name | autoweek.cz

Představuje se nový Seat Ibiza

Představuje se nový Seat Ibiza

01.02.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Rok po svém prvním SUV Ateca předvedl Seat v Barceloně další klíčovou novinku. Nová generace Seatu Ibiza se veřejnosti poprvé představí na autosalonu v Ženevě počátkem března, ale prodej začne až během června.
Vloni Seat celosvětově prodal 152 100 kusů modelu Ibiza (v Evropě to bylo 120 523 vozů, přičemž nejvíc v Německu), což z něj v devátém roce životního cyklu dělalo druhý nejprodávanější model španělské značky po modelu Leon se 143 192 vozy dodanými v roce 2016.
 
Nová Ibiza je nejen základním modelem značky, ale měla by se stát významným přínosem při jejím přechodu od  jejího zotavování k novému rozvoji a dynamickému růstu. Role modelu Ibiza je zvláště důležitá i proto, že Seat je značkou s nejnižším věkovým průměrem kupujících a současně s největším podílem žen mezi zákazníky – a právě jim je nová Ibiza určena především.
 
Zcela nová oplatforma MQB A0
Seat o nové Ibize tvrdí, že jde o velký krok vpřed ve vývoji. Pátá generace modelu Ibiza má sportovnější tvary s ostře řezanými rysy. Především ale jde o vůbec první automobil vytvořený s využitím modulární platformy koncernu Volkswagen pro třídu malých aut, tedy MQB A0. Až po Ibize se na této platformě představí nová generace Volkswagenu Polo (v září na autosalonu ve Frankfurtu), zatímco nová Škoda Fabia se stejným základem přijde na trh až asi za dva roky.
 
Nová Ibiza je poněkud kratší než současná generace - 4059 mm - ale má o 90 mm delší rozvor náprav (2564 mm).  To vytváří nejen větší vnitřní prostor pro cestující, ale současně vytváří podmínky pro lepší funkčnost. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 355 l, což je o 20 % (o 63 l) víc než stávající generace.
 
V prodeji bude jen jako pětidveřový hatchback, protože zástupci společnosti tvrdí, že o malé třídveřové vozy není mezi kupujcími prakticky žádný zájem. Třídveřovou verzi by měla plně nahradit základní variata s pětidveřovou karoserií se sportovním profilem připomínajícím kupé. Bez náhrady končí i výroba kombi, jehož roli na podzim převezme malé SUV Arona, rovněž navržené s využitím platformy MQB A0.
 
Zcela nová podoba interiéru
Díky nové platformě má nová Ibiza o třetinu větší tuhost v krutu, ale také vyšší komfort jízdy a lepší akustické vlastnosti. Kromě vyšší bezpečnosti to současně poskytuje více možností pro designéry. Nová Ibiza má mimořádně atraktivní design, ale ještě větší skok v porovnání s minulostí přináší pohled do interiéru a jeho uspořádání.
 
V interiéru dominuje 8“ dotykový displej na středovém panelu. Použití platformy MQB-A0 umožnilo využít mnoho technologií, které nejsou v segmentu malých aut dostupné. Konektivitu zajišťují swystémy Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link. U nové Ibizy je použita stejná filosofie jako u modelu Ateca, takže i zde je v nabídce systém Seat Full Link, možnost bezkontaktního dobíjení telefonů, zesilovač signálu GSM a WLAN hotspot.
 
Pohonné jednotky
Nová Ibiza bude v prodeji s přeplňovaným  třílitrovým tříválcem 1,0 l turbo o výkonu 71 kW (95 k) nebo 86 kW (115 k), později se přidá i čtyřválec 1,5 l/112 kW (150 k). Motor 1,0 l bude mít i variantu na CNG s výkonem 67 kW (90 k) a emisemi CO2 90 g/km. Turbodiesel 1,6 TDI bude k diapozici ve třech verzích 60 kW (80 k), 71 kW (95 k) a 86 kW ( 115 k). Převodovky budou přímo řazené pěti- nebo šestirychlostní i dvouspojková DSG.
 
Nová Ibiza se bude, stejně jako připravované SUV Arona, vyrábět v závodě Martorell nedaleko Barcelony. Oficiální uvedení na trh bude v červnu, kdy budou vozy u všech prodejců značky, přičemž ceny by měly být známy v dubnu. K dispozici budou čtyři úrovně výbav – základní Reference, střední Style, vrcholná FR a především life-stylově laděná XCelence.