name | autoweek.cz

Premiéra v Šanghaji: Škoda Vision E

Premiéra v Šanghaji: Škoda Vision E

18.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu Auto Shanghai (19.–28. dubna 2017) Škoda představuje první studii značky s čistě elektrickým pohonem s elektrickým pohonem a seznamuje s očekávaným vývojem strategie v oblasti elektromobility.
Škoda na autosalonu Auto Shanghai (19.–28. dubna 2017) umožní nahlédnout do budoucnosti: Automobilka v Šanghaji představuje studii Vision E a s ní i výhled do blízké budoucnosti značky v oblasti elektromobility, která je součástí strategie mezinárodního růstu. Škoda Vision E je první studie s čistě elektrickým pohonem ve více než 120leté historii společnosti. Její futuristický design nese nezaměnitelné znaky nového designového jazyka značky Škoda.
 
Typická pro vozy Škoda je velkorysá nabídka prostoru, nejmodernější asistenční systémy a služby Škoda Connect, stejně jako řada Simply Clever řešení. V duchu hesla Simply Clever bude pojata i elektromobilita značky Škoda: dlouhý dojezd na jedno nabití, jednoduché dobíjení a vynikající hospodárnost. Do roku 2025 bude mít Škoda v nabídce vedle plug-in hybridů i pět čistě elektricky poháněných vozů. Pak bude mít každý čtvrtý na světě prodaný vůz Škoda plug-in hybridní nebo elektrický pohon.
 
Studie Škoda Vision E, která vychází z modulární koncernové stavebnice pro elektromobily MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten), disponuje systémovým výkonem 225 kW. Vůz Škoda Vision E, díky dvěma výkonným elektromotovům, zrychluje velice plynule a zároveň extrémně dynamicky a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Díky úsporným a výkonným lithium-iontovým akumulátorům a chytré rekuperaci dosahuje tato studie dojezdu až 500 km na jedno nabití. Studie Škoda Vision E kromě toho může také jezdit zcela autonomně, neboť disponuje funkcí autonomního řízení úrovně 3.
 
Délka studie Škoda Vision E činí 4688 mm, šířka 1924 mm a výška 1591 mm. Díky velkému rozvoru 2851 mm a krátkým převisům vpředu a vzadu vznikl, tak jak je to u vozů značky Škoda obvyklé, mimořádně velký a komfortní interiér. Perspektivní koncept vozu spojuje zvýšenou pozici sedadel, typickou pro vozy kategorie SUV, a velkorysou prostornost limuzíny s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy ve stylu vozů s karoserií kupé.
 
KONCEPCE: první studie s čistě elektrickým pohonem v historii značky Škoda, postavená na bázi modulární stavebnice pro elektromobily MEB (z něm. Modularer Elektrifizierungsbaukasten)
 
TECHNICKÁ DATA: dva elektromotory se systémovým výkonem 225 kW; pohon všech čtyř kol; dojezd až 500 km; maximální rychlost 180 km/h; autonomní řízení úrovně 3
 
ROZMĚRY: délka 4 688 mm, šířka 1 924 mm, výška 1 591 mm, rozvor 2 851 mm
 
DESIGN EXTERIÉRU: výrazně tvarovaná kapota motoru; plynule klesající linie střechy, dodávající automobilu charakter vozu s karoserií kupé; chybějící sloupek B; příď s pásem LED světel po celé šířce vozu; tenké trojúhelníkové světlomety s krystalickým designem; světlomety s LED Matrix technologií; protiběžně otevírané dveře; dění kolem vozu přenáší kamery, proto nemá vůz zpětná zrcátka; kola z lehké slitiny, která mají futuristický tvar; výrazně tvarovaná záď; zadní skupinová světla vybavena LED technologií
 
INTERIÉR: velkorysý prostor; absence středového tunelu vpředu i vzadu umožnila vytvořit více místa pro posádku; velkorysá nabídka místa na sedadlech; horizontální členění; samostatná otočná sedadla pro snadné nastupování a vystupování; lehce zvýšená pozice sedadel; několik dotykových obrazovek pro řidiče a spolujezdce; centrální dotyková obrazovka uprostřed přístrojové desky; Phoneboxy ve výplních dveří
 
ASISTENČNÍ SYSTÉMY: rozsáhlá nabídka asistenčních systémů zvyšujících bezpečnost a komfort; Novinky: asistent pro jízdu v kolonách, autopilot pro jízdu po dálnici; parkovací autopilot Car Park Autopilot
 
KONCEPCE OVLÁDACÍCH A ZOBRAZOVACÍCH PRVKŮ: digitální rozhraní HMI; ovládání gesty; hlasové ovládání; sledování pohybu očí Eye Tracking; asistent pro rozpoznání únavy řidiče Driver Alert; Heart Rate Monitor
 
INFOTAINMENT A Škoda CONNECT: nejnovější infotainment systémy; kapacitní dotykové displeje se skleněným designem Škoda; cestující jsou díky Wi-Fi hotspotu a modulu LTE vždy online
 
SIMPLY CLEVER: indukční, tedy bezkontaktní dobíjení přes desku umístěnou v podlaze; díky rychlému dobíjení dosáhne baterie 80 % své kapacity za pouhých 30 minut; při autonomním řízení je možno posunout sedadla a volant; sedadla otočná až o 20 stupňů pro snadné nastupování a vystupování.
 
KONCEPCE: čistě elektricky poháněné automobily; dlouhý dojezd na jedno nabití, jednoduché dobíjení, skvělá hospodárnost,
 
CÍLE: Do roku 2025 v nabídce kromě plug-in hybridů i pět automobilů s čistě elektrickým pohonem; pak bude každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky Škoda buď plug-in hybrid nebo čistý elektromobil.