name | autoweek.cz

První bezplatné linky s elektrobusy v Praze

První bezplatné linky s elektrobusy v Praze

04.02.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dva elektrobusy SOR vyjely 3. 2. ráno na trasy pravidelných linek BB1 a BB2 spojující multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická na trase C v Praze 4.  Jedná se o první elektrobusy v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně.
Nové elektrobusy slavnostně pokřtili a uvedli do provozu zástupci developerské a investiční společnosti PasserInvest Group, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti Arriva v rámci společného projektu směřujícímu ke snížení zatížení životního prostředí zejména ve městech. Cestující ocení kromě cestování zdarma i další výhody, mezi něž patří nízká hlučnost elektrobusu, zvýšení četnosti spojů a wifi bez hesla.
 
„Vzhledem k tomu, že se společností Arriva spolupracujeme už od roku 2007 a zároveň v rámci BB Centra se vždy snažíme podporovat naše nájemce i tím, že využíváme jejich produktů a služeb, jako je v tomto případě e-mobilita společnosti ČEZ, bylo pro nás nasazení elektrobusů ve spolupráci s těmito společnostmi jasnou volbou,“ uvádí k projektu Radim Passer, předseda představenstva PasserInvest Group.
 
Linky BB1 a BB2 mezi BB Centrem a stanicí Budějovická jsou od 3. 2. posíleny o dva nové elektrobusy SOR EBN 9,5. Ty provozuje dopravní společnosti Arriva, která už přes rok zajišťuje zcela bezporuchově dopravu elektrobusem i na Praděd.
 
„Zatím tu jezdily tři dieselové autobusy, nově zajistí provoz na těchto linkách dva elektrobusy a dva diesely. Díky tomu pojede linka BB1 častěji - v ranní a odpolední špičce se výrazně zkrátí její interval, ráno nebudete čekat na autobus ani pět minut. Elektrobusy jsou vynikající do měst s hustým provozem, kde zplodiny z dopravy neúměrně zatěžují životní prostředí. U nás jsou zatím spíš popelkou, budu se ale snažit, aby dál přibývaly. Zatím máme v Česku tři,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.
 
Do každého elektrobusu se vejde 73 cestujících a na jedno nabití ujede v běžném provozu s cestujícími 130-150 km. To bohatě stačí na celodenní provoz na lince mezi Budějovickou a BB centrem, takže se může dobíjet přes noc v technickém zázemí. Za rok na těchto linkách najezdí elektrobusy dohromady přes 42 000 km.  
 
 „Podporu elektrobusů chápeme jako další logický krok našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility. Prostřednictvím projektu Elektromobilita ČEZ už totiž více než pět let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě,“ vysvětluje Tomáš Pleskač, člen představenstva a ředitel divize Nová Energetika ČEZ, důvody spolupráce na projektu zavedení eBusů do BB Centra.