první ruský hybrid se představil | Aktuality | autoweek.cz

První ruský hybrid se představil

První ruský hybrid se představil

15.12.2010 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Michail Prochorov se postaral o to, že se Rusko zařadilo mezi země, které mají alespoň jeden hybridní automobil. Jeho firma Onexim chce vůz ë začít vyrábět v roce 2012.

Michail Prochorov v Moskvě v restauraci Moskvič na Tverském bulváru představil prototyp hybridního vozu, který by se podle něj měl začít vyrábět v roce 2012. Vůz byl vyvinut v rámci společného podniku finančně podporovaného Prochorovem. Vytvořila jej skupina Onexim, finanční holdingová firma ve vlastnictví ruského miliardáře, spolu s automobilkou Jarovit Motors.

Vůz původně uváděný jako Gorodskyj avtomobil dostal neobvyklé označení ë (rusky jot, ale v anglických testech se uvádí transkripce yo), resp ë-mobil. Označení vzešlo ze soutěže, která proběhla na internetu. Autorem vítězného názvu byl Vladimir Cesler.

Do nedávno vytvořeného společného podniku s názvem ë -Auto Prochorov hodlá vložit až 200 milionů dolarů. Odhady objemu výroby počítají s 10 000 hybridními vozy vyrobenými ročně.

Mateřská společnost slibuje, že auto se bude nabízet za velmi dostupnou cenu. Ta bude samozřejmě teprve odhalena, ale někteří zasvěcenci naznačují, že automobil by měl stát méně než 10 000 dolarů a bude proto dostupný pro většinu Rusů, kteří chtějí jezdit hospodárně a s ohledem na životní prostředí.

Pohonná jednotka modelu ë kombinuje zážehový motor pohánějící generátor s elektrickým pohonem. Zážehový motor je s rotačním pístem, má 100 kW a hmotnost 35 kg, přičemž může jako palivo používat benzin, naftu, CNG či LPG. Systém rekuperace energie při brzdění pracuje se superkondenzátory. Trakční elektromotor má výkon 30 kW a hmotnost 20 kg. Vůz má nádrž na 20 l paliva, takže podle oficiálních údajů ujede na dvě nádrže (!) 1100 km.

Při slavnostní premiéře byly představeny makety tří verzí tohoto vozidla - kompaktní hatchback, coupé-crossover a nejnověji i dodávkový užitkový automobil.

Microvan má mít rozměry 3892 x 1815 x 1611 mm, pohotovostní hmotnost 1000 kg, užitečnou hmotnost 700 kg, pohon 4x4 nebo 4x2, největší rychlost 130 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 10 s a spotřebu 3,5 l/100 km.

Cross-Coupé s rozměry 4065 x 1832 x 1495 mm má pohotovostní hmotnost 1000 kg, užitečnou hmotnost 700 kg, pohon 4x4 nebo 4x2, největší rychlost 130 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 8 s a spotřebu 3,5 l/100 km.

Furgon má mít rozměry 4200 x 1880 x 1870 mm, pohotovostní hmotnost 750 kg, užitečnou hmotnost 500 kg, objem nákladového prostoru 4 m3, největší rychlost 130 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 15 s a spotřebu 4,0 l/100 km.

 

  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil
  • První ruský hybrid se představil