name | autoweek.cz

První svezení se Škodou Kodiaq

První svezení se Škodou Kodiaq

15.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Jindy prosluněný ostrov Mallorca nás k prvním jízdám za volantem vozu Škoda Kodiaq přivítal hustým deštěm. Díky tomu nám mohla tato netrpělivě očekávaná novinka ukázat mnohem víc ze svých schopností.
„Je to šťastný den pro ostrov Mallorca, protože se konečně dočkal deště po mimořádně suchém roce. Je to i šťastný den pro značku Škoda, která nyní přichází s vozem který je jasným vyjádřením naší nové Strategie 2025, v jejímž rámci uvedeme na trh každým rokem dva nové modely – už v lednu přijde nová Octavia a pak budou následovat další překvapení,“ řekl nám na úvod předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.
 
„Od zveřejnění prvních informací a představení nového Kodiaqu v Berlíně, na autosalonu v Paříži a při Designbloku v Praze nám přicházejí nesmírně pozitivní reakce na tento vůz, což je velmi motivující pro všechny pracovníky Škoda Auto. Nový Kodiaq je typická Škoda - automobil na horní hranici segmentu svými rozměry, funkčností i kvalitou,“ dodal Maier.
 
Škoda Kodiaq je vozem s velmi dlouhým rozvorem, což přináší mimořádnou stabilitu a vynikající jízdní dynamiku. Vynikající chování vozu nám potvrdily serpentiny ostrova. Je třeba ale dodat, že k plnému využití schopností vozu, zejména ve stoupání, bylo lepší volit v nastavení adaptivního podvozku DCC režim Sport, poskytující bezprostřední odezvu na pohyb pedálu plynu, příjemnější řazení samočinné převodovky a lepší reakci řízení. Projíždění nekonečných sérií sevřených zatáček bylo s Kodiaqem navzdory jeho délce i výšce opravdovou zábavou.
 
Už zmíněný hustý déšť a nadmíru kluzký asfalt, místy zaplavený vysokou vrstvou načervenalé vody, nám umožnily přesvědčit se o schopnostech vozu v extrémních podmínkách, i když jsme zatím nejezdili mimo zpevněné cesty. Přitom jsme nebyli nuceni využívat pomoci všech dostupných asistenčních systémů, které jsou v Kodiaqu k dispozici (mělo by jich být 30). Tohle auto se perfektně ovládá i bez pomoci elektroniky.
 
Robustnost v kombinaci s prostorným interiérem dodávají pocit bezpečí. Velký krok k lepšímu přináší uspořádání ovládání dotykového displeje s funkcemi Škoda Connect. Kodiaq je přitom prvním z vozů Škoda, který umožňuje neustálé připojení – tuto službu do budoucna nabídnou všechny nové modely značky. Kodiaq tak ukazuje novou cestu individuální mobility se značkou Škoda, kde se automobil stane perfektním místem pro aktivní život spojujícím domov a pracoviště.
 
Jako vždy se Škoda u nového vozu chlubí mnoha chytrými řešeními. U Kodiaqu nás mezi mnoha dalšími zaujalo zejména opravdu chytré řešení opěrek hlavy na zadních sedadlech s úpravou pro spaní.
 
Kodiaq nás po pprvních desítkách kilometrů přesvědčil o tom, že Škoda přináší na trh auto, které má všechny předpoklady přinést značce další mimořádný úspěch u zákazníků. Není divu, že je mezi nimi takový velký zájem získat už první z vyrobených vozů, do nichž první noví majitelé usednou počátkem února.
 
Model Kodiaq s motorem 1.4 TSI ACT/110 kW s pohonem 4x4 a přímo řazenou převodovkou nebo předním pohonem a automatickou převodovkou DSG přijde do prodeje za zaváděcí cenu 677 900 Kč ve startovací, nicméně bohaté výbavě Active. Již výbavový stupeň Active nabízí mimo jiné automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Swing s 6,5“ barevným dotykovým displejem a osmi reproduktory, elektrickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu a bočních zpětných zrcátek (vč. vyhřívání), vnitřní zpětné zrcátko s funkcí automatického stmívání a LED denní svícení. Bezpečnost posádky zajišťují mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče, Front Assist s funkcí automatického brzdění, standardem je také ochrana chodců Pedestrian monitor.