rakouské superauto s ruskými kořeny | Aktuality | autoweek.cz

Rakouské superauto s ruskými kořeny

Rakouské superauto s ruskými kořeny

01.08.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Rakouská společnost Milan Automotive představila své exkluzivní superauto Milan Red. Jeho podoba je dílem ruského designéra Dimitrije Lazareva. Jeho základem totiž je koncept původně navržený jako Lada!
Dimitrij Lazarev v roce 2014 předvedl koncept Lada Raven. Řadu let se poté snažil přesvědčit vedení ruské automobilky AvtoVAZ, aby toto superauto zařadila do svého výrobního programu. To se mu nepodařilo. Proto se přesunul na Krym, kde spojil své síly se společností PIK Vektor. Ta získala práva na design vozu Raven. Projekt zaujal Rakušana Markuse Fuxe. Ten od Rusů odkoupil autorská práva, a tak se nakonec projekt Lada Raven proměnil v Milan Red, který si uchoval až překvapivě mnoho z ruského projektu Lada Raven.
 
Markus D. Fux založil společnost Milan Automotive a nyní předvedl výsledný produkt. Jeho Milan Red je konzervativní superauto, které nepoužívá nejmodernější elektronické systémy. Fux totiž nechtěl postavit další high-tech monstrum, ale hypercar nové generace - nekompromisní po stránce designu i techniky.
 
Pohonnou jednotkou je motor V8 6,2 l přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly (Quad turbo). Motor je dílem rakouské specializované firmy AVL, která je mimochodem i dlouhodobým partnerem automobilky AvtoVAZ. Výkon motoru je 975 kW (1325 k) a největší točivý moment 1400 N.m. Převodovka je dvouspojková sedmistupňová. Motor v bloku s převodovkou jsou součástí nosné struktury vozu, která je jinak vyrobena z uhlíkového kompozitu. Nosnou strukturu vyrábí rakouská firma PEAK Technology. Výsledkem je hmotnost vozu 1300 kg. Poháněna jsou zadní kola.
 
Kromě AVL je dalším Fuxovým partnerem a dodavatelem zavěšení kol z titanu je firma Pankl Racing Systems (obě tyto rakouské firmy spolupracují i s týmy F1). Vůz využívá aktivní aerodynamiku a systému umožňující snížení světlé výšky v rozsahu od 90 do 135 mm. Nastavení vozu umožňuje volbu ze tří režimů: Glide (plachtění), Hunt (hon) a Attack (útok)!
 
Milan Red zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,47 s, tedy rychleji než Bugatti Veyron, rychlost 200 km/h dosáhne za 5,46 s a 300 km/h za 9,98 s.
 
Milan Automotive plánuje výrobu 99 vozidel v ceně po 2 milionech eur. Údajně už má zájemce na 18 vozů.
 
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny
  • Rakouské superauto s ruskými kořeny