name | autoweek.cz

Range Rover s ještě většími ambicemi

Range Rover s ještě většími ambicemi

18.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Navenek takřka nezměněný Range Rover přichází s radikálně odlehčenou celohliníkovou nosnou strukturou. Podstatně nižší hmotnost znamená nižší spotřebu a emise CO2. Schopnosti jízdy v terénu ještě více vylepšuje nový systém Terrain Response 2.

 

Automobilka Jaguar Land Rover na autosalonu v Paříži představí čtvrtou generaci luxusního SUV Range Rover. Zatímco do minisegmentu nejluxusnějších SUV se proti Range Roveru připravují noví rivalové od Bentleye a Maserati, JLR si za cíl u nové generace Range Roveru klade za cíl konkurovat luxusním sedanům. Vyšší úroveň luxusu v kombinaci s větší dynamikou jej skutečně posouvají proti nejexkluzivnějším anglickým značkám.

Čtvrtá generace Range Roveru má odlehčenou celohliníkovou nosnou strukturu, která je o 39 %, tzn. o 420 kg lehčí než ocelová skořepina předchozí generace. Je to vůbec poprvé, co byla u vozu SUV použita hliníková nosná struktura. Díky tomu snížila se mu spotřeba a emise CO2, což je pro Range Rover důležité, protože pro vysokou spotřebu jsou tyto vozy terčem kritiky environmentalistů. Konkrétní údaje ale zatím JLR nezveřejnilo. Technické parametry a ceník budou zveřejněny na začátku září před pařížským autosalonem.

Snížení hmotnosti umožnilo dosáhnout výrazně vyšší výkonnosti i obratnosti vozu. V nabídce budou tři pohonné jednotky - turbodiesel V8 a přeplňovaný zážehový V8 ze současného vozu a k tomu šestiválcový turbodiesel. Všechny budou kombinovány s osmirychlostní samočinnou převodovkou.

Nový Range Rover si zachovává ducha značky a základní rysy designu předchozích generací. Změnil se sice profil střechy a kapoty, nicméně žádné radikální změny vzhledu u tohoto vozu nepřicházely v úvahu. Ostatně šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern o svém úkolu s oblibou říká: "Kdykoliv se zeptáme našich zákazníků, jak by si představovali nový Range Rover, všichni se shodují: Neměňte jej, jen jej udělejte ještě lepší. Navrhovat nové tvary Range Roveru po 40 úspěšných letech je spojenou s velkou odpovědností zachovat DNA takovéto ikony. Usilovně jsme pracovali na tom, abychom dosáhli elegantní proporce a čisté povrchy, které byly charakteristické pro ty nejlepší podoby Range Roveru."

Modernizované vzduchové odpružení zajišťuje jistější a stabilnější chování vozu v zatáčkách. Nejvýkonnější Range Rover dostal do výbavy také vylepšenou verzi systému Terrain Response. Ten na základě analýzy okamžitých jízdních podmínek samočinně upravuje nastavení charakteristiky podvozku tak, aby bylo optimální pro daný terén. Nechybí samozřejmě ani pokročilé asistenční technologie pro řidiče.

„Nový Range Rover si uchovává unikátní charakter svých předchůdců - směsici luxusu, výkonnosti a bezkonkurenční schopnost jízdy v jakémkoliv terénu. Díky zcela novému pojetí designu a odlehčené konstrukci jsme byli schopni posunout zážitek z jízdy opět o kus dál, takže se řidiči mohou těšit na ještě vyšší úroveň pohodlí, elegance a ovládání,“ uvedl ředitel značky Land Rover John Edwards.

Nové prvky karoserie či akustická izolace čelního i bočních oken výrazně snižují hladinu hluku. Na rozdíl od vnějšího vzhledu se interiér významně proměnil v moderním stylu modelu Evoque. Luxusní interiér využívá prvky designu charakteristické pro Range Rover v moderní úpravě s čistými elegantními povrchy, kůží nejvyšší kvality a dýhováním. O 118 mm by rozšířen prostor pro nohy cestujících vzadu prodloužením rozvoru. Nový Range Rover nabízí na přání vzadu i dvousedadlovou verzi Executive Class. Součástí výbavy jsou i špičkový audio systém Meridian a elektrické ovládání výklopných zadních dveří.

Range Rover čtvrté generace byl navržen a zkonstruován ve vývojovém středisku Land Roveru  ve Velké Británii. Do prodeje bude nový model uveden v říjnu 2012, přičemž vozy budou zákazníkům dodány začátkem roku 2013.

Vyrábět se bude v anglickém závodě Solihull na zcela nové výrobní lince za využití nízkoenergetických technologií pro výrobu hliníkových konstrukcí. V Solihullu se vyrábějí i Range Rover Sport, Discovery a Defender. Nový model Evoque se vyrábí v továrně v Halewoodu.

Nový Range Rover je prvním ze zcela nové generace modelů, které během pár let nahradí stávající výrobní program Land Roveru. Je to součást pětiletého plánu indické automobilky Tata Motor, která hodlá investovat do JLR 12 miliard  dolarů aby anglickou automobilku proměnila ve vyrovnaného soupeře Audi, BMW a Mercedesu-Benz. Tata Motors koupila Jaguar Land Rover od Fordu v roce 2008 za 2,5 miliardy dolarů.