name | autoweek.cz

Range Rover Velar se představuje

Range Rover Velar se představuje

08.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Range Rover Velar zaplňuje prostor mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport. Značka Land Rover jím cílí na nový okruh zákazníků. Základní cena vozu začíná na 1 559 569 Kč vč. DPH. Je tedy vyšší, než stojí jeho potenciální němečtí konkurenti.
Land Rover převyšuje své konkurenty schopnostmi jízdy v terénu. V tomto ohledu je unikátní i postavení jeho luxusní značky Range Rover. Nový model Velar ale chce oslovit širší skupinu zákazníků. Jde o model, který je v rámci značky Range Rover dosud nejvíc orientován na jízdu po silnici. I nadále ale má schopnosti převyšující standard prémiových SUV. Už na prezentaci novinky je nicméně patrný nový přístup. Land Rover zde komunikuje mnohem víc komfortní výbavu než technické schopnosti vozu.

Pro JLR bude úspěch Velaru velmi důležitý z hlediska ziskovosti a návratnosti miliardových investic ze strany Tata Motors. Velar by měl pro JLR především přinést nové zákazníky z řad těch, kteří vyhledávají auta právě v tomto rychle se rozvíjejícím segmentu luxusních SUV střední velikosti.
 
Hliníková platforma
Velar je prvním modelem Land Roveru používajícím lehkou hliníkovou platformu JLR LAA (Lightweight Aluminium Architecture), která byla dosud použita jen u vozů Jaguar - sedanu XE a crossoveru F-Pace. Nosná struktura a karoserie jsou z 81 % vyrobeny z hliníkových slitin, což vozu garantuje současně nízkou hmotnost, ale i mimořádnou tuhost potřebnou pro dosažení skvělé ovladatelnosti i mimořádného jízdního komfortu.
 
Velar je ale Range Rover, takže posouvá schopnosti jízdy mimo silnici v segmentu luxusních SUV. Základní verze s vinutými pružinami mají světlou výšku 213 mm, vozy s pneumatickým pérováním 251 mm. K dispozici je i aktivní diferenciál se závěrkou na zadní nápravě.
 
Středně velké luxusní SUV Velar má rozvor náprav 2874 mm (Evoque 2660 mm, Range Rover Sport 2923 mm). Je to stejná hodnota jako Jaguar F-Pace, který je ovšem znatelně levnější. Velmi prostorný interiér a delší zadní převis vytváří zavazadlový prostor o objemu 673 l.
 
Full LED světlomety
Design přídě s dlouhou kapotou doplňuje maska chladiče zvýrazněná úzkými Full LED světlomety. Všechny verze Velaru mají v základní výbavě LED světlomety. Zákazníci mohou vybírat ze čtyř různých designů LED světlometů. Vrcholem jsou maticové laserové LED světlomety, v tomto segmentu použité vůbec poprvé. Lasery zaručují ještě lepší viditelnost v noci, neboť prodlužují dosah dálkových světel na 550 metrů. Systém adaptivních hlavních světlometů upravuje světelný paprsek podle úhlu natočení kol. Zatímco maticová technologie selektivně tlumí jednotlivé LED diody. Tím udržuje optimální rozložení světla a dovoluje používání dálkových světel bez oslnění protijedoucích vozidel.
 
Na výběr mají zákazníci z několika úprav designu karoserie. Verze R-Dynamic má snížený přední nárazník s většími vstupy vzduchu, které zlepšují chlazení vozu. Zapuštěné výsuvné kliky dveří jsou u Range Roveru použity poprvé. K dispozici je osm výrazných designů kol o velikosti od 18“ do 22palců, a to ve čtyřech různých barevných provedeních. Standardní verze mají v základní výbavě 18“ litá kola, zatímco verze S nabízí větší 19palcová, SE 20“ a HSE 21“ kola. Zároveň jsou v nabídce i 22“ litá kola, která jsou součástí rozsáhlé základní výbavy verze First Edition.

V interiéru komfort a hi-tech
Sedadla Velaru s tzv. Sports Command Driving Position kombinují potřebnou oporu pro všechny cestující a design, který se zaměřuje na propojení výkonu a maximálního možného komfortu. Sedadla nabízí až 20 parametrů nastavení jako vyhřívání, ventilaci a masážní funkci. Sedadla mají speciální tvar pro snadné nastupování a vystupování z vozu.
 
Před řidičem jsou dva analogové přístroje, mezi nimiž se nachází TFT displej s úhlopříčkou 5“. Od výbavy SE výš jej nahrazuje 12,3“ interaktivní přístrojový štít. Řidič může seřadit klíčové informace podle svých preferencí. Klíčové informace mohou být zobrazeny také na barevném head up displeji.
 
Na středové konzoli jsou dva 10“ dotykové displeje s vysokým rozlišením - spodní nahrazuje ovladače topení a klimatizace stejně jako voliče jízdních režimů, zatímco horní ve formě tabletu poskytuje služby navigace, médií a telefonu. Při vypnutém motoru se obrazovky stanou neviditelnými, protože splynou s povrchem konzole. nového multimediálního systému Touch Pro Duo. Ovládací prvky funkcí Terrain Response a Terrain Response 2 jsou integrovány do systému Touch Pro Duo. To umožnilo inženýrům skrýt tradiční voliče a tlačítka. Multimediální systém využívá dva multifunkční otočné ovladače. Otočný ovladač převodovky se při nastartování vysune ze středového tunelu.
 
Další inovativní technologií, která usnadňuje život, je Activity Key. Jde o vodotěsný, nárazuvzdorný náramek s integrovaným transpondérem. Ten zákazníkům umožňuje věnovat se sportovním aktivitám, jako je běh, cyklistika nebo jízda na kajaku, aniž by u sebe museli mít standardní klíč. Když přiložíte náramek Activity Key ke znaku Land Rover na dveřích zavazadlového prostoru, současně zamknete vozidlo a deaktivujete všechny klíče ponechané ve voze. Můžete je tak bez obav nechat uvnitř a vychutnávat si aktivní životní styl. Náramek Activity Key neobsahuje baterii, takže si nemusíte lámat hlavu s její výměnou.
 
Úsporné ale výkonné motory
Pro Velar je připraveno šest pohonných jednotek, i když na různých trzích bude jejich nabídka omezená. Čtyřválcový turbodiesel 2,0 se 177 k vyniká nízkou spotřebou, ale k dispozici bude i výkonnější verze se 237 k. Zážehový čtyřválec 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem bude ve dvou verzích - 247 k a později ještě 296 k. Vrcholné verze budou vybaveny motory V6 - turbodieselem o 296 k a zážehovým přeplňovaným mechanicky poháněným dmychadlem s výkonem 375 k. Při představení vozu šéf JLR Ralph Speth slíbil i brzké uvedení verze s hybridním pohonem.
 
Velar se bude vyrábět v závodě v Solihullu, u něhož se využití výrobní kapacity blíží maximu.