name | autoweek.cz

Rekordní prodeje automobilky ŠKODA

Rekordní prodeje automobilky ŠKODA

10.11.2011 | Antonín Matějka | Aktuality

ŠKODA i ve čtvrtém čtvrtletí pokračuje v růstovém kurzu. Prodeje značky vzrostly v říjnu o 11,3 procent na 77 000 vozů (říjen 2010: 69 200). Současně ŠKODA zvýšila své tržní podíly ve všech regionech. V kumulaci prodala automobilka od ledna do října 741 800 vozů, což v porovnání se stejným obdobím uplynulého roku (638 200 vozů) představuje nárůst o 16,2 procent.

Vysokého růstu dosahuje ŠKODA i v Rusku, Indii a Číně. V Rusku dosáhla ŠKODA v říjnu nejlepšího měsíčního výsledku v historii, stejně jako v Norsku. „ŠKODA je i v cílové rovince roku 2011 nadále úspěšná, navzdory výrazným rozdílům v dynamice poptávky v jednotlivých regionech,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva za oblast Prodeje a marketingu. „Už po deseti měsících máme na dosah prodejní výsledky celého roku 2010 a v letošním roce poprvé v historii prodáme v celosvětovém měřítku více než 800 000 vozů. A v posledních dvou měsících přitom ještě přidáme plyn: s modely Rapid v Indii a Citigo v České republice v těchto týdnech na start nastoupí první představitelé naší modelové ofenzívy. Nové modely posílí náš finiš v závěru tohoto roku a jsou příznivým větrem do plachet pro úspěšný start do roku 2012.“ V České republice prodala ŠKODA v říjnu 5 100 vozů, což představuje nárůst o 0,6 procenta. Mimořádné impulzy očekává automobilka na domácím trhu od malého vozu Citigo, jehož prodej bude v listopadu exkluzivně zahájen v České republice. Model Citigo představuje pro značku vstup do rychle rostoucího segmentu malých vozů. „Citigo právě v Evropě přivede ke značce ŠKODA mnoho zákazníků“, říká Stackmann. Nejmladší model značky představuje společně s novou kompaktní limuzínou Rapid, představenou před několika týdny Indii, začátek modelové ofenzívy, díky níž chce česká automobilka do roku 2018 své celosvětové prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V příštích dvou až třech letech uvede značka v průměru každých šest měsíců na trh nový model. ŠKODA posílila svou pozici také v dalších zemích střední a východní Evropy. Prodeje v regionu vzrostly o 20,4 procent na 21 100 vozů. V Chorvatsku vzrostly prodeje značky na dvojnásobek. Na Ukrajině se prodeje zvýšily o 51,0 procent, ve Slovinsku o 9,5 procent. Také v západní Evropě zaznamenala ŠKODA v říjnu znovu růst. Prodeje se navzdory celkově klesajícímu trendu trhu zvýšily o 2,8 procent na 29 200 vozů. V Norsku dosáhla automobilka se 700 prodanými vozy nového měsíčního rekordu. Ve Švýcarsku vzrostly prodeje téměř o čtvrtinu, ve Francii o 23 procent, v Belgii o 21,5 procent a ve Finsku o 17 procent. Podstatně rychleji než tyto trhy rostla značka ŠKODA v růstových regionech Ruska, Indie a Číny. V Rusku dosáhla značka v říjnu s 7000 dodávkami zákazníkům a nárůstem o 88,3 procenta nejlepšího měsíčního výsledku ve své historii. Na indickém trhu, který celkově klesal (celkový pokles: 20,4 %), ŠKODA zvýšila dodávky zákazníkům o 36,7 procent na 2 300 vozů. V Číně rostla ŠKODA více než celkový trh a dodala svým zákazníkům 20 900 vozů (+14 %). Také na dalších mimoevropských trzích se značka konstantně vyvíjí pozitivně. V Austrálii ŠKODA v říjnu své prodeje nárůstem o 133,9 procent více než zdvojnásobila.

Dodávky zákazníkům v říjnu 2011 (Modely značky ŠKODA v porovnání s říjnem 2010):

Octavia (33 600 vozů/+10,6 %), Fabia (23 000 vozů/+12,6 %), Superb (9 900 vozů/+10,1 %), Yeti (6 300 vozů/+32,1 %), Roomster (3 000 vozů/+20,7 %).