name | autoweek.cz

Renault Arkana - koncept globálního crossoveru

Renault Arkana - koncept globálního crossoveru

30.08.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault na autosalonu v Moskvě představuje studii crossoveru Arkana, předznamenávající nový globální model. Je zajímavý profilem čtyřdveřového kupé, což je v segmentu kompaktních vozů novinka.
Kompaktní SUV a crossovery jsou po celém světě nejdynamičtěji se rozvíjejícím segmentem. Renault do tvrdé konkurence přichází s nekonvenčně tvarovaným modelem Arkana, spojující eleganci sportovního kupé s robustností SUV. Arkana má důležité parametry pro silné ruské silnice s vysokou světlou výškou, širokými blatníky a 19“ koly.
 
Arkana byla navržena na silně revidované verzi platformy B0 označené B0+. Ta už byla na ruském trhu uvedena s dvojicí SUV Renault Kaptur a Renault Duster (v Rusku se značka Dacia nepoužívá). Kompaktní SUV Kaptur je vizuálně totožná s evropským modelem Captur, ale liší se výrobně levnější platformu B0+ namísto alianční platformy B.
 
Tento nový model se v sériové podobě bude od roku 2019 v Rusku vyrábět. Bude uveden na trh v různých zemích po celém světě počínaje Ruskem v polovině roku 2019, protože tento trh je pro Renault klíčovým. Po dalších zemích Společenství nezávislých států (SNS) se začne vyrábět a prodávat také v Číně a Koreji (pod značkou Samsung Motors) a v Latinské Americe. Arkana proto bude hrát důležitou roli ve strategickém plánu rozvoje Drive the Future s cílem zvýšit celosvětově objem prodeje do roku 2020 až o 5 %.
 
„Myšlenka tohoto inovativního konceptu pochází z Ruska a projekt se proto rodil se silným zapojením týmu Renault Russia,“ uvedl předseda regionu Eurasia Nicolas Maure.
 
Do Evropy by se měla dostat upravená verze tohoto vozu, ovšem v rámci nákladově vysoce efektivní „dvouplatformové strategie“ bude, jako dvojice Kaptur/Captur, postavená na zcela jiné platformě, odpovídající požadavkům evropského trhu. Mělo by jít o novou alianční modulární platformu CMF-B, kterou v roce 2019 uvedou nové generace modelů Clio a Captur. Proto je pravděpodobné, že v Evropě se bude jmenovat jinak, patrně Captur Coupé. Očekávat jej ale nelze dřív než v roce 2020.
 
Renault je jedním z prvních výrobců automobilů pro masový trh, který uvádí SUV s profilem kupé, tedy s karoserií, kterou jako první představilo BMW s modelem X6. V sériové podobě ovšem bude Renault předstižen značkou Škoda, která v Číně ještě do konce letošního roku začne prodávat podobně koncipovaný ale mnohem větší model Kodiaq GT.