name | autoweek.cz

Renault představil malý crossover Kwid

Renault představil malý crossover Kwid

21.05.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

U Renaultu se rozhodli jít dál, než kam se dostali s obnovenou značkou Dacia. Postavili ještě jednodušší a levnější auto než je Dacia Logan. Novinka, nazvaná Renault Kwid, kombinuje prvky miniauta a crossoveru. V Indii bude v prodeji v ceně okolo 5000 eur.
Vůz Dacia Logan původně vznikl s cílem nabídnout auto s cenou do 5000 eur. Jenže kupující v zemích s rozvíjející se ekonomikou vyžadovali lépe vybavené verze a nakonec se Logan, stejně jako z něho odvozené další modely Dacie, prosadil dokonce i v západní Evropě, kde se s jeho prodejem původně vůbec nepočítalo. Na základní, jen minimálně vybavenou verzi s cenou do 5000 eur proto nakonec nikdy nedošlo, protože nebyla potřeba.
 
Nyní Renault přichází s autem, které by onen dávný cíl Louise Schweitzera, tedy základní cenu pod 5000 eur, mělo splnit. Přitom je to už na první pohled atraktivní vůz odpovídající současným designovým trendům - na hony vzdálený striktně účelové jednoduchosti 1. generace Loganu. Kwid by měl být prvním globálním modelem značky Renault predstaveným mimo Evropu. Šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn jej s velkou slávou odhalil v indickém městě Chennai.

Zmenšený a zjednodušený Duster
Robusní vzhled připomíná zmenšený vůz Dacia Duster s mnoha plastovými díly usnadňujícími a především zlevňujícími případné opravy. Auto je určeno především pro jízdu po hodně nekvalitních cestách, čemuž odpovídá velká světlá výška 180 mm. Vzhledem k potřebě dosáhnout nízkou cenu budou poháněna jen přední kola.
 
Délkou 3680 mm sa Kwid řadí na horní hranici miniaut a na šířku měří jen 1580 mm. Přesto jeho konstruktéři slibují jeden z nejprostornějších interiérů v tomto segmentu, stejně jako by měl mít i nadprůměrný zavazadlový prostor (jeho objem ale zatím nebyl zveřejněn). 
 
Interiér je jednoduchý, což dnes už vůbec neznamená, že by působil lacině. Přístroje jsou digitální, protože ty jsou už levnější než analogové. K dispozici je dokonce i dotykový 7" displej, který nepochybně nebude součástí základní výbavy.
 
Renault Kwid byl postaven na zcela nové alianční platformě CMF-A (Common Modular Family - A). Pohonnou jednotkou bude výhradně nepřeplňovaný zážehový tříválec 0,8 l v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou, kterou časem doplní robotizovaná, protože automatické řazení se v mnoha částech světa stává čím dál více nutností.
 
Druhý útok na Indii
Renault Kwid se bude vyrábět v závodě Oragadam ve městě Chennai s využitím 98 % dílů vyráběných v Indii. Prodej začne od září s cenami odpovídajícími 4700 až 5600 eur. Bude zajímavé sledovat, jak se mu bude dařit, protože Indie byla jediným trhem, kde Renault s levným sedanem Logan naprosto neuspěl (ale ani Škoda Rapid se v Indii nesetkala s velkým úspěchem) a zatím se moc neprosadil ani vloni uvedený Datsun Go, nabízený Nissanem. 
 
Kwid bude v Indii přímým konkurentem tamního zdaleka nejprodávaněšjšího auta Maruti Suzuki Alto. Po zkušenosti s Loganem ale nechce být nejlevnější - s cenou okolo 300 000 rupií bude podstatně dražší než Alto, začínající na 246 163 rupií. Problémem Renaultu (ale i jiných značek) v Indii je prodejní síť. Renault má 157 dealerů a pracuje na jejím rozšíření na 280. Jenže Maruti má přes 1500 prodejců.
 
Časem i k nám
Renault už potvrdil, že se Kwid objeví i na ďalších globálních trzích. Je jisté, že se bude vyrábět i v Latinské Americe. Francouzská média uvádějí, že tento levný crossover přijde i do Evropy, samozřejmě uzpůsoben místním technickým standardům, takže minimální cena vzroste na hranici 5000 eur. Tato verze se nejspíš nebude dovážet z Indie, pravděpodobnější je výroba v marockém Tangeru (spolu s Daciemi Dokker a Lodgy) a prodej pod značkou Dacia.