name | autoweek.cz

Renault připravuje mnoho novinek

Renault připravuje mnoho novinek

21.01.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Renault má za sebou rok plný rozporů. V porovnání s celkovým vývojem trhu si jak v České republice, tak v celém světě vedl celkem dobře, protože se mu dařilo vesměs udržet stejný podíl na trhu.

Renault po celém světě prodal 2,306 milionu osobních a užitkových aut. O rok dříve to bylo 2,382 milionu aut. Znamenalo to pokles o 3,1 %, zatímco celosvětový prodej poklesl o 4,7 %.

V České republice bylo v roce 2009 poprvé zaregistrováno 12 216 nových osobních a lehkých užitkových vozů značky Renault (podíl byl 10 604 osobních a 1612 užitkových vozů), zatímco v roce 2008 to bylo celkem 13 817 vozů (9189 osobních a 4628 užitkových). Podíl Renaultu na českém trhu s osobními vozy ale vzrostl ze 6,40 na 6,56 % a u užitkových ze 67,72 % na 8,30 %.

Na českém trhu se v roce 2009 především velmi dobře uvedla nová generace modelu Mégane. Vedle Mégane si i nadále udržuje velký objem prodeje nová generace modelu Thalia. Pro obchodní výsledku Renaultu bylo významné, že vzrostl zájem kupujících o vrcholnou verzi modelu Scénic – vloni volilo 66 % kupujících Grande Scénic, zatímco před příchodem nové generace to bylo 36 %.

Pokles prodeje vozů Dacia ze 2904 vozů v roce 2008 na loňských 2716 aut byl vyvolán především dlouhými dodacími lhůtami, které způsobil velký zájem o tyto vozy v zemích se šrotovným, především v Německu. Velmi dobře byly přijaty užitkové verze Dacií Van a Pickup, kterých se za deset měsíců od uvedení na trh prodalo 250 resp. 169 kusů, takže celkový prodej užitkových Dacií vzrostl ze 342 na loňských 463 vozů, což znamenalo významný růst podílu na trhu z 0,6 na 2,4 %. S velkým zájmem byla přijata také v září představená vrcholná verze modelu Sandero Stepway, která představovala 35 % prodeje tohoto modelu.

Do nového obchodního roku Renault vstupuje s novým heslem Drive to Change, která střídá Tvůrce automobilů a před tím Auta v rytmu života.

Renault je první automobilkou, která nabízí zabudovanou navigaci Tom Tom. Mezi zákazníky je o ní zájem – volí výbavu Carminat Tom Tom ji 15 % kupujících modelu Mégane a 35 % zákazníků Scéniku. Proto bude brzy uvedena do prodeje limitovaná série Mégane Tom Tom vybavená touto navigací.

Další akční verzí modelu Mégane bude Génération s ojedinělou kombinací výbavy a ceny. Bude vybaven motorem 1,6 l/81 kW a ve výbavě nalezneme šest airbagů, tempomat, klimatizaci či elektricky ovládaná okna. To vše bude za 269 900 Kč a v případě financování prostřednictvím RCI lze dokonce ještě získat slevu 20 000 Kč.

Pro zájemce o extrémně sportovní vozy se objeví kupé Renault Sport Mégane RS s řadou úprav inspirovaných monoposty F1, koly 18“ nebo 19“, motorem vyladěným na 184 kW (250 k), analogové přístroje a sedadly Recaro. Připraveny budou dvě verze – první bude bohatě vybavená RS Luxe a druhá RS Chassis Cup s podvozkem odvozeným z vozu pro pohárové závody. Obě verze budou mít základní cenu 749 900 Kč.

Ale nejen nové vozy budou pro první pololetí Renaultu důležité. Připravuje se také nová kampaň pro oživení zájmu o dosud na českém trhu nedoceněný model Laguna.

 

Připravované novinky Renaultu pro první pololetí roku 2010:

Akční verze Mégane Génération a Mégane Tom Tom.

Od 1. února bude v prodeji kompaktní sedan Renault Fluence.

Od 1. března bude v prodeji extrémní verze Renault Mégane RS.

Na autosalonu v Ženevě se na začátku března představí Mégane Coupé-Cabriolet a další kabriolet zatím známý jen pod kódovým jménem E33.

V dubnu bude uvedena dvojspojková robotizovaná převodovka EDC.

Od 1. května přijdou nové užitkové vozy: nová generace modelu Master, modernizace modelu Trafic - fáze 3 a na 4597 mm prodloužená varianta Kangoo Expres Maxi s úložným prostorem s objemem zvětšeným o 1 m3.

Od 1. června přijde do prodeje už šestý model značky Dacia - Duster bude prvním novodobým vozem značky s pohonem 4x4.

 

Renault Česká republika také připravuje na 4. až 6. června podnik Světové série Renaultu (WSR), který se bude konat na Masarykově okruhu v době konání výstavy Autotec a autosalonu. WSR nejsou jen závody formulí Renault 3,5 a Renault 2000 a Mégane Trophy, ale též přehlídka historických vozidel Renault a jízdy historických závodních vozů Renault včetně monopostů F1 a vítězného spideru ze 24 hodin v Le Mans.

 

Podklady pro tabulky a grafy: Renault a SDA