name | autoweek.cz

Renault: reorganizace kolem čtyř značek
04.09.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nový generální ředitel Renaultu Luca de Meo rozvíjí svůj strategický plán znovuoživení skupiny. Upřesní jej v lednu 2021, ale už nyní byly zveřejněny informace o hlavních směrech reorganizace, kterou de Meo vytváří podle svých představ.
Nový generální ředitel Renaultu Luca de Meo musí hned po nástupu do funkce čelit miliardovým ztrátám a současně vybudovat novou funkční strukturu nahrazující chaos, který ve vedení v Boulogne-Billancourtu zavládl po odchodu Carlose Ghosna. V rozhovoru pro magazín Le Point uvedl, že se rozhodl „uspořádat skupinu Renault kolem čtyř značek a namísto dosavadní struktury podle zeměpisných oblastí.“
Krátce na to Renault vydal oficiální zprávu potvrzující novou organizační strukturu navrženou de Meem. Samozřejmě tu bude Renault, který bude de Meo řídit osobně, a dále Alpine a Dacia. Čtvrtá obchodní jednotka bude nová se zaměřením na novou mobilitu. Alpine, Dacia a New Mobility budou mít každá vlastního ředitele.
Luca de Meo doufá, že to povede k jednodušší organizaci, která se více zaměří na výsledky a na zákazníky. Měla by také zvýšit motivaci a pocit sounáležitosti zaměstnanců v jednotlivých jednotkách. Rozloučí se s úsilím o maximální ziskovost za každou cenu, které předepisoval bývalý generální ředitel Carlos Ghosn. Renault již také oznámil zrušení 15 000 pracovních míst po celém světě a snížení nákladů o dvě miliardy eur.
Dobrou zprávou je, že de Meo poskytuje budoucnost pro značku Alpine, o níž říká: „Značka Alpine má velmi specifickou specializovanou identitu, velmi sportovní a velmi francouzskou. Nezůstaneme u ní nutně v retrostylu a klasickém modelu Alpine A110.“ Zdá se, že tím potvrzuje úvahy, že Alpine rozšíří svoji nabídku minimálně o SUV.
Oproti tomu Dacia si udrží svoji pozici nízkonákladové značky, což je klíč k jejímu úspěchu. Ale Luca de Meo ji chce mít přitažlivější. V létě krátce po nástupu do funkce generálního ředitele Renaultu řekl, že na něj úspěch Dacie velmi zapůsobil. Označil ji za „zázrak“, protože nikdo v automobilovém průmyslu nedokázal v tomto tržním segmentu vydělat tolik peněz. K tomu dodal, že Dacia bude vzkvétat.
A co připravuje pro Renault? Luca de Meo v Le Point prohlásil: „Jsem přesvědčen, že duše Renaultu je v jeho francouzských kořenech. Tato značka byla vždy kreativnější než ostatní, má to ve své kultuře. Musí sázet na modernost a inovace. Renault musí ztělesňovat novou vlnu automobilového průmyslu.“ Proto chce dát designu vozů značky novou podobu, což potvrzuje angažování Gillese Vidala, který úspěšně oživil styl Peugeotu. Z toho se dá vytušit, jakým směrem se bude podoba vozů Renault ubírat.
V tiskové zprávě skupina Renault oznámila, že nové obchodní jednotky povedou
Renault - Luca de Meo, generální ředitel Renaultu
Dacia - Denis Le Vot, ředitel pro regiony, prodej a skupinový marketing Groupe Renault
Alpine - Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport Racing a závodního týmu F1
New Mobility - Clotilde Delbosová, zástupkyně generálního ředitele a finanční ředitelka skupiny.
Jistým překvapení je jmenování Cyrila Abiteboula ředitelem značky Alpine, protože Renault šéfem značky v roce 2019 jmenoval Patricka Marinoffa, kterého získal od Mercedes-AMG.
Krátce na to Renault vydal oficiální zprávu potvrzující novou organizační strukturu navrženou de Meem. Samozřejmě tu bude Renault, který bude de Meo řídit osobně, a dále Alpine a Dacia. Čtvrtá obchodní jednotka bude nová se zaměřením na novou mobilitu. Alpine, Dacia a New Mobility budou mít každá vlastního ředitele.
Luca de Meo doufá, že to povede k jednodušší organizaci, která se více zaměří na výsledky a na zákazníky. Měla by také zvýšit motivaci a pocit sounáležitosti zaměstnanců v jednotlivých jednotkách. Rozloučí se s úsilím o maximální ziskovost za každou cenu, které předepisoval bývalý generální ředitel Carlos Ghosn. Renault již také oznámil zrušení 15 000 pracovních míst po celém světě a snížení nákladů o dvě miliardy eur.
Dobrou zprávou je, že de Meo poskytuje budoucnost pro značku Alpine, o níž říká: „Značka Alpine má velmi specifickou specializovanou identitu, velmi sportovní a velmi francouzskou. Nezůstaneme u ní nutně v retrostylu a klasickém modelu Alpine A110.“ Zdá se, že tím potvrzuje úvahy, že Alpine rozšíří svoji nabídku minimálně o SUV.
Oproti tomu Dacia si udrží svoji pozici nízkonákladové značky, což je klíč k jejímu úspěchu. Ale Luca de Meo ji chce mít přitažlivější. V létě krátce po nástupu do funkce generálního ředitele Renaultu řekl, že na něj úspěch Dacie velmi zapůsobil. Označil ji za „zázrak“, protože nikdo v automobilovém průmyslu nedokázal v tomto tržním segmentu vydělat tolik peněz. K tomu dodal, že Dacia bude vzkvétat.
A co připravuje pro Renault? Luca de Meo v Le Point prohlásil: „Jsem přesvědčen, že duše Renaultu je v jeho francouzských kořenech. Tato značka byla vždy kreativnější než ostatní, má to ve své kultuře. Musí sázet na modernost a inovace. Renault musí ztělesňovat novou vlnu automobilového průmyslu.“ Proto chce dát designu vozů značky novou podobu, což potvrzuje angažování Gillese Vidala, který úspěšně oživil styl Peugeotu. Z toho se dá vytušit, jakým směrem se bude podoba vozů Renault ubírat.
V tiskové zprávě skupina Renault oznámila, že nové obchodní jednotky povedou
Renault - Luca de Meo, generální ředitel Renaultu
Dacia - Denis Le Vot, ředitel pro regiony, prodej a skupinový marketing Groupe Renault
Alpine - Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport Racing a závodního týmu F1
New Mobility - Clotilde Delbosová, zástupkyně generálního ředitele a finanční ředitelka skupiny.
Jistým překvapení je jmenování Cyrila Abiteboula ředitelem značky Alpine, protože Renault šéfem značky v roce 2019 jmenoval Patricka Marinoffa, kterého získal od Mercedes-AMG.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz