name | autoweek.cz

Renault vrací Espace do hry

Renault vrací Espace do hry

09.10.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Renaultu Espace chce vrátit zákazníky k velkým velkoprostorovým vozům novou podobou elegantního crossoveru a posunem k prémiovým vozům. Šlo o jednu z nejvýznamnějších premiér autosalonu v Paříži.

Před 30 lety způsobil Renault Espace revoluci. Za tři desítky let se tohoto modelu prodalo více než 1,2 milionu kusů. Podle jeho vzoru se všechny automobilky snažily nabídnout velkoprostorové vozy. Toto nadšení ale postupně vyprchalo a přízeň kupujících se začala obracet jiným směrem - k velkým SUV a crossoverům. Nyní přichází nový Espace - znovuzrozený v podobě elegantního crossoveru. Prosvětlený prostor a modularitu velkého rodinného vozidla doplňuje robustnější styl, potěšení z jízdy a nejmodernější technika. S unikátní nabídkou systému čtyř řízených kol 4Control má nový Espace před jinými velkými crossovery náskok.

 

Nový pěti- nebo sedmimístný Renault Espace opustil klasický krabicovitý styl velkoprostorového vozidla a místo toho přijal dynamickou podobu crossoveru. S délkou 4,85 m, rozvorem náprav 2,88 m (o 16 mm více než u současného Grand Espace) a šířkou 1,87 m je i nadále mohutným vozidlem nabízejícím mimořádný vnitřní prostor s vnitřní výškou 1,68 m (o 63 mm méně než u současného Espace). Renault vynaložil nemalé prostředky pro počítačové simulace CFD pro dosažení maximální aerodynamické efektivity a minimalizaci aerodynamického hluku.

 

Volicí páka převodovky EDC aktivuje elektronický přenos signálu shift by wire, což umožnilo vytvořit zavěšenou středovou konzoli, která sdružuje ovladače potřebné mít na dosah: otočný multifunkční ovladač, rychlý přístup k systému Multi-Sense, tlačítko parkovací brzdy s asistentem a přepínač mezi regulátorem a omezovačem rychlosti. Je zvýrazněna světlovody, které podtrhují její kontury. Vynořující se velký vertikální multimediální 8,7" displej standardně dodávaného multimediálního systému R-Link 2 zvýrazňují vzhled high-tech. Individualizovatelné osvětlení interiéru může být laděno do zelené, modré, žluté, červené nebo fialové barvy.

 

Před řidičem je plně digitální přístrojová deska s TFT HD displejem nahrazujícím tradiční ukazatele. Projekční displej (HUD) řidiči umožňuje za stálého očního kontaktu s vozovkou mít k dispozici údaje o okamžité rychlosti, pokyny navigace, varování při překročení rychlosti, asistenční systémy řízení a další.

 

Samostatná sedadla v obou zadních řadách se zcela sklopí do podlahy jediným kliknutím systému one touch z místa řidiče nebo ze zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor má u pětimístné verze objem 660 l.

 

Renault u nového Espace uvádí novou alianční modulární platformu CMF1 (Common Module Family) a kombinuje lehké materiály: hliník u dveří a kapoty, plast Noryl u předních blatníků a termoplast u zadních výklopných dveří. Jejich použitím bylo dosaženo zvýšení dynamičností díky snížení hmotnosti až o 250 kg oproti současné generaci.

 

Revoluční systém Renault Multi-Sense řídí a koordinuje činnost všech asistenčních systémů vozu. Jedná se zejména o systém 4Control, řízené tlumení, řízení vozu, motor, převodovku EDC, informace na přístrojové desce, zvuk motoru a osvětlení. Řidič může volit ze čtyř přednastavených režimů Eco, Komfort, Neutrální a Sport nebo individuální nastavení v režimu Perso.

 

Všechny pohonné jednotky jsou vybaveny systémem Stop & Start. Samočinná sedmirychlostní dvouspojková převodovka s novým voličem Shift-by-Wire vychází z řešení používaného ve formuli 1.

 

Technologie Twin Turbo u motoru 1,6 l Energy dCi 160 EDC využívá malé turbodmychadlo s nízkou setrvačností pro nízké otáčky, zatímco druhé turbodmychadlo se přidá při vyšších otáčkách. Potřebný točivý moment je tak okamžitě k dispozici. Motor má výkon 118 kW (160 k) a točivý moment 380 N.m je k dispozici od 1750/min.

Motor 1,6 l Energy dCi 130 s výkonem 96 kW (130 k) a točivým momentem 320 N.m, dostupným od 1750/min, je nabízen se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Nový zážehový motor 1,6 l Energy TCe 200 EDC o výkonu 147 kW (200 k) má točivý moment 260 N.m od 2500/min.

 

Renault u nového Espace současně představuje nové prvky svého exkluzivního označení Initiale Paris. Verze s tímto označením, které jsou k dispozici u nového Espace a Clia, nabízejí nejvyšší úroveň výbavy a poskytovaných služeb. Nový Espace vyniká nad ostatními produkty a představuje image značky Renault. Výrobní závod v Douai se proto sjednotil pod heslem Směřujeme k vyššímu segmentu (Cap vers le haut de gamme).

 

„Renault dnes znovu objevuje Espace v podobě rysů velkého crossoveru. Nový Espace, dominanta naší modelové řady, ztělesňuje geny Renaultu: design vzbuzující emoce, zcela nový zážitek ve voze, praktické inovace, odpovídající touhám řidiče a spolucestujících. Kvalitě koncepce a výroby nového vozidla Espace věnoval Renault mimořádnou pozornost. Nový Espace představuje první etapu obnovení vyššího segmentu Renaultu,“ řekl nám při představení tohoto vozu v Paříži generální ředitel společnosti Renault Carlos Ghosn.