name | autoweek.cz

Ruský hybrid se hlásí o slovo

Ruský hybrid se hlásí o slovo

14.10.2010 | Peter Homola | Aktuality

Ruská firma Gorodskoj Avtomobil, společný podnik Onexim Group a Jarovit Motors, zveřejnila první obrázky nových automobilů Onexim City Hatchback a Onexim City Cross Coupé s hybridním pohonem, jejichž výroba má začít v roce 2012.

Je to teprve devět měsíců, co Michail Prochorov, majitel Onexim Group a podle různých tabulek nejbohatší či druhý nejbohatší muž Ruska, seznámil předsedu vlády Vladimíra Putina se záměrem vyrábět hybridní automobily.

K tomuto účelu zřízená nová firma Gorodskoj Avtomobil tento týden představila první obrázky svých budoucích modelů. Gorodskoj Avtomobil je společný podnik firem Onexim Group (51 %) a Jarovit Motors (49 %).

Zatímco společnost Onexim, která je aktivní v různých oblastech hospodářství, nikdy neměla nic společného s automobilovým průmyslem, vyrábí Jarovit Motors již několik let ve velmi malých počtech nákladní automobily na bázi importovaných komponent. Jarovit Motors také již dříve pracoval na projektu hybridního vozidla.

Plánovaná je výroba automobilu na unifikované platformě s různými verzemi karoserie. První ilustrace ukazují dva modely, které Gorodskoj Avtomobil nazývá City Hatchback a Cross Coupé. Plány počítají i s dalšími verzemi, například malým dodávkovým automobilem.

Všechny ilustrace ukazují dvoubarevné lakování navržené běloruským designérem Vladimírem Ceslerem. Právě dvoubarevné lakování má být v budoucnosti typickým znakem těchto automobilů.

Gorodskoj Avtomobil v létě uspořádal soutěž na pojmenování svých vozu. Podle zástupců firmy jméno již bylo vybráno, nemůže však ještě být zveřejněno kvůli procesu patentní ochrany.

První reálné prototypy mají být představené ještě letos v prosinci a začátek sériové výroby je plánován na rok 2012. Podle Andreje Birjukova, prezidenta Jarovit Motors a generálního ředitele firmy Gorodskoj Avtomobil, má podíl ruských dílů na začátku výroby činit 78 % až 80 %.

Koncept projektu vypadá tak, že zatímco hlavní komponenty by se mely vyrábět v centrální továrně, montáž automobilu by mohla probíhat hned v několika různých firmách. Kapacita prvního montážního závodu má být 10 000 vozů ročně.

 

O projektu jsme už dříve informovali zde.