s elektrickým pohonem ve sněhu | Aktuality | autoweek.cz

S elektrickým pohonem ve sněhu

S elektrickým pohonem ve sněhu

24.12.2019 | Global Press Agentur | Aktuality

Akumulátory nemají rády mráz - to je všeobecně známé. To však není jediný důvod, proč jízda na elektrický pohon v zimě klade na řidiče elektromobilů zvláštní nároky. Jízda na náledí a sněhu je s elektromobily odlišná než na suché silnici. Upozorňuje na to ADAC.
Podle německého autoklubu ADAC se dojezd elektricky poháněného vozidla v zimě sníží, a to až o 50 %. Důvod: při nízké teplotě ventilace a osvětlení vozidla spotřebovávají více energie než v létě. Kromě toho topení, ventilace pro odmlžení zadního i čelního skla a vyhřívání sedadel a volantu odebírají z akumulátoru elektřinu. To, co obecně platí pro elektromobily - tedy vždy plánovat cestu s rezervou dojezdu - je v chladném období o to důležitější, upozorňuje ADAC.
 
Kromě toho akumulátory mají v zimě obecně menší kapacitu a doba nabíjení se také prodlužuje. Tip °od odborníků: elektricky poháněný automobil by se měl během nabíjení zahřívat aby energie přicházela z nabíjecího kabelu a ne z akumulátoru.
 
Podle ADAC je jízda s elektrickým pohonem v zimě sama o sobě také složitější s ohledem na okamžitý náběh točivého momentu. Řidič by proto měl přepnout do režimu Eco, a to zejména při rozjezdu, protože to znamená, že na kola se přenáší menší točivý moment a to automobil činí lépe ovladatelný, ale také ekonomičtější.
 
Podle výrobců akumulátor vydrží bez problémů až do -20°C, ale měl by se nabíjet ve vytápěném prostoru. „Pro lepší přilnavost na silnici je také užitečné snížit tlak vzduchu v pneumatikách,“ doporučuje ADAC.