seat exeo st na český trh | Aktuality | autoweek.cz

Seat Exeo ST na český trh

Seat Exeo ST na český trh

03.09.2009 | Rybecký Vladimír | Aktuality

S modelovou řadou Exeo Seat vstoupil mezi vozy střední resp. vyšší střední třídy. Velmi důležitý je tento model i tím, že rozšiřuje možnosti oslovování fleetových zákazníků, protože právě ti představují významnou část kupujících vozů tohoto typu. Tyto ambice ještě umocňuje nově přicházející verze kombi Exeo ST (Sports Tourer). Její představení pro český trh se odehrálo v reprezentační prodejně IVG v Praze.

Seat Exeo ST vznikl na koncernové platformě VW B7, známé z Audi A4. Z tohoto vozu přebírá i víceprvkové zavěšení předních i zadních kol, zaručující tomuto vozu dynamické jízdní vlastnosti, jaké se od vozu Seat tradičně očekávají.
Víceprvkové zavěšení předních kol se dvěma páry příčných ramen s dvojitými kulovými klouby u každého páru, které doplňuje pátý kulový kloub řízení, umožňuje lepší kontrolu rozchodu a odklonu kol s minimálními změnami v celém rozsahu propérování a natočení kol při řízení, čímž se za všech okolností zlepšuje přilnavost pneumatik k vozovce. Výsledkem je lepší směrová stabilita na nerovnostech, menší přenos rázů do řízení, plynulejší brzdění v zatáčkách a větší jízdní komfort.
U zadního víceprvkového zavěšení plní funkci tradičních spodních ramen robustní spodní lichoběžníkové rameno z hliníku.
Seat Exeo ST se hodně podobá čtyřdveřové verzi sedan. Je nepatrně delší a jeho zavazadlový prostor umožňuje využít interiér až po střechu. Exeo ST je proto vybaveno sítí za zadními sedadly, která brání předmětům v zavazadlovém prostoru pohybu vpřed do interiéru, kde by mohla ohrozit posádku. Za širokým zadním výklopným víkem je zavazadlový prostor o objemu 442 l se zcela rovnou podlahou a s možností zvětšení sklopením zadních sedadel. Exeo ST je standardně vybaveno podélnými střešními nosiči.
K dispozici jsou stejné motory jako pro sedan. Jde o turbodiesely 2,0 TDI CR o výkonových verzích 105 kW (143 k) a 125 kW (170 k). Všechny jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF, díky němuž již plní emisní standard Euro 5, které pro Exeo vstoupí v platnost v roce 2011. Také zážehové motory jsou v nabídce tři: 1,6 l/75 kW (102 k), turbodmychadlem přeplňovaný 1,8 T/110 kW (150 k) a 2,0 TSI/147 kW/(200 k), kombinující přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním benzinu. Také ty plní Euro 5. Všechny motory jsou kombinovány se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Koncem roku 2009 bude pro motor 2,0 TSI připravena také samočinná převodovka Multitronic s plynulou změnou převodového poměru (CVT) s možností sekvenčního řazení při stálém záběru.
Spolu s Exeem ST se do nabídky i pro sedan dostává špičkový audiosystém Bose s deseti reproduktory.
Seat Exeo ST se vyrábí v závodě Martorell nedaleko Barcelony s využitím japonského systému optimalizace výrobních procesů Shingijutsu.
Ceny začínají na 544 900 Kč u modelu Exeo ST 1,6 Reference.

  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh
  • Seat Exeo ST na český trh