name | autoweek.cz
Sedmá generace BMW řady 5
06.03.2017 | Antonín Matějka | Aktuality
Zní to skoro neuvěřitelně, ale první modely BMW řady 5 se na trhu objevily již před 45 lety. Do dnešních dnů jich se na celém světě v celkem šesti generacích prodalo téměř 8 milionů kusů.
Nová, v pořadí již sedmá generace pětkové řady opět sází na strhující design a špičkové technologie v oblasti konstrukce motoru, podvozku a elektronických systémů. K samotnému stylistickému ztvárnění vozu asi není co dodávat, milovníci značky BMW jsou jistě nadšeni a ostatní potenciální zákazníci asi již teď horečně listují prospekty, katalogy a ceníky a vybírají si tu správnou konfiguraci vozu. Mimochodem celosvětový prodej nového BMW řady 5 byl odstartován 11. února, několik týdnů po výstavní premiéře na autosalonu v Detroitu.
Sportovní charakter nového „manažerského sedanu“ mnichovské automobilky podtrhuje nejen vynikající aerodynamika, ale i obě osobité stylistické linie Sport Line a Luxury Line. První z nich zdůrazňuje dynamiku vozu, druhá pak jeho eleganci. K dispozici je ovšem i velmi atraktivní M sportovní paket se sníženým podvozkem a celou řadou aerodynamických prvků (mimo jiné se zadním nárazníkem ve tvaru difuzoru či nástavci prahů).
Nabídka pohonných jednotek pro novou „pětku“ je opravdu velmi zajímavá, zahrnuje celkem čtyři motory čtyř- a šestiválcové konstrukce (530i a 540i - zážehové, 520d a 530d - vznětové), kterou jsou, až na jedinou výjimku (520d), kombinovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic.
Všechny verze nového BMW řady 5 jsou samozřejmě k dispozici taktéž s inteligentním pohonem všech kol, tedy s doplňkovým emblémem na zádi xDrive. Tento měsíc se navíc představí verze 520 d EfficientDynamics Edition (součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,22!), M550i xDrive s vidlicovým osmiválcem o výkonu 462 koní a model 530e iPerformance. Ve třetím případě se jedná o plug-in hybridní verzi s kombinovanou spotřebou paliva 1,9 l/100 km.
Interiér nového BMW řady 5 se v mnoha ohledech přibližuje modelům „sedmičkové“ řady. Na mysli mám zejména prostorové řešení, komfort, asistenční systémy a konektivitu. Ve voze naleznete například nejnovější generaci systému drive s 10,25palcovým dotykovým displejem, třetí generaci barevného BMW Head-Up Displeje s rozšířenou projekční plochou či špičkový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond s výkonem 1400 wattů. Zavazadlový prostor se u sedmé generace vozu zvětšil na 530 litrů, navíc jej lze dále zvětšovat díky volitelnému otvoru pro převážení dlouhých předmětů a možnosti sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40.
Nová řada 5 se kromě německého Dingolfingu vyrábí také v Rakousku ve Štýrském Hradci v závodě Magna International, kde se vyrábějí i některé motory.
Základní ceny nových modelů BMW řady 5 začínají na 1 292 200 korunách za verzi 520d.
Model Motor Zdvihový objem Největší výkon Spotřeba
530i 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 5,5 l/100 km
530i xDrive 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 6,0 l/100 km
540i 6 V 2998 cm3 250 kW/340 k 6,5 l/100 km
540i xDrive 6 V 2998 cm3 250 kW/340 k 6,9 l/100 km
M550i xDrive 8 V 4395 cm3 340 kW/462 k 8,9 l/100 km
520d 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 4,2 l/100 km
520d xDrive 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 4,5 l/100 km
520d ED Edition 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 3,9 l/100 km
530d 6 V 2293 cm3 195 kW/265 k 4,5 l/100 km
530d xDrive 6 V 2293 cm3 195 kW/265 k 5,0 l/100 km
530e iPerformance 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 1,9 l/100 km
Sportovní charakter nového „manažerského sedanu“ mnichovské automobilky podtrhuje nejen vynikající aerodynamika, ale i obě osobité stylistické linie Sport Line a Luxury Line. První z nich zdůrazňuje dynamiku vozu, druhá pak jeho eleganci. K dispozici je ovšem i velmi atraktivní M sportovní paket se sníženým podvozkem a celou řadou aerodynamických prvků (mimo jiné se zadním nárazníkem ve tvaru difuzoru či nástavci prahů).
Nabídka pohonných jednotek pro novou „pětku“ je opravdu velmi zajímavá, zahrnuje celkem čtyři motory čtyř- a šestiválcové konstrukce (530i a 540i - zážehové, 520d a 530d - vznětové), kterou jsou, až na jedinou výjimku (520d), kombinovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic.
Všechny verze nového BMW řady 5 jsou samozřejmě k dispozici taktéž s inteligentním pohonem všech kol, tedy s doplňkovým emblémem na zádi xDrive. Tento měsíc se navíc představí verze 520 d EfficientDynamics Edition (součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,22!), M550i xDrive s vidlicovým osmiválcem o výkonu 462 koní a model 530e iPerformance. Ve třetím případě se jedná o plug-in hybridní verzi s kombinovanou spotřebou paliva 1,9 l/100 km.
Interiér nového BMW řady 5 se v mnoha ohledech přibližuje modelům „sedmičkové“ řady. Na mysli mám zejména prostorové řešení, komfort, asistenční systémy a konektivitu. Ve voze naleznete například nejnovější generaci systému drive s 10,25palcovým dotykovým displejem, třetí generaci barevného BMW Head-Up Displeje s rozšířenou projekční plochou či špičkový audiosystém Bowers & Wilkins Diamond s výkonem 1400 wattů. Zavazadlový prostor se u sedmé generace vozu zvětšil na 530 litrů, navíc jej lze dále zvětšovat díky volitelnému otvoru pro převážení dlouhých předmětů a možnosti sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40.
Nová řada 5 se kromě německého Dingolfingu vyrábí také v Rakousku ve Štýrském Hradci v závodě Magna International, kde se vyrábějí i některé motory.
Základní ceny nových modelů BMW řady 5 začínají na 1 292 200 korunách za verzi 520d.
Model Motor Zdvihový objem Největší výkon Spotřeba
530i 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 5,5 l/100 km
530i xDrive 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 6,0 l/100 km
540i 6 V 2998 cm3 250 kW/340 k 6,5 l/100 km
540i xDrive 6 V 2998 cm3 250 kW/340 k 6,9 l/100 km
M550i xDrive 8 V 4395 cm3 340 kW/462 k 8,9 l/100 km
520d 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 4,2 l/100 km
520d xDrive 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 4,5 l/100 km
520d ED Edition 4 V 1995 cm3 140 kW/190 k 3,9 l/100 km
530d 6 V 2293 cm3 195 kW/265 k 4,5 l/100 km
530d xDrive 6 V 2293 cm3 195 kW/265 k 5,0 l/100 km
530e iPerformance 4 V 1998 cm3 185 kW/252 k 1,9 l/100 km
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz