name | autoweek.cz

Silnější výraz pro Evoque  MY16

Silnější výraz pro Evoque MY16

12.10.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Range Rover Evoque pro modelový rok 2016 dostal přepracovaný design exteriéru, adaptivní světlomety LED, nový turbodiesel Ingenium a nové prvky výbavy.
Range Rover Evoque je model, který zcela změnil obchodní bilanci značky Land Rover. Od uvedení luxusního kompaktního SUV Evoque na trh v roce 2011 se dodalo více než 450 000 těchto vozů, což toto kompaktní SUV činí nejrychleji se prodávající model značky Land Rover. Rok 2014 byl pro Evoque zatím tím vůbec nejúspěšnějším - prodalo se jej celkem 125 364 kusů.
 
Změny vzhledu
Nejprodávanější Range Rover získal pro modelový rok 2016 výraznější vzhled. Evoque pro modelový rok 2016 je prvním vozem, který nabízí adaptivní plnohodnotné LED světlomety. Směrovky jsou protáhlé přes celou šířku sdružených LED světlometů. K dynamičtějšímu výrazu přispívá přepracovaný přední nárazník, dva různé typy mřížky chladiče, širší hlavní LED světlomety a štíhlé LED mlhovky. Zvětšené přívody vzduchu podtrhují sportovní charakter vozu.
 
Standardní varianta mřížky chladiče má dvě masivní horizontální příčky a nový jemný síťovaný vzor. Dynamické verze mají šestihranný design a sportovní varianty mají výraznější síťovaní. Charakteristické přívody vzduchu na kapotě motoru, které byly dříve vyhrazeny pouze modelům coupé, jsou nyní i u pětidveřové verze HSE Dynamic a Autobiography. Do nového zadního spoileru jsou integrována zeštíhlená zadní brzdová světla s technologií LED.
 
Novinky v interiéru
Změny v interiéru zahrnují nová sedadla a výplně dveří, nový systém infotainmentu ovládaného přes dotykovou obrazovku o velikosti osmi palců a nové barvy a materiály. Změnami prošla i sedadla, výplně dveří a přístrojová deska.
 
Nový systém infotainmentu se ovládá přes intuitivní dotykovou obrazovku InControl Touch. Obsahuje lehce ovladatelné menu a umožňuje listování jako chytrý telefon. Funkce InControl Apps poskytuje přístup k aplikacím chytrých telefonů přes dotykový displej na středovém panelu. InControl Touch Plus lze naspecifikovat tak, aby obsahoval navigaci, systém zábavy pro zadní sedadla s dvěma obrazovkami o velikosti 8“, digitální bezdrátová sluchátka a audiosystém Meridian.
 
Pro Evoque lze získat i wifi hot-spot schopný ve voze obsluhovat až osm individuálních přístrojů.
 
Nové motory Ingenium
Nový celohliníkový čtyřválec Ingenium TD4 je o 20-30 kg lehčí než jeho předchůdce. Nabízí se ve dvou výkonnostních variantách - úspornější s výkonem 110 kW (150 k) a spotřebou 4,2 l/100 km a výkonnější s výkonem 132 kW (180 k) a spotřebou 4,8 l/100 km. Motor Ingenium má variabilní časování ventilů a mnoho prvků snižujících tření. Selektivní katalytická redukce a nová nízkotlaká recirkulace výfukových plynů výrazně snižují emise oxidů dusíku.  Servisní intervaly byly prodlouženy z 25 000 na 35 000 km. Tyto motory se vyrábějí v nové moderní továrně ve West Midlands ve Velké Británii. V porovnání s motorem tohoto typu používaným ve voze Jaguar XF je zde přes 20 % unikátních komponent. Díky tomuto motoru je Evoque i nehospodárnějším Land Roverem, který se kdy vyráběl.
 
Evoque se také nabízí s moderním zážehovým motorem Land Rover Si4 s výkonem 177 kW (240 k) a spotřebou 7,8 l/100 km.
 
Podvozek sice nedoznal žádných změn, ale vylepšilo se jeho naladění. Díky tomu se ještě více zlepšila ovladatelnost vozu. Právě jízdní schopnosti na silnici, nemluvě o naprosté dominanci v terénu, vyvažují menší praktičnost tohoto vozu.
 
Propracovaný systém pohonu všech kol staví vozy Range Rover vysoko nad konkurenci. Platí to i o modelu Evoque. Na osvědčený systém řízení jízdy v terénu Terrain Response zde navazuje nový systém ATPC (All-Terrain Progress Control), který se představil ve vozech Range Rover a Range Rover Sport. ATPC mj. snižuje zatížení řidiče tím, že udržuje přednastavenou konstantní rychlost při pomalé jízdě terénem do 30 km/h aby se řidič mohl plně soustředit na sledování terénu.
 
Rozšíření výbavy
Bezpečnostní výbavu rozšiřují asistent jízdy v pruhu (Lane-Keeping Assist), autonomní nouzové brzdění (Autonomous Emergency Braking), které do rychlosti 50 km/h pomáhá zabránit nebo snížit závažnost nehody v případě, že řidič včas nereaguje, a asistent pozornosti řidiče (Attention Assist Estimation), který monitoruje vstupní signály řízení a umí odhadnout, zda by řidič mohl upadnout do mikrospánku a varuje jej akustickým i optickým signálem.
 
Základní cena pětidveřové verze Pure s motorem eD4 a pohonem jen předních kol je 955 658 Kč vč. DPH (třídveřová varianta přijde na 955 295 Kč). Varianta Pure s motorem TD4 a pohonem všech kol 4WD přijde na 1 006 115 Kč.