name | autoweek.cz

Škoda Auto opět poroste

Škoda Auto opět poroste

02.11.2010 | | Aktuality

Škoda Auto stojí před novou etapou růstu. Plánuje zdvojnásobení odbytu v příštích deseti letech. Aby toho bylo možné dosáhnout bude nutné posílení přítomnosti na mezinárodních růstových trzích a rozšíření modelové palety.

Škoda Auto v příštích deseti letech podstatně zesílí aktivity na mezinárodních růstových trzích, především mimoevropských. „Škoda stojí před novou etapou růstu. Naším cílem je dosáhnout do konce desetiletí minimálně zdvojnásobení celkového odbytu značky Škoda v porovnání s dnešními objemy“, řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland na letošním kongresu Automobilwoche v Berlíně. V této souvislosti je plánováno rozšíření modelové palety, stejně jako investice do výrobních kapacit v domácích závodech v České republice i na zahraničních trzích.

Rozhodující hybnou silou budoucího růstu odbytu jsou mohutně rostoucí mimoevropské automobilové trhy. Zatímco dnes se tyto trhy na odbytu podílí ještě 30 procenty, v příštích deseti letech má jejich podíl vzrůst na více než 50 procent. „Důsledná internacionalizace značky Škoda je součástí podnikové strategie „Škoda RS“, řekl dále Vahland. „Tím chceme i dále upevnit naši funkci vstupní značky koncernu Volkswagen.“

Škoda Auto byla v uplynulých dvaceti letech na evropských trzích úspěšná díky „clever“ vozům s regionálním akcentem a se zaměřením na prostornost. V tomto období se značce podařilo počet svých zákazníků zhruba ztrojnásobit. V rámci strategie „Škoda RS“ teď značka svou paletu dále rozšíří. Už na příští rok je naplánováno představení nového malého modelu značky Škoda. „Tím rozšíříme naši nabídku podle sloganu „Simply Clever“ na nové segmenty,“ vysvětlil Vahland v Berlíně.

Cesta na nové trhy je připravená. Kromě závodů v České republice má Škoda Auto už dnes výrobní kapacity mimo jiné v Indii, Rusku a Číně. V uplynulých třech letech vzrostl odbyt v těchto zemích na více než dvojnásobek. Jen v Číně prodala Škoda Auto v roce 2009 více než 120.000 vozů. Tempo růstu nepolevuje. V prvních devíti měsících tohoto roku představoval nárůst odbytu v Čině 65 procent. „Škoda se tímto etablovala na nových trzích jako vstupní značka“, zdůraznil Vahland. „I zde je Škoda synonymem prostorných, funkčních a praktických automobilů pro celou rodinu.“

Škoda Auto bude mimo jiné také intenzivně investovat do rozvoje prodejní sítě, aby byla i nadále schopna uspokojit vysokou poptávku. Počet prodejců tak například v Čině v příštích pěti letech vzroste z dnešních 250 na 600.

Winfried Vahland při svém vystoupení potvrdil to, co nám sdělil v Praze.