name | autoweek.cz

Škoda Auto zvýšila prodej o čtvrtinu

Škoda Auto zvýšila prodej o čtvrtinu

16.04.2010 | Antonín Matějka | Aktuality

Prodej Škoda Auto vzrostl za první čtvrtletí 2010 o 25 % na 178 901 vozů. Růst výrazně podpořila rostoucí poptávka na automobilovém trhu v Číně, kde bylo zákazníkům dodáno celkem 42 707 vozů značky Škoda, tj. nárůst o 122 % oproti stejnému období roku 2009.

V samotném měsíci březnu dodala automobilka zákazníkům na celém světě 72 900 vozů značky Škoda a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii firmy. Silný růst prodejů zaznamenala Škoda Auto v prvním čtvrtletí také na trzích střední (+13 %; 27.995 vozů), zejména v České republice a v Polsku) a západní Evropy (+13 %; 85.187 vozů). Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v České republice dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává v České republice Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 %. Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. Tento trend sledovaly také dodávky Škoda Auto.

I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 % na 56.763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela velice pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie s 11.704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 %. Dynamicky pak rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v prvním kvartálu 2010 Octavia (77.192 vozů; tj. +32 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (52.700 vozů; tj. -3 %). Nejrychleji rostly prodeje modelu Škoda Superb (20.514 vozů; tj. +119 %). Velký zájem projevili zákazníci o SUV Škoda Yeti (12.195 vozů). Automobilka dále prodala 7.886 vozů modelové řady Roomster a 8.414 vozů Octavia Tour.

„Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu,“ uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Prodejní výsledky prvního čtvrtletí letošního roku v ČR komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Podařilo se nám navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Velkému zájmu se v ČR těší modely Yeti a Superb Combi o čemž svědčí i dodatečné víkendové směny v našem závodě v Kvasinách. Pozitivní reakce veřejnosti zaznamenáváme na modernizované modely Fabia a Roomster, včetně dynamických a úsporných motorů TSI. Kladně se ve statistice promítnuly nákupy ze strany firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku.“