name | autoweek.cz

Škoda Citigo - základní data

Škoda Citigo - základní data

29.09.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Citigo je sice přímým sourozencem Volkswagenu up!, ale je poněkud větší.

Po technické stránce je Škoda Citigo zcela shodná s Volkswagenem up! Potěšitelné je, že se u vozu Škoda nešetřilo ani na bezpečnosti, takže také přichází s významnou inovací v oblasti aktivní bezpečnosti - na přání dodávanou funkcí nouzového brzdění City Safe Drive, novým držitelem ocenění SafetyBest 2011. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize a svou činností se snaží jí předejít či alespoň zmírnit její následky. Citigo je společně s Volkswagenem up! v současné době jediným miniautem nabízejícím tento systém.

U Škody Citigo byla zachována stejně mimořádně nízká pohotovostní hmotnost 929 kg, dosažená rozsáhlým použitím vysokopevnostních ocelí a za tepla tvářených komponent v nosné struktuře, i nízký součinitel aerodynamického odporu cx = 0,33.

Vpředu je náprava typu McPherson velmi kompaktní konstrukce s koly zavěšenými na vzpěrách a trojúhelníkových příčných ramenech. Prostorově nenáročná je rovněž zadní kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou.

Městské miniauto značky Škoda je při stejném rozvoru náprav 2420 mm dlouhé 3563 mm, což je o plných 23 mm více než up! Přitom zavazadlový prostor je u obou vozů shodný - 251 l resp. 951 l po sklopení zadních sedadel. Zajímavé je, že při stejné šířce 1641 mm Škoda ve zveřejněných materiálech vykazuje větší prostor v ramenou na předních i zadních sedadlech o nezanedbatelných 47 resp. 52 mm (1417 resp. 1389 mm proti 1364 resp. 1327 mm u Volkswagenu up!).

Škoda Citigo bude k dispozici se stejnými tříválci 1,0 MPI a bude se taktéž nabízet i ve verzi se sníženou spotřebou a emisemi CO2, která se v tomto případě označuje Green tec. Tato verze je mj. vybavena systémem Start-Stop, rekuperací kinetické energie a pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem. V této podobě je kombinovaná spotřeba jen 4,2 l/100 km resp. 4,3/100 km a emise CO2 dosahují hodnot 97 resp. 99 g/km.

Z dosud zveřejněných fotografií je patrné, že kromě odlišné povrchové úpravy je zcela shodné také uspořádání přístrojového panelu a středová konzole, Škoda Citigo se odlišuje jen jiným volantem.

Model Citigo znamená revoluci v přístupu značky Škoda také tím, že se jedná o první model, který se nebude ani pro český trh vyrábět v České republice, ale v závodě Volkswagen Slovakia v Bratislavě.