škoda: globální model od roku 2012 | Aktuality | autoweek.cz

Škoda: globální model od roku 2012

Škoda: globální model od roku 2012

02.03.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nejvyšší šéf společnosti Škoda Auto Winfried Vahland v rozhovoru pro zvláštní vydání Handelsblattu oznámil, že automobilka pro rok 2012 připravuje koncept vozu vhodného pro trhy celého světa, tedy Global Concept Car.

Škoda Auto v Ženevě představila nové logo a nový styl, který reprezentoval koncept Vision D. Mnohé důležité novinky se ale připravují zatím v zákulisí v rámci projektu RS, tedy nové Růstové strategie.

Škoda Auto pracuje na koncepci automobilu, který bude vhodný pro prodej na všech kontinentech. Půjde o vůz, který by se měl velikostí i cenou zařadit mezi modely Fabia a Octavia. Potvrzují se tak informace, které jsme už od vedoucích představitelů automobilky Škoda dostali koncem loňského roku.

"S vedením koncernu Volkswagen jsme projednali možnost vývoje pětimístného rodinného sedanu, který by bylo možné prodávat po celém světě - Global Compact Car," doplnil informaci o tomto voze Winfried Vahland na autosalonu v Ženevě.

Automobil, jehož vývoj navazuje na projekt dosud označovaný jako Škoda Entry a odstartovaný už za Vahlandova předchůdce v Mladé Boleslavi Reinharda Junga, by měl přijít do prodeje už v roce 2012. Oproti původnímu projektu cenově dostupného liftbacku orientovaného především pro rozvíjející se trhy ale vznikne více variant tohoto modelu a bude koncipován tak, aby jej bylo možné prodávat po celém světě. Také výroba bude globální - v České republice, Číně a Indii.

Winfried Vahland projekt upřesnil: "V roce 2012 přijdeme se sedanem, ale připravujeme i další varianty karoserií, jako například pro značku Škoda typický liftback. Půjde ale o auto pro celý svět, takže musíme nejprve přijít se sedanem, který vyžadují kupující v Číně a Indii. Vůz musí nabídnout dostatek prostoru pro cestující na zadních sedadlech aby bylo možné jej používat také jako taxi."

Winfried Vahland sice o dalších variantách nemluvil, ale stojí za připomenutí, že při našem setkání v Praze koncem loňského roku zmínil i potřebu rozšířit nabídku o kompaktní hatchback, tedy větší než je Fabia.

O tom, jaký bude mít připravovaný nový model technický základ může svědčit to, že v okolí Mladé Boleslavi se můžete často setkat s testovacími vozy Volkswagen Polo Sedan, ačkoliv tato verze se u nás neprodává a je určena především pro ruský trh.

Winfried Vahland rovněž potvrdil naše předchozí úvahy týkající se návratu značky Škoda mezi dodavatele lehkých užitkových automobilů: "Užitkové automobily se dobře hodí ke značce Škoda. Proto jsme začali o takovémto projektu přemýšlet. Mohli bychom tak uspokojit dvě potřeby současně - VW Nutzfarzeuge potřebuje nové cenově dostupnější modely a Škoda Auto potřebuje rozšířit své kompetence."

Vystoupení Winfrieda Vahlanda tak opět potvrdilo úsilí značky Škoda zdvojnásobit svou produkci, přičemž dosažení toho bude vyžadovat i rozšiřování modelové nabídky.