name | autoweek.cz

Škoda Karoq – špičková technika v kompaktním balení

Škoda Karoq – špičková technika v kompaktním balení

19.05.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Karoq nabízí nové asistenční systémy, Full-LED světlomety a poprvé ve voze značky Škoda také použitý digitální přístrojový poanel. Na výběr je pět motorů v rozsahu výkonů od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Na přání se pro verze s pohonem všech kol dodává i režim Offroad.
Prostor a variabilita
Škoda Karoq měří 4382 mm na délku a 1605 mm na výšku. Rozvor náprav je 2638 mm (u verze s pohonem všech kol 2630 mm). Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1630 l.
 
S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby dokonce vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci a po vyjmutí sedadel činí 1810 l.
 
Pro chladné měsíce jsou k dispozici mj. na přání dodávané nezávislé topení, vyhřívání předních i zadních sedadel a také vyhřívaný věnec volantu.
 
Vždy připojen
Infotainment Škody Karoq vychází z druhé generace koncernové modulární stavebnice. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WiFi-hotspot.
 
Nové mobilní on-line služby Škoda Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online sloužící pro informace a navigaci a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. Jejím doplňkem je Škoda Connect Portal, přenášející služby Škoda Connect do zákazníkova domácího počítače. Pomocí tohoto portálu je například možno konfigurovat služby a do vozu přenášet cíle a trasy.
 
Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem komunikuje prostřednictvím platformy SmartLink+ se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink.
 
Phonebox ve středové konzoli lze využít k bezdrátovému propojení s palubní anténou mobilního signálu i pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.
 
Mezi nové komfortní prvky výbavy patří mj. personalizovaný klíč. Jakmile uživatel odemkne vůz daným klíčem, všechna dříve uložená nastavení se vyvolají a aktivují, aniž by řidič musel provádět další úkony. K mnoha oblastem, kterých se tato nová funkce týká, patří mj. volba jízdního profilu, nastavení asistenčních systémů, vnitřního a vnějšího osvětlení nebo poloha elektrického nastavení sedadel. Do paměti vozu lze uložit až tři různá nastavení pro tři řidiče a k tom u lze použít i individuální nastavení.
 
Individualizace přístrojového panelu
Poprvé ve voze značky Škoda bude k dispozici tzv. Digital Instrument Panel, který řidiči umožňuje zobrazovat v přístrojovém panelu některé ze čtyř uspořádání: klasické s velkým kruhovým otáčkoměrem vlevo a rychloměrem vpravo, digitální, u kterého mapa navigačního systému nebo jiný řidičem preferovaný zdroj infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje a aktuální rychlost jízdy s dalšími údaji jsou zobrazovány v horní nebo spodní virtuální liště, infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, a redukované uspořádání, vhodné například pro jízdu v noci s digitálním zobrazením pouze dvou vybraných informací. Po stranách velkého displeje jsou ve všech uspořádáních zjednodušené ukazatele stavu paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny.
 
Čtyři nové úsporné motory
Pětice motorů je vybavena přeplňováním turbodmychadlem, přímým vstřikováním paliva, systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Ve voze Škoda poprvé použitý nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem deaktivace dvou válců Active Cylinder Management Technology.
 
S výjimkou nejvýkonnějšího vznětového motoru 2,0 TDI jsou všechny dodávány buď s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je dodáván výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG.
 
Zážehové motory:
Nový tříválec 1,0 TSI/85 kW (115 k), točivý moment 200 N.m, maximální rychlost 187 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 10,6 s, kombinovaná spotřeba 5,2 l/100 km, kombinované emise CO2 117 g/km.
Nový čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) s deaktivací válců ACT, točivý moment 250 N.m, maximální rychlost 204 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 8,4 s, kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km, kombinované emise CO2 119 g/km.
 
Vznětové motory:
Nový motor 1,6 TDI/85 kW (115 k), točivý moment 250 N.m, maximální rychlost 188 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 10,7 s, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, kombinované emise CO2 118 g/km.
2,0 TDI/110 kW (150 k), točivý moment 340 N.m, maximální rychlost 207 km/h, zrychlení 0   100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km, kombinované emise CO2 115 g/km.
Všechny výše uvedené údaje platí pro verze s pohonem předních kol a šestirychlostní převodovkou.
Nový motor: 2,0 TDI/140 kW (190 k), točivý moment 400 N.m, maximální rychlost 211 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 7,8 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km, kombinované emise CO2 138 g/km.
 
Podvozek
Důležitým faktorem pro chování vozu na silnici i v terénu je vyvážené rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy a daleko dopředu posunutá přední náprava typu MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a s ocelovým pomocným rámem. Čtyřprvková zadní náprava ve verzi s pohonem všech čtyř kol je vyrobena převážně z vysokopevnostní oceli. Verze s předním pohonem používají vzadu klikovou nápravu, a proto mají i jinou délku rozvoru náprav.
 
Od výbavového stupně Ambition je k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4).
 
Díky adaptivním tlumičům Dynamic Chassis Control (DCC) má řidič k dispozici tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a Sport. Adaptivní tlumiče DCC jsou k dispozici ve verzi s pohonem všech kol pro 1,5 TSI a obě verze 2,0 TDI společně s výběrem jízdního profilu od stupně výbavy Ambition. Výběrem jízdního profilu může řidič ovlivňovat charakteristiky řízení, činnost řazení převodovky DSG a nastavení dalších režimů. Individuální nastavení lze uložit až pro tři uživatele vozidla ve volitelném personalizovatelném klíči.
 
K novým komfortním systémům patří například Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají inteligentní asistenční systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist.
 
Pro jízdu v terénu
Systém pohonu všech čtyř kol využívá elektronicky řízenou lamelovou mezinápravovou spojku, umístěnou u zadní nápravy. Elektronická závěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrné a snadné rozjezdy na vozovce s různě adhezivním povrchem.
 
Na přání je k dispozici režim Offroad, který zajišťuje optimální jízdní vlastnosti mimo zpevněné silnice. Pro zlepšení záběrových schopností v režimu Offroad umožní protiprokluzový systém ASR větší prokluz a elektronická závěrka diferenciálu EDS reaguje ostřeji a rychleji. V případě potřeby se navíc aktivuje asistent pro jízdu do kopce a z kopce. Také DCC mění způsob práce, reakce na přidání plynu je o něco pomalejší, protiblokovací systém ABS pracuje s menší intenzitou, takže se před koly nahromadí zemina, která vytvoří klín a zlepší tak brzdné schopnosti vozu na nezpevněném povrchu.
 
Pro náročnější provozní podmínky lze vůz Škoda Karoq vybavit paketem pro špatné cesty.