citroen ds5 vstupuje do luxusního segmentu | Aktuality | autoweek.cz

Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu

Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu

21.04.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Přesně rok poté, co byl předveden na autosalonu v Šanghaji, byl na český trh uveden Citroen DS5, s nímž se Citroen zařazuje mezi dodavatele luxusních automobilů střední třídy.

Citroen modelem DS5 završil první etapu uvádění své exkluzivní značky DS. Současně s tímto velkým modelem vstupuje do elitní společnosti luxusních automobilů. Model DS5 nese všechny stylistické prvky předchozích modelů DS3 a DS4, které se od svého uvedení na trh setkaly s velkým prodejním úspěchem. Proto bude zajímavé sledovat, jak se prosadí DS5, který přichází s nekonvenční karoserií na pomezí hatchbacku a kombi do segmentu střední třídy, v němž kralují sedany a kombi.

Podobu vozu už v roce 2005 předznamenal koncept C-SportLounge, předvedený tehdy na autosalonu ve Frankfurtu. Především příď potvrzuje příslušnost k řadě DS s velký vstupem vzduchu, širokou chromovanou maskou chladiče s integrovaným zdvojeným šípem s logem DS nad ní a protáhlými světlomety s LED diodami.

Luxusní pojetí je v ještě větší míře patrné v interiéru, a to jak vzhledově s pravou kůží a několikavrstevným lakem na přístrojovém panelu, tak i vybavením špičkovou technikou. Interiér osvětlují LED diody. Řidič dostává nejdůležitější informace prostřednictvím projekčního displeje (Head-up Display) a hlavního třídílného digitálního displeje.

Citroën DS5 je samozřejmě vybaven telematickými a audio systémy zpříjemňující život na cestách. Jsou k dispozici konektory typu Jack a USB zabudované do středové konzole. Citroën DS5 může být vybaven i zásuvkou 12 V. Audio systém Arkamys může být pro náročné nahrazen luxusní hifi aparaturou Denon. Citroën DS5 může být vybaven i zabudovanou navigací eMyWay se 7" HD displejem, interní pamětí, systémem uvádění maximální povolené rychlosti na příslušné silnici, možností streamingu a Bluetooth.

U všech verzí výbavy je k dispozici zásuvka 230 V pro nabíjení notebooku, přehrávače MP3, nebo mobilního telefonu. Se zařízením Citroën WiFi On Board je možné mít během jízdy připojení na internet. Modem WiFi nabízí bezdrátové připojení až čtyř přístrojů současně a funguje se speciální internetovou SIM kartou klíče 3G/3G+, kterou si zákazník pořídí u svého operátora. Nabízí se i přehrávač DVD Philips se dvěmi samostatnými obrazovkami s držákem pro cestující na zadních sedadlech a na hlavových opěrkách předních sedadel mohou být umístěny multimediální naklápěcí podpěry, k nimž se dá připojit většina displejů až do 13" vhodných pro iPad, DVD přehrávač nebo notebook.

Pro zájemce o stálé připojení je určena služba Citroën eTouch, která je součástí sériové výbavy vozu Citroën DS5. Toto bezpečnostní zařízení funguje nepřetržitě. Služba je bezplatná. Využívá zabudovanou SIM kartu a poskytuje především službu nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu (v závislosti na dané zemi), která v případě nehody nebo poruchy zajistí rychlý zásah záchranných složek.

Kromě běžných prvků aktivní bezpečnosti včetně asistentu pro kritické situace AFU je novinkou od techniků Citroënu systém Intelligent Traction Control ITC, který je spojen s elektronickým stabilizačním systémem ESP a zaručuje optimální kontrolu nad vozem v nejnáročnějších situacích.

DS5 je při uvedení na trh nabízen se dvěma turbodiesely - motorem e-HDi 110 Airdream s mikrohybridní technologií Stop&Start nové generace a motorem HDi 160. Dvojice zážehových motorů THP 155 a THP 200 s přímým vstřikováním a přeplňovaním turbodmychadlem vzešla ze spolupráce s firmou BMW.

DS5 je navíc prvním modelem značky Citroen vybaveným diesel-elektrickým hybridním pohonem PSA. Kombinuje dvoulitrový turbodiesel pohánějícím přední kola s elektromotorem. Verze označovaná jako Hybrid 4 je vybavena zadní nápravou eAxle umožňující proměnit hybridní pohon v pohon 4x4. Dodavatelem celého systému elektrického pohonu zadních kol včetně hnacích hřídelů je společnost GKN Driveline. Technologie Hybrid4 umožňuje volbu ze čtyř režimů:

- Auto, který samočinně řídí přechod mezi spalovacím a elektrickým motorem s ohledem na optimalizaci spotřeby nafty

- ZEV, umožňující jízdu pouze s elektrickým motorem s rychlostí do 60 km/h na vzdálenost 2-3 km

- 4WD, zajišťující při malé rychlosti pohon všech kol

- Sport, zvyšující schopnost rychlé reakce a využívající elektromotor pro zlepšení dynamiky

Citroen DS5 byl navržen s využitím platformy PSA PF2. Vyrábí se v závodě v Sochaux ve Francii. Citroen předpokládá výrobu  35 000 vozů v letošním roce a 32 000 aut v roce 2013. Současně se tento model bude vyrábět i v Číně ve společném podniku s Changan Automobile Group.

S uvedením třetího modelu DS Citroen hodlá začít proměňovat podobu svých showroomů tak, aby tyto exkluzivní verze dostaly více prostoru, který by navíc měl být i lépe vybaven. Dokonce se v některých případech nevylučuje ani možnost prodeje těchto vozů v oddělených prostorech či budovách.

 

  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu
  • Citroen DS5 vstupuje do luxusního segmentu