name | autoweek.cz

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách

Škoda Octavia RS iV na prvních skicách

08.02.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto zveřejnila tři oficiální kresby sportovní verze RS čtvrté generace modelu Octavia. Jak už označení iV napovídá, vůz, který bude mít oficiální premiéru 3. března 2020 na autosalonu v Ženevě, poprvé dostane plug-in hybridní pohon.
Nová Octavia RS iV přichází 20 let po první generaci modelu Octavia RS. V rámci modelové řady Octavia je verze RS velice žádaná. První generace bylo od roku 2000 do roku 2005 vyrobeno více než 17 600 vozů. Druhé generace z linky celkem sjelo více než 87 800 vozů, čímž Octavia RS překročila hranici 100 000 vyrobených vozů. Ještě úspěšnější je od roku 2013 vyráběná třetí generace, jíž se celkově vyrobilo 172 000 kusů. Na hlavních a pro značku Škoda důležitých evropských trzích v Německu, Velké Británii a Švýcarsku v posledních letech představuje více než 20 % celkového prodeje této modelové řady.
 
Oproti standardní Octavii zaujme verze RS ještě dynamičtějším vzhledem karoserie s agresivnějším nárazníkem s velkými nasávacími otvory, černou mřížkou chladiče, ostřejší linií prahů a většími koly. Na zádi najdeme spoiler - u liftbacku na víku zavazadlového prostoru, u kombi na hraně střechy, větrací otvory v nárazníku a difuzor lemovaný dvěma plochými koncovkami výfuku spojenými světelným pruhem. Dynamický design zdůrazňují černé detaily.
 
Poprvé bude Octavia RS iV vybavena plug-in hybridním pohonem. Ten bude mít systémový výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 400 N.m při nízké spotřebě a hodnotě emisí CO2. S akumulátorem o kapacitě 13 kWh ujede na čistě elektrický pohon až 55 km. Jde o stejnou pohonnou jednotku, jaká se objeví i ve Volkswagenu Golf GTE a Seatu Leon Cupra. Upřesnění o pohonné jednotce se dozvíme až při představení vozu (i jeho dvou koncernových sourozenců) počátkem března v Ženevě. Koncern Volkswagen pro plug-in hybridní verze používá zážehový motor 1,4 TSI. Ten najdeme i u modelu Octavia iV, kde ovšem umožní dosažení systémového výkonu 150 kW a točivý moment 204 N.m.
 
Stojí za připomenutí, že už v roce 2018 Škoda představila studii Vision RS. Ta byla po stránce designu předobrazem modelu Scala. Zajímavé ovšem je, že tento koncept měl plug-in hybridní pohon se systémovým výkonem 180 kW (245 k) a akumulátor s kapacitou 13 kWh, ovšem základem hybridního pohonu byl čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) kombinovaný s elektromotorem o výkonu 75 kW.