name | autoweek.cz

Škoda Octavia šestá v Evropě

Škoda Octavia šestá v Evropě

25.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

S verzí Scout je třetí generace modelu Škoda Octavia kompletní - nabízí od nejekologičtější až po nejrychlejší Octavii všech dob. V západní Evropě si Octavia polepšila o 41,4 % a řadí se mezi deset nejprodávanějších vozů - v srpnu byla v EU dokonce šestým nejprodávanějším modelem.

S novou verzí Škoda Octavia Scout je nyní třetí generace této modelové řady kompletní. Zahrnuje modely Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4x4, Octavia RS, Octavia G-TEC a Octavia Scout. Dále je v nabídce také Octavia GreenLine a exkluzivní varianta Octavia L&K.

 

Díky pestré paletě variant a vynikajícím vlastnostem je Škoda Octavia u zákazníků velmi oblíbená. V západní Evropě si během prvních osmi měsíců roku 2014 oproti stejnému období roku 2013 polepšil o 41,4 % a v několika zemích dosáhl nových prodejních rekordů.

 

Od uvedení třetí generace na počátku roku 2013 Škoda svým zákazníkům dodala už více než 344 000 vozů Octavia a Octavia Combi. Je tak nejdůležitějším pilířem mezinárodní Růstové strategie značky Škoda.

 

Sedm atraktivních variant

Nejdůležitější modelová řada české automobilky je nyní nabízen v dosud největším počtu variant. Na počátku roku 2013 na evropský trh vstoupila nejprve Škoda Octavia. V květnu 2013 následovala Octavia Combi. V polovině roku 2013 debutovala nová verze s pohonem všech kol Octavia Combi 4×4 a nejrychlejší sériově vyráběná Octavia všech dob Octavia RS. Škoda Octavia GreenLine je od konce roku 2013 nejekologičtější verzí se spotřebou 3,2 l nafty na 100 km, což odpovídá emisím 85 g CO2 na 1 km. V letošním roce měla premiéru Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn a jako poslední přišla Škoda Octavia Scout, univerzální vůz s výraznými off-roadovými kvalitami. Kromě toho se již několik měsíců nabízí i exkluzivní verze Škoda Octavia L&K.

 

Plus 41,4 % v západní Evropě

V západní Evropě se prodej modelů Octavia a Octavia Combi v prvním pololetí roku 2014 zvýšil o plných 41,1 % na 98 100 vozů. V celosvětovém měřítku dodala Škoda svým zákazníkům téměř 249 100 vozů řady Škoda Octavia (ve všech variantách). To představuje 37 % celkového prodeje značky v tomto období.

 

V České republice, Maďarsku, Finsku, Polsku, Slovensku, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině a na Islandu byla Škoda Octavia v prvních osmi měsících nejprodávanějším novým vozem na trhu. Nejúspěšnější první pololetí všech dob zaznamenal tento model ve Velké Británii, Nizozemsku, Norsku, Dánsku, Lucembursku, Turecku, Izraeli, na Novém Zélandu, v Palestině a v Alžírsku.

 

Zájem o kombi, 4x4 i RS

Velký zájem, zejména v Evropě, vzbudila nová Škoda Octavia Combi. V Evropě byl tento model s 99 400 vozy, prodanými v období od ledna do srpna 2014, vůbec nejprodávanějším vozem s karoserií kombi - 61 % prodeje modelu Octavia v Evropě připadá právě na variantu kombi, v západní Evropě je to dokonce 77 %.

 

Výrazný podíl na prodeji má varianta Škoda Octavia Combi 4×4. Více než 12,5 % vozů Octavia Combi, prodaných v prvním pololetí v západní Evropě, bylo vybaveno pohonem všech kol. Ve Švýcarsku a ve Švédsku byla Octavia Combi 4x4 v tomto období nejprodávanější kombi s pohonem všech kol ve třídě kompaktních vozů.

 

Synonymem pokrokové techniky Made in Mladá Boleslav je nová Škoda Octavia RS. Za prvních osm měsíců roku 2014 se pro sportovně laděný vůz na celém světě rozhodlo 18 400 zákazníků, to je nejvíce za dané období v historii.

 

Octavia ve světě

V Číně měla nová Škoda Octavia svou prodejní premiéru v květnu 2014. Tento model sjíždí z linky v jednom ze závodů společnosti Shanghai Volkswagen.

Od poloviny roku 2013 se nová Octavia prodává v Rusku, kde se vyrábí v závodě společnosti GAZ v Nižním Novgorodu ve spolupráci s Volkswagen Group Rusko a ruskou automobilkou GAZ. Výroba probíhá v režimu CKD, tedy včetně svařovny, lakovny a montáže.

V Indii se nejnovější generace vyrábí od srpna 2013 v závodě v Aurangabádu.

 

Úspěch, vycházející z tradice

Více než kterýkoli jiný model Octavia symbolizuje vzestup značky v uplynulých dvou desetiletích. Se zavedením tohoto modelu v roce 1996 je spojován rozvoj směrem k mezinárodní automobilce, zastoupené na více než 100 trzích světa. Od roku 1996 do konce srpna 2014 dodala Škoda svým zákazníkům na celém světě 4,4 milionu Octavií. To představuje 40 % celkového odbytu značky Škoda v tomto období.