name | autoweek.cz

Škoda Octavia v plném lesku

Škoda Octavia v plném lesku

04.07.2020 | Antonín Matějka | Aktuality

Modelová řada Škoda Octavia ještě nikdy v historii mladoboleslavské automobilky nepředstavovala tak široké portfolio jednotlivých verzí, motorových variant a výbav.

Horkou novinku značky Škoda si zákazníci mohou objednat nejen v klasických karosářských verzích liftback a kombi, ale i ve sportovním provedení RS či offroadové variantě Scout, takže je jasné, že si na své přijdou řidiči doslova všech věkových kategorií, včetně milovníků razantní jízdy v zatáčkách a firemní klientely.

Technickou vyspělost modelové řady Octavia podtrhuje navíc široká paleta vysoce ekologických motorů a pohonných systémů, které lze kombinovat s moderními manuálními a automatickými převodovkami DSG či elektronicky řízeným pohonem všech kol s lamelovou spojkou zcela nové generace. Na výběr je celkem pět různých systémů pohonu: se zážehovými motory TSI Evo, se vznětovými agregáty TDI Evo, s jednotkou na stlačený zemní plyn G-TEC, s mild-hybridním systémem e-TEC a s plug-in hybridním pohonem iV.

Modelová řada Škoda Octavia se rovněž může pochlubit celou řadou vyspělých konstrukčních prvků a elektronických asistenčních systémů včetně několika nejžhavějších novinek, jakými jsou například centrální airbag zabraňující vzájemnému zranění řidiče a spolujezdce, head-up displej či Asistent při odbočování a Asistent vyhýbání.

Škoda Octavia / Octavia Combi
Obě karosářské verze jsou k dispozici se třemi vznětovými motory 2,0 TDI nové generace Evo (85, 110 a 147 kW/ 6.st manuální převodovka a 7 st. DSG), se třemi zážehovými motory 1,0, 1,5 a 2,0 TSI Evo (81, 110 a 140 kW/ 6 st. manuální převodovka a 7 st. DSG). Čtyřválec 1,5 TSI je vybaven technologií aktivního vypínání válců ACT.

Mild-hybridní technologii s lithium-iontovým akumulátorem a startér-generátorem nabízejícím až 50 Nm podpůrného točivého momentu nalezneme ve verzích Octavie e-TEC s již zmíněnými benzinovými motory 1,0 a 1,5 TSI pracujícími ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG. Mild-hybridní technologie se ve vozech Škoda objevuje vůbec poprvé.

Velmi zajímavou verzí, alespoň z pohledu hospodárnosti provozu, jsou modely G-TEC (se čtyřválcem 1,5 TSI/96 kW spalujícím zemní plyn a benzin, 7 st. DSG) zaručující v režimu WLTP dojezd na jedno natankování až 690 kilometrů.

Vozy Octavia a Octavia Combi s označením iV jsou podobně jako model Superb iV vybaveny plug-in hybridním pohonem, v tomto případně konkrétně motorem 1,4 TSI/110 kW, elektromotorem o výkonu 85 kW a šestistupňovou převodovkou DSG. Celkový výkon systému činí 150 kW. V čistě elektrickém módu nabízejí obě karosářské varianty vozu dojezd až 60 kilometrů. Lithium-iontový akumulátor lze dobíjet z běžné domácí zásuvky nebo prostřednictvím wallboxu.

Škoda Octavia RS/Octavia Combi RS
Sportovní verze Octavia RS/Octavia Combi RS jsou poprvé nabízeny se třemi typy pohonu. Kromě zážehového dvoulitru TSI s výkonem 180 kW (6 st. manuální převodovka nebo 7 st. DSG) a nového turbodieselu 2,0 TDI o výkonu 147 kW (7 st. DSG) je k dispozici i verze RS iV kombinující zážehový čtyřválec 1,4 TSI/110 kW, elektromotor o výkonu 85 kW a šestistupňovou převodovku DSG. Celkový výkon systému činí 180 kW.

Všechny tři vozy RS jsou standardně vybaveny progresivním řízením a sportovním podvozkem, u obou dvoulitrových verzí navíc sníženým o 15 mm. Zákazník si může zvolit rovněž Adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a který v režimu Sport poskytuje velmi agilní chování vozu na silnici. Pro verzi 2,0 TSI je připravena i elektricky řízený závěr diferenciálu na přední poháněné nápravě, pro verzi 2,0 TDI pak volitelný pohon všech kol.

Všechny tři varianty s označením RS (specifická plaketa RS na černé mřížce chladiče a na zádi) jsou standardně vybaveny předními Matrix-LED světlomety, černě lakovanými 18“ koly z lehké slitiny a v interiéru Virtuálním Kokpitem, který navíc nabízí efektní režim Sport. Vozy RS samozřejmě nabízejí také všechny asistenční systémy čtvrté generace modelové řady Octavia, mezi něž patří například nový Asistent vyhýbání, Asistent při odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Místní dopravní informace.

Škoda Octavia Scout
Nová Octavia Scout kombinující elegantní a robustní vzhled přichází na český trh s trojicí pohonných jednotek: s benzinovým dvoulitrem 2,0 TSI/140 kW a dvěma turbodiesely 2,0 TDI ve výkonových variantách 110 a 147 kW. Všechny tyto motory jsou spojeny se sedmistupňovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol.

Oproti předchozí generaci vozů Octavia Scout je nový model o 16 mm delší, o 15 mm širší a jeho zavazadlový prostor narostl o 30 litrů na 640 litrů. V kombinaci s dvousetkoňovým motorem 2,0 TDI (točivý moment 400 Nm) může Octavia Scout táhnout přívěs až do hmotnosti 2 tun.

Z bohaté standardní a volitelné výbavy modelů Scout jmenujme alespoň funkci Off-road pro jízdu v terénu, head-up displej, infotainment Columbus s 10“ obrazovkou, navigací, web rádiem a digitální asistentkou Laura či třízónovou klimatizaci Climatronic.