name | autoweek.cz

Škoda Scala s novým stylem designu

Škoda Scala s novým stylem designu

23.11.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový vývoj designového jazyka značky, který bude uveden modelem Scala, znamená opuštění obdivovaného stylu uvedeného Jozefem Kabáněm. Nový šéfdesignér Oliver Stefani chce oslovit více lidí důrazem na emoce.
Škoda Scala bude prvním sériově vyráběným modelem, který využívá novou fázi designového jazyka značky Škoda. Je označován jako důmyslná evoluce, nicméně přináší znatelnou proměnu. I nadále využívá krystalické prvky, které odkazují na uměleckou tradici výroby českého křišťálu.
 
Šéfdesigner Škoda Auto Oliver Stefani k tomu říká: „Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah.“
 
S ostrými, přesnými liniemi a dynamickým stylem, odvozeným z forem křišťálového skla, byl v roce 2015 uvedením třetí generace modelu Škoda Superb dokončen první krok v evoluci designového jazyka Škoda. Tento styl, zavedený šéfdesignérem Jozefem Kabáněm, získal pro značku Škoda velké uznání. Nyní pod dohledem Kabáňova nástupce Stefaniho probíhá další fáze vývoje v exteriéru i interiéru.
 
Nové zvýrazněné prvky exteriéru
Karl Neuhold, šéf designu exteriéru vozů Škoda, vysvětluje: „Nový designový jazyk vzbuzuje emoce a vyzařuje větší dynamiku a sportovního ducha. Škoda nyní i díky svému vzhledu evokuje touhu a díky perfektním proporcím dlouhého vnitřního prostoru zůstává zachována i prostorová velkorysost, která je pro všechny vozy značky Škoda typická.“
 
Nový designový jazyk ihned upoutá designem mřížky chladiče. Novým symbolem dalšího evolučního stupně designu Škoda je stylizovaný nápis Škoda nahrazující logo uprostřed zadních dveří.
 
Koncept interiéru s centrálním vysoko umístěným displejem
Norbert Weber, šéf designu interiéru a Color & Trim vozů Škoda, vysvětluje: „Interiéry našich koncepčních studií Vision X a Vision RS realisticky ukazují budoucnost nového designového jazyka interiérů vozů Škoda s novými barvami a materiály, které jsou výrazem nové podstaty designu interiéru značky Škoda. Nová koncepce demokratického interiéru, která v modelu Škoda Scala slaví svou premiéru, je zároveň startem nové emoční a funkční identity značky.“
 
Nová koncepce řešení interiérů, která u modelu Scala poprvé utváří interiér sériově vyráběného vozu Škoda, se kromě prostornosti vyznačuje především přepracovanou přístrojovou deskou. Je symetrická a kopíruje linku mřížky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem Škoda. Uprostřed přístrojové desky je poprvé ve voze Škoda volně umístěný velký displej v zorném poli řidiče.