name | autoweek.cz

Škoda Slavia prošla zatěžkávací zkouškou

Škoda Slavia prošla zatěžkávací zkouškou

31.07.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Žákovský vůz roku 2020 nadchnul soutěžního jezdce Jana Kopeckého i jeho navigátora Jana Hlouška. Tovární jezdci týmu Škoda Motorsport sedmý žákovský vůz Škoda testovali v Bělé pod Bezdězem společně s prototypem závodního vozu Škoda 1100 OHC z roku 1957, který byl žákům inspirací.
Po svém oficiálním představení byla Škoda Slavia, spider postavený na bázi modelu Scala, podrobena hodnocení nejrychlejšího spolupracovníka společnosti Škoda Auto Jana Kopeckého. Tovární jezdec týmu Škoda Motorsport, mistr světa v kategorii WRC 2 z roku 2018, a jeho nový spolujezdec Jan Hloušek otestovali sedmý žákovský vůz Škoda na závodní trati v Bělé pod Bezdězem. Kromě toho zajeli i několik kol v prototypu závodního vozu Škoda 1100 OHC z roku 1957, kterým se žáci Škoda Auto Středního odborného učiliště strojírenského při vývoji spideru Slavia inspirovali.
 
Jan Kopecký (38) hájí barvy týmu Škoda Motorsport od roku 2009. V roce 2013 získal titul mistra Evropy, v roce 2014 se stal Asijsko-pacifickým šampionem a v roce 2018 si dojel pro titul mistra světa v kategorii WRC 2. Kromě toho je sedminásobným mistrem České republiky. Od začátku letošní sezóny mu ve voze Škoda Fabia Rally 2 evo dělá spolujezdce Jan Hloušek, který s ním v Bělé pod Bezdězem usedl také do vozů Škoda Slavia a Škoda 1100 OHC.
 
Jan Kopecký řekl: „I letos odvedli žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto skvělou práci a postavili vůz Slavia. Je poznat, že žáci věnovali pozornost každému detailu. Na to, že se zde vše vyrábělo ručně, je kvalita zpracování naprosto excelentní. Díky tuhé karoserii nabízí Slavia velmi sportovní svezení a vzbuzuje podobné emoce jako její vzor Škoda 1100 OHC. Je vidět, že okouzlení sportovní jízdou, které je cítit už z tohoto více než 60 let starého prototypu, přetrvalo dodnes.“
 
Na projektu žákovského vozu 2020 se podílelo 31 žáků a při vývoji modelu Škoda Slavia se inspirovali speciálem Škoda 1100 OHC. Tento otevřený dvoumístný prototyp se představil v roce 1957. Vznikly pouze dva exempláře, později byly postaveny ještě tři vozy s karoserií kupé. Tento závodní vůz má díky ploché a aerodynamické laminátové karoserii na lehkého trubkovém rámu hmotnost pouhých 550 kg. Se čtyřválcovým motorem 1,1 l o výkonu 92 k dosahuje maximální rychlost 190 až 200 km/h.
 
Jan Hloušek, spolujezdec týmu Škoda Motorsport, dodává: „Pro mě byl dnešní den rychlou exkurzí do více než 60leté historie společnosti Škoda Auto. Jízda v čistokrevném závodním voze z roku 1957 po trati, na které se ladila řada úspěšných rallyeových speciálů Škoda, byla pro mě výjimečným zážitkem. Škoda Slavia ilustruje vysokou úroveň vzdělání, které Střední odborné učiliště Škoda Auto svým žákům poskytuje a dokládá ohromující schopnosti žáků. Zároveň nám nabízí pohled na budoucí odborníky a umožňuje nám tak nahlédnout do budoucnosti celé společnosti.“
 
Úspěšné soutěžní vozy značky Škoda se uprostřed lesů na závodní a testovací trati Motorland v Bělé pod Bezdězem testují již 30 let. Tato tradice začala s příchodem soutěžní verze modelu Favorit, která v 90. letech ve své třídě čtyřikrát vyhrála Rallye Monte Carlo. Tým Škoda Motorsport v Bělé pod Bezdězem testoval také vůz Fabia Rally 2 a verze Fabia Rally2 evo zde měla v roce 2019 premiéru.