name | autoweek.cz

Škoda v Ženevě ukazuje studii VisionS

Škoda v Ženevě ukazuje studii VisionS

01.03.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda VisionS oslavila v Ženevě svou světovou premiéru. Koncept VisionS odhaluje vzhled a techniku připravovaného vozu kategorie SUV značky Škoda.
Škoda Auto obohatí svou nabídku vozů kategorie SUV. Studií VisionS naznačuje nový designový jazyk budoucích SUV značky Škoda. Atraktivní designová studie nabízí velmi přesnou představu o podobě budoucího velkého sériového modelu kategorie SUV, který se představí na podzim letošního roku na autosalonu v Paříži.
 
Vedle budoucího designového jazyka vozů SUV koncept ukazuje nejdůležitější technologie, jimiž se značka bude v následujících letech intenzivně zabývat. Jde zejména o elektromobilitu, reprezentovanou vysoce efektivním plug-in hybridním pohonem, konektivitu a bezpečnost.
 
Největší vnitřní prostor
Design je ovlivněn kubismem a tradiční českou výrobou křišťálového skla. Velkorysý vnitřní prostor je při celkové délce 470 cm (rozvor náprav 279 m), šířce 191 cm a výšce 168 cm největší v segmentu se zavazadlovým prostorem o objemu 680 l. Vůz postavený na základě modulární platformy MQB koncernu Volkswagen je prvním vozem značky Škoda se šesti sedadly uspořádanými ve třech řadách.
 
Přehledný design prostorného interiéru je pokračováním jasně strukturovaného designu exteriéru ve vysoké kvalitě. Prostor je členěn velice symetricky. Výraznými geometrickými prvky jsou dva velké ploché displeje s úhlopříčkou 16“, které lemují vertikální výdechy klimatizace.
 
Informace jsou pro posádku individualizovány a dostávají se k ní přes nabídku systému infotainmentu. Cestující se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby. Všichni členové posádky mají k dispozici i vlastní displej, který mohou jednoduše obsluhovat.
 
Plug-in hybridní pohon s inteligentním pohonem všech kol
Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 N.m spolupracuje s trakčním elektromotorem o výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 N.m. Elektromotor je integrován do šestirychlostní převodovky DSG a pohání tak přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW s maximálním točivým momentem 270 N.m, který pracuje nezávisle.
 
Studie má tedy inteligentní pohon všech kol bez mechanického propojení předních a zadních kol, kde spolu efektivně spolupracují tři motory. Řidič vozu může volit mezi několika provozními režimy od čistě elektrického až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity.
 
Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou. Plug-in hybridní pohon s kombinovaným výkonem 165 kW (225 k) umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,4 s a maximální rychlost téměř 200 km/h. Škoda VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, při kombinaci obou pohonů ujede na jedno tankování a nabití až 1000 km.
 
Už brzy v sériové produkci
Plug-in hybridní pohon se už brzy objeví v sériové produkci. Ještě dřív než ve velkém SUV to bude v modelu Superb.
 
„Naše značka se dynamicky rozvíjí. Model Yeti pro nás představuje velký úspěch v segmentu kompaktních SUV. Těchto zkušeností chceme využít k výrobě nového SUV modelu. U studie VisionS nalezneme v oblasti designu, koncepce a funkcionality určité podobnosti. Studie odhaluje naše nejdůležitější budoucí technologie, mezi něž patří plug-in hybridní pohon, který bude ve stejné koncepci přenesen do sériové výroby,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.