name | autoweek.cz

Škoda Vision In předobrazem SUV pro Indii

Škoda Vision In předobrazem SUV pro Indii

04.02.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto na autosalonu v Dillí představuje koncept SUV odpovídajícího potřebám indického trhu. Interiér spojuje luxusní prvky jako český křišťál a hold indické technice tisku Kalamkari.
Vision In je robustní auto, které je připraveno odolávat drsným podmínkám na indických cestách. K tomu přidává moderní řešení, která ukazují, jak se může mobilita v Indii posouvat v blízké budoucnosti vpřed.
 
Indický trh je velmi netypický a vyžaduje od automobilek individuální přístup. Indičtí řidiči v tamním, pro našince velmi chaotickém provozu auta nijak nešetří, a to jak z hlediska jízdního, tak i vytížení posádkou a nákladem. Aby koncern Volkswagen dokázal požadavky indických zákazníků naplnit, dostala Škoda Auto na starosti projekt India 2.0. V jeho rámci převzala kompletní zodpovědnost za aktivity koncernu na indickém trhu. Důležitou roli zde budou hrát modely SUV, které dokonale vyhovují náročným indickým podmínkám. Vision In ukazuje cestu k naplnění těchto požadavků.
 
Studie Vision In je první ukázkou technických možností nové lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, která vznikla plně v režii Škoda Auto. Nová platforma zohlednila potřeby indických zákazníků a pamatuje i na specifika tamního trhu. Díky technickým možnostem platformy rozšířila studie Vision In i nabídku použitých Simply Clever řešení.
 
Christian Strube, člen představenstva Škoda Auto pro technický rozvoj, k platformě dodává: „MQB-A0-IN představuje platformu, kde jsme se výrazně řídili lokálními požadavky indického trhu. Z hlediska efektivity nákladů nám umožňuje kombinovat potřebný prostor, vysokou kvalitu i moderní technologii. Díky výrobě v Indii jsme společně s našimi místními subdodavateli také schopni rychle a pružně reagovat na změny na trhu.“
 
Koncept Vision In dostal mohutnou masku s žebrováním typickou pro SUV modely Škoda a dvoudílné LED světlomety. V zadní části dominují ostře řezané LED světlomety ve tvaru písmene L a výrazný hliníkový difuzor ve spodní části nárazníku. Délka 4256 mm při rozvoru náprav 2671 mm zaručuje optimální vnitřní prostor a maximální variabilitu. Studie má 19“ kola z lehkých slitin.
 
Výzdoba interiéru vychází z indické techniky tisku Kalamkari, při níž se tradiční motivy nanášejí ručně za pomoci razítek vyrobených ze dřeva. Na přístrojové desce i ve dveřích je výzdoba z tradičního českého křišťálu. Křišťálovým tlačítkem na přístrojové desce lze vyvolat komunikaci s digitálním asistentem. Dominantou přístrojové desky je centrální displej 12,3“ a řidič má před sebou digitální přístrojový štít Virtual Cockpit.
 
Pohon zajišťuje zážehový motor 1,5 TSI/110 kW s točivým momentem 250 Nm přes sedmistupňovou automatickou převodovku DSG ovládanou systémem shift-by-wire, tedy bez mechanického spojení voliče a převodovky. Elektrické je i ovládání parkovací brzdy. Vision In dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s a. Maximální rychlost je 195 km/h.
 
 „Indie je jedním z nejzajímavějších a nejslibnějších růstových trhů koncernu Volkswagen. Společně se značkou Volkswagen chceme do roku 2025 dosáhnout společný podíl na trhu 5 %, a to v závislosti na vývoji trhu a segmentu. Pro společnost Škoda by se tak Indie stala jedním z pěti největších trhů na světě,“ říká k indickým ambicím předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.
 
„Segment SUV se v Indii rozvíjí opravdu dynamicky a rychle roste. Jsme rádi, že můžeme vstoupit do tohoto segmentu s vlastním výrobkem, který kombinuje to nejlepší z evropského řemeslného umění s prvotřídním vybavením, které oceňují naši zdejší zákazníci. Škoda Auto má v Indii prvotřídní postavení a naším cílem je dodávat prvotřídní produkt, který je na indickém trhu mimořádně konkurenceschopný. Jsme si jisti, že toto SUV začne novou a slavnou kapitolu v historii značky v Indii.,“ říká šéf marketingu a výroby ve Škoda Auto India Tarun Jha.