name | autoweek.cz

Studie elektromobilu Hyundai 45

Studie elektromobilu Hyundai 45

16.10.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncepční vůz Hyundai 45 naznačuje designérský styl budoucích elektromobilů značky.  Hlásí se současně k tradicím značky, protože připomíná koncepční kupé Pony, jeden z nejslavnějších konceptů v historii Hyundaie.
Společnost Hyundai Motor na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem předvedla mj. i koncepční elektromobil 45. Tento koncept je připomínkou na historické kořeny značky, protože jeho podoba našla inspiraci v koncepčním kupé Hyundai Pony, prvním voze značky z roku 1974, tedy představeném před 45 let. Orientuje se ovšem do budoucnosti, protože naznačuje novou podobu designu vozů Hyundai se zaměřením na elektrifikaci, autonomní jízdu, inteligentní technologie a ekologickou mobilitu. Silueta vozu ve tvaru diamantu se splývavou zádí naznačuje směřování designu u budoucích elektromobilů.
 
Speciální obložení ve spodní části dveří s aktivními LED světly ukazuje aktuální dojezd vozu ještě dřív, než řidič usedne do vozu.
 
Koncepční vůz 45 představuje budoucí technologie, které ovlivní příští generace modelů Hyundai. Příkladem jsou boční kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek, které eliminují postupné zhoršování viditelnosti v důsledku nečistot, které se usazují na zrcátkách. Studie tento problém řeší otočným modulem, k němuž je připevněn objektiv kamery. Otáčející se kamera je kartáčem zbavována nečistot aby byla vždy zajištěna dokonalá viditelnost. Vozidlo je vybaveno po celém obvodu skrytými kamerami aby bylo možné používat systémy autonomního řízení a další technologie.
 
Minimalistický interiér svou variabilitou vychází vstříc rozmanitým požadavkům cestujících při cestování v éře autonomních vozidel. Není zaměřen jen na řízení, ale je koncipován jako životní prostor. Je inspirovaný nábytkářským designem s fúzí dřeva, tkaniny a kůže. Vůz nabízí cestujícím komfortní prostředí díky zadním sedadlům ve stylu pohodlných čalouněných křesel, přičemž přední sedadla lze otočit čelem dozadu. Cestující vpředu mohou vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem prostřednictvím promítacího rozhraní, které nahrazuje centrální dotykový displej řadou dílčích displejů a funkcí integrovaných do přístrojové desky. Sedadla se při otvírání dveří natočí směrem k nastupujícím cestujícím.
 
Elektrický pohon umožňuje nový přístup k vnitřnímu uspořádání automobilu. Akumulátory a elektromotory jsou uloženy mimo prostor pro cestující a pod ním, aby bylo možné maximálně využít obestavěný prostor. Akumulátory jsou uloženy v ploché podlaze.