name | autoweek.cz

Suzuki S-Cross v omlazené podobě

Suzuki S-Cross v omlazené podobě

19.10.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Suzuki uvádí na trh modernizovaný S-Cross, jehož design zdůrazňuje schopnosti vozu pro jízdu v terénu. Navíc S-Cross dostal k dispozici nové přeplňované motory a moderní komunikační systémy.
Suzuki S-Cross vstoupil na český trh v září 2013, kdy vystřídal model SX4. Díky prostornému a variabilnímu interiéru zastane roli rodinného vozu, ale s inteligentním systémem pohonu všech kol AllGrip zvládá i jízdy v terénu za každého počasí. Silnou stránkou vozu je jeho nízká hmotnost a sportovní naladění podvozku. K tradičním přednostem modelu S-Cross patří i velký zavazadlový prostor o objemu 440 l, který lze podle potřeby přizpůsobit pomocí variabilní podlahy nebo nastavitelného sklonu zadních dělených opěradel.
 
Nová podoba modelu S-Cross zdůrazňuje jeho schopnosti jízdy v terénu. Off-roadový styl přídě koresponduje s větší světlou výškou, která dává plně vyniknout schopnostem inteligentního pohonu všech kol AllGrip se čtyřmi volitelnými režimy. Místo dříve používaných xenonových HID výbojek má nový S-Cross LED diody, umožňující originální podobu přídě vozu.
 
Modernizovaný S-Cross je poháněn zcela novými zážehovými motory řady BoosterJet s přeplňováním a přímým vstřikováním benzinu, které nahrazují motor 1,6 VVT. Alternativou k přímo řazeným převodovkám je nová šestirychlostní automatická převodovka s měničem momentu, která nahradila dříve používanou převodovku CVT.
 
Tříválec 1,0 BoosterJet poskytuje výkon 82 kW a točivý moment 170 N.m. Lze jej kombinovat s pohonem předních nebo všech kol, na výběr je mezi pětirychlostní přímo řazenou manuální a šestirychlostní automatickou převodovkou s měničem točivého momentu. Nový S-Cross 1,0 BoosterJet má kombinovanou spotřebou 5,0 l/100 km. Čtyřválec 1,4 BoosterJet má výkon 103 kW a točivý moment 220 N.m při kombinované spotřebě 5,4 l/100 km. Na výběr je opět mezi pohonem předních nebo všech kol, jak přímo řazená, tak samočinná převodovka, obě šestirychlostní. V nabídce nadále zůstává turbodiesel 1,6 DDiS dostupný s pohonem předních nebo všech kol a kombinovaný s šestirychlostní přímo řazenou nebo samočinnou dvouspojkovou převodovkou TCSS.
 
Světlá výška podvozku narostla o 10 mm na 180 mm, což umocňuje offroadový charakter vozu. Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip nabízí jízdní režimy Auto, Sport, Snow a Lock, přesahující běžný standard v segmentu malých SUV a crossoverů.
 
Bezpečnostní asistenční systémy zahrnují i adaptivní tempomat ACC a radarový brzdový asistent RBS. Dotykově ovládaný audiosystém umožňuje přístup k aplikacím připojeného mobilního telefonu, 7“ displej slouží také k zobrazení navigace a parkovací kamery.
 
Pro evropské trhy se Suzuki S-Cross vyrábí v závodě Magyar Suzuki v Ostřihomi.