name | autoweek.cz

Toyota C-HR - nový styl v segmentu crossoverů

Toyota C-HR - nový styl v segmentu crossoverů

20.10.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový pětidveřový crossover Toyota C-HR (Coupé High-Rider) byl navržen tak, aby se lišil nejen od jiných modelů značky, ale profilem, připomínajícím kupé, byl originálem v celém segmentu crossoverů a SUV.
Toyota C-HR navazuje na rysy stejnojmenných konceptů, které byly vystaveny na autosalonech v Paříži (2014) a ve Frankfurtu (2015).
 
Důraz na hybrid, žádný turbodiesel
Vůz s rozvorem 2640 mm má délku 4360 mm. Těží z flexibility nové globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture) s nízkým těžištěm a víceprvkovým zavěšením zadních kol. Řízení bylo navrženo tak, aby vykazovalo lineární charakter a společně s optimálním potlačením náklonu vozidla poskytovalo vozu vysokou přesnost řízení.
 
Nejnovější generace hybridního pohonu kombinuje zážehový motor 1,8 l, elektromotor a samočinnou převodovku. Konstrukční změny spalovacího motoru přinesly termodynamickou účinnost na úrovni 40 %, což je nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Toyota C-HR s hybridním pohonem vykazuje celkový výkon 90 kW (122 k) a podle předběžných dat má kombinovanou spotřebu paliva 3,6 l/100 km. Verze s hybridním pohonem má jen pohon předních kol. Podle Toyoty dvě třetiny předběžných objednávek vozu C-HR požadují hybridní pohon.
 
Toyota C-HR může být poháněna i novým přeplňovaným zážehovým motorem 1,2 l, který se poprvé představil v modelu Auris. Má výkon 85 kW (116 k), točivý moment 185 N.m a vykazuje kombinovanou spotřebu paliva od 5,5 l/100 km. Tento motor může být spojen se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou CVT s plynulou změnou převodového poměru. Verze s převodovkou CVT mohou mít pohon předních kol nebo stálý pohon všech kol.
 
Toyota se rozhodla ani v Evropě model C-HR nenabízet se vznětovým motorem, byť se původně počítalo s tříválcem 1,5 l. Toyota v Evropě prodává jen čtvrtinu svých vozů s turbodiesely, zatímco průměr trhu je téměř polovina.
 
Sázka na emoce
K řidiči jsou mírně nakloněny veškeré ovládací prvky i 8" dotykový displej audio soustavy včetně multimediální navigační soustavy Toyota s vyspělými online službami. To společně s asymetrickým pojetím středového panelu přináší snadnou dosažitelnost všech ovládacích prvků z místa řidiče, nicméně s možností ovládání relevantních prvků i z místa spolujezdce.
 
Prostřednictvím C-HR Toyota míří na zákazníky řídící se především emocemi, toužící po individualitě a chtějící být mezi prvními, kteří si vyzkouší technické novinky. Při svém nákupu vyhodnocují především styl a kvalitu.
 
Toyota C-HR s ohledem na nároky cílové skupiny zákazníků nabízí širokou škálu prvků výbavy. V základní výbavě bude vždy bezpečnostní paket Toyota Safety Sense. Jeho součástí je předkolizní bezpečnostní systém (včetně rozpoznávání chodců), adaptivní tempomat (ACC), systém pro hlídání jízdy v jízdních pruzích se zásahy do řízení, automatické přepínání dálkových světel a systém rozpoznávání dopravních značek.
 
Zájemci o nejlépe vybavené vozy si budou moci zvolit vyhřívaná sedadla, systém inteligentního odemykání, zatmavená okna, speciální čalounění sedadel (vč. částečně koženého), revoluční systém Toyota S-IPA (jednoduchý inteligentní parkovací asistent), 18" litá kola a dvoubarevný metalický lak karoserie.
 
Nová Toyota C-HR nabídne kvalitu reprodukce zvuku na vrcholu segmentu kompaktních crossoverů. Vůz může být vybaven speciální prémiovou audio soustavou JBL s osmikanálovým stereo zesilovačem o výkonu 576 W s devíti reproduktory včetně dvojice reproduktorů JBL, označovaných jako trychtýřové vysokotónové měniče. Prémiová audio soustava JBL se nabízí v kombinaci se systémem navigace.