name | autoweek.cz

Trakční akumulátory z Mladé Boleslavi

Trakční akumulátory z Mladé Boleslavi

06.09.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto zahajuje výrobu komponent pro elektrická vozidla koncernu Volkswagen. Vyrábí vysokonapěťové trakční akumulátory pro plug-in hybridy koncernových značek Škoda, Audi, Seat a Volkswagen.
Škoda Auto ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila první sériové komponenty pro elektricky poháněné automobily koncernu Volkswagen. Škoda zde vyrábí vysokonapěťové trakční akumulátory pro plug-in hybridy na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen.
 
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V listopadu 2017 se koncern Volkswagen rozhodl pověřit společnost Škoda Auto výrobou elektrických komponentů pro plug-in hybridní vozy – to je důkaz enormní důvěry. Mezitím jsme zde přijali potřebná opatření a tento úkol důsledně splnili. Vysokonapěťové baterie vyrobené v Mladé Boleslavi dokládají vysoké technické know-how a jsou výsledkem vynikajícího týmového výkonu všech zúčastněných škodováků.“
 
Vysokonapěťové akumulátory z Mladé Boleslavi budou pohánět plug-in hybridy koncernu Volkswagen, vycházející z modulární platformy MQB. Budou se používat například v modelu Škoda Superb iV, jehož výroba bude zahájena v září 2019 v závodě v Kvasinách.
 
Společnost Škoda Auto do výrobních linek na vysokonapěťové akumulátory investovala 25,3 milionů eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponent začala před dvěma lety. Počáteční výrobní kapacitu 150 000 kusů ročně Škoda Auto v příštích letech ještě rozšíří.
 
Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti Škoda Auto, říká: „Pro nás je tato technologicky vysoce náročná výroba bateriových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě. Výrobu elektrických komponentů budeme dále rozšiřovat. Při budování potřebných kompetencí sázíme na výměnu zkušeností mezi odborníky v našem celokoncernovém svazku Volkswagen Group Components, kde se koncentruje know-how od bateriových článků až po recyklaci.“
 
Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí. Články a moduly, základní součásti trakčních ba akumulátorů, společnost Škoda Auto nakupuje od externích dodavatelů.
 
Také co se týče výrobních zařízení, využila společnost Škoda Auto celosvětovou síť koncernu Volkswagen. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kg. Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například moduly akumulátorů na montážní linku a nakládají hotové akumulátory na přepravní palety. Další roboty pomocí šroubovacího vřetene a automatických úchopů ve velice krátké době našroubují na bateriové moduly víka akumulátorů, která mají 39 šroubů.
 
Vedle nových výrobních technologií se společnost Škoda Auto při přípravě výroby vysokonapěťových akumulátorů také intenzivně zabývala dalšími specifickými tématy, mimo jiné i oblastí bezpečnosti práce, požární ochrany, řízení kvality a logistiky. Práce na montážní lince vysokonapěťových akumulátorů vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření. Řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj. Společnost Škoda Auto také přestavěla své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých akumulátorů. Kromě toho byla implementována specifická protipožární opatření a preventivní opatření pro nakládání s poškozenými akumulátory.