name | autoweek.cz

Tři světové premiéry Volkswagenu

Tři světové premiéry Volkswagenu

18.05.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen na Vídeňském sympoziu o motorech představil progresivní pohony - mildhybridní pohony s 48 V elektrickou sítí, vyspělé vznětové motory a nejmodernější motor na zemní plyn.
Volkswagen rozšíří svou produktovou nabídku o zcela nové systémy pohonu s inovativní technikou. Patří mezi ně cenově dostupné částečně hybridní pohony s 48 V elektrickou sítí, nové technicky vyspělé vznětové motory, nabízené rovněž v hybridní variantě, a v globálním měřítku aktuálně nejmodernější motor na zemní plyn.
 
Příští generace modelu Golf přijde na trh s novým a cenově výhodným částečně hybridním pohonem (mild-hybrid) s elektrickou soustavou 48 V. Trend zemní plyn potvrzuje nový technicky vyspělý motor 1,5 TGI evo pracuje s turbodmychadlem VTG s Millerovým spalovacím cyklem. Nový 2,0 TDI bude jako první vznětový motor Volkswagen vybaven částečně hybridním systémem.
 
Volkswagen rozšíří svou produktovou nabídku o zcela nové systémy pohonu s inovativní technikou. Mezi ně patří cenově dostupné částečně hybridní pohony s 48V elektrickou sítí, nové technicky vyspělé vznětové motory, nabízené rovněž v hybridní variantě, a v globálním měřítku aktuálně nejmodernější motor na zemní plyn. Volkswagen zveřejnil první fakta v rámci Vídeňského sympozia o motorech (26. až 27. dubna). Technika, představená ve Vídni ve světové premiéře, je důležitou součástí progresivní strategie značky Volkswagen v oblasti pohonu, která zahrnuje kombinaci nejmodernějších motorů na benzin, naftu a zemní plyn, nových hybridních systémů i čistě elektrických pohonů. Volkswagen díky této alianci mimo jiné dosáhne limitu EU pro flotilové emise CO2 95 g/km, který je stanoven pro rok 2020.
 
Světová premiéra I: 48 V částečně hybridní systém
Jedním z nejdůležitějších nových systémů pohonu je částečně hybridní systém (Mild hybrid), pracující s napětím 48 V. Volkswagen jej uvede na trh v příští generaci modelové řady Golf. Volkswagen hodlá pomocí nové techniky s napětím 48 V cenově zpřístupnit hybridní pohon širokému okruhu zákazníků.
 
Jedná se o systém pohonu, který výrazně snižuje spotřebu paliva a emise, zároveň však nabízí vyšší úroveň dynamiky a komfortu díky funkci podpory akcelerace elektromotorem a lepší dynamice při rozjezdu. Volkswagen postupně rozšíří elektrifikaci konvenčních systémů pohonu do celé produktové řady. Celosvětová elektrická ofenziva bude zahájena v modelové řadě Golf.
 
Světová premiéra II: Motor 1,5 TGI evo na zemní plyn (EA211 evo)
Nový motor 1.5 TGI evo na zemní plyn se zdvihovým objemem 1,5 l, přímým vstřikováním paliva a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem VTG (nejnovější generace turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek) vychází ze zážehového motoru 1,5 TSI ACT BlueMotion. Také verze na zemní plyn, vyladěná na identický nejvyšší výkon 96 kW (130 k) používá hospodárný Millerův cyklus optimalizovaný pro motory TSI/TGI.
 
Pro Volkswagen je nový motor 1,5 TGI evo důležitým krokem v rámci ofenzivy v oblasti pohonu na zemní plyn. Jejím cílem je zvýšit objem prodeje vozidel, poháněných motory na zemní plyn, jejichž předností jsou kromě hospodárnosti také mimořádně nízké emise prosté pevných částic. Zážehové motory TGI lze navíc provozovat na e-gas, stlačený metan vyráběný pomocí energie z obnovitelných zdrojů (větrné, solární či vodní elektrárny) a biomasy.
 
Výroba motoru 1,5 TGI evo bude zahájena již v letošním roce. Předpokládaná průměrná spotřeba paliva je 3,5 kg CNG /100 km v budoucím modelu Golf s dvouspojkovou převodovkou. Z toho vyplývá dojezd 490 km při pohonu na zemní plyn. Automatickým přechodem na spalování benzinu se dojezd prodlouží o dalších 190 km (všechny údaje platí pro kombinovaný cyklus EU). Navzdory mimořádné hospodárnosti nabízí tento motor nejvyšší točivý moment 200 N.m již od 1400/min do 4500/min.
 
Světová premiéra III: Vznětový motor 2,0 TDI (EA288 evo)
Volkswagen ve Vídni představil zcela nově vyvinuté vznětové motory budoucnosti dokládající mimořádný potenciál tohoto druhu pohonu. Volkswagen bude tyto čtyřválce 2,0 TDI řady EA288 evo poprvé nabízet také v kombinaci s hybridními systémy. Již v první aplikaci bude motor EA288 evo součástí částečně hybridní soustavy s řemenem poháněným 12 V generátorem s funkcí spouštěče.
 
Nové motory TDI se vyznačují velmi nízkými emisemi ve všech provozních režimech a samozřejmě splňují aktuální i budoucí emisní normy v rámci zkušebních metodik WLTP/RDE. Nabídka bude zahrnovat varianty s výkonem od 100 kW (136 k) do 150 kW (204 k). Značkou Volkswagen vyvinuté motory TDI naleznou poprvé uplatnění ve vozech Audi s motorem uloženým vpředu podélně. V budoucnosti budou nové jednotky TDI pohánět také vozy značky Volkswagen a dalších koncernových značek, používající modulární platformu MQB s motorem uloženým napříč včetně vozů Škoda.
 
Volkswagen zaujímá s řadou vznětových motorů EA288 evo vedoucí postavení v oblasti konstrukce tohoto druhu pohonu. Spalovací proces motorů na naftu byl nově koncipován, čímž bylo dosaženo zlepšení z hledisek hospodárnosti i tvorby emisí při spalování. Navíc se výrazně zvýšila účinnost motoru a zrychlily reakce výfukového turbodmychadla. Komponenty systému dodatečného čištění výfukových plynů s filtrem pevných částic (DPF) a katalyzátorem SCR (přeměna oxidů dusíku procesem selektivní katalytické redukce) byly nově dimenzovány. Zvýšila se jejich účinnost po celou dobu optimalizované životnosti.
 
Motory pracují s nižšími třecími a tepelnými ztrátami. Snížena byla také jejich hmotnost. Volkswagen kromě toho snížil emise CO2 motorů EA288 evo v porovnání s předchozí generací až o 10 g/km. Díky těmto opatřením splňují nové jednotky TDI limity aktuálních emisních norem. Navzdory tomu se hodnoty výkonu a točivého momentu zvýšily až o 9 %