name | autoweek.cz

Úspěch Porsche Panamera s hybridním pohonem

Úspěch Porsche Panamera s hybridním pohonem

12.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

O nové hybridní verze modelu Panamera s možností vnějšího nabíjení, které jsou na evropském trhu k dispozici od června 2017, je mezi kupujícími velký zájem.
Společnost Porsche AG v uplynulém roce pokračovala v růstu. Zákazníkům po celém světě dodala 246 000 vozidel a překonala svůj rekordní výsledek z roku 2016 o 4 %. K úspěšné obchodní bilanci značně přispěla nová generace modelové řady Panamera s 28 000 dodanými vozidly a meziročním nárůstem o 83 %.
 
„Naši zákazníci velmi dobře přijali zejména hybridní verze nového modelu Panamera, a potvrdili tak správnost naší produktové strategie. Turbo S E-Hybrid, vrcholná verze modelové řady, je dokonalým ztělesněním sportovních výkonů a hospodárnosti,“ říká Detlev von Platen, člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za prodej a marketing.
 
Přibližně 60 % všech nových vozů Panamera dodaných v Evropě má hybridní pohon. V některých zemích jsou podíly hybridních verzí ještě výrazně vyšší. Ve Francii to je 70 %, v Rakousku více než 80 % a v Belgii dokonce přesahuje 90 %. U přijatých objednávek dokládají skandinávské země svůj velký příklon k elektrické mobilitě. V Norsku objednává 90 % všech zákazníků model Panamera v hybridní verzi, ve Finsku to je 85 %.
 
Panamera s hybridním pohonem a možností vnějšího nabíjení má dojezd s čistě elektrickým pohonem až 50 km. Od samého začátku je tento čtyřdveřový vůz kategorie Gran Turismo k dispozici i ve verzi Executive s rozvorem prodlouženým o 150 mm.
 
Porsche po úspěšném debutu modelu Panamera 4 E-Hybrid, u něhož je využita kombinace šestiválcového motoru s elektromotorem k dosažení kombinované spotřeby 2,5 l/100 km, přidalo ještě nejvýkonnější verzi Panamera Turbo S E-Hybrid, která kombinuje elektromotor se 100 kW (136 k) se čtyřlitrovým motorem V8 o výkonu 404 kW (550 k). Pohonné ústrojí dosahuje celkový nejvyšší točivý moment 850 N.m již ve velmi nízkých otáčkách těsně nad hranicí volnoběhu. To zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s a nejvyšší rychlost 310 km/h. Spotřeba v kombinovaném cyklu přitom je 2,9 l/100 km.
 
Odpojovací spojka v hybridním modulu Porsche ve vozech Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo S E-Hybrid má elektromechanické ovládání pomocí elektrického akčního členu ECA (Electric Clutch Actuator). Výsledkem jsou krátké doby odezvy a maximální komfort. K přenosu točivého momentu slouží - stejně jako ve všech ostatních verzích druhé generace modelu Panamera - osmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplung) v kombinaci s adaptivním systémem pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management).