name | autoweek.cz

V anketě AutoBest 2016 zvítězil nový Fiat Tipo/Aegea

V anketě AutoBest 2016 zvítězil nový Fiat Tipo/Aegea

15.12.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ocenění CompanyBest 2015 získává Koç Holding Automotive Group, ocenění EcoBest 2015 dostane Mezinárodní rada pro čistou dopravu ICCT (International Council of Clean Transportation) a ocenění SmartBest 2015 získává Tom Tom Navigation a Traffic.
Fiat Tipo/Aegea byl zvolen držitelem ocenění AutoBest 2016 a Fiat se tak stal první značkou v historii ankety AutoBest, která získala tři tato ocenění. Fiat Tipo/Aegea jako vítěz s celkovým počtem 1492 bodů předstihl jen o pouhých 7 bodů Opel Astra. Hyundai Tucson obsadil třetí místo s celkovým počtem 1145 bodů. V těsném sledu se umístily modely Honda HR-V a Mazda CX-3. Podrobné výsledky budou uvedeny v části Final Ranking na www.autobest.org.
 
„Konkurence byla velmi tvrdá. Hlasování 26 členů poroty, kteří poprvé v historii AutoBestu pocházejí z celé Evropy, bylo těsné. Náskok vítěze je jen několik bodů, což ukazuje, jak dobré byly vozy Tipo a Astra. Také ostatní finalisté si vedli mimořádně skvěle, což je jasný signál toho, že v současnosti se evropským zákazníkům nabízejí vynikající výrobky,“ řekl prezident organizace AutoBest Ilja Seliktar.
 
„Fiat Tipo/Aegea je Nejlepším vozem ke koupi v Evropě pro rok 2016. Nový rodinný automobil Tipo vyšel ze strategie „skvělého vozu za slušné peníze“ a nikoli „nízkonákladového vozu“. Výsledkem je vynikající výrobek se všemi prvky, které běžný zákazník v Evropě potřebuje. Design, motory, vnímaná kvalita, pohodlí, všestrannost. Tipo je novým vyjádřením funkční stránky značky Fiat. A novou nabídkou koncepce „hodnota za peníze“. Mám to potěšení, že mohu jménem AutoBestu poblahopřát všem lidem zapojeným do projektu Tipo/Aegea – inženýrům, designérům a lidem, kteří Tipo/Aegea vyrábějí, a dalším, za toto báječné potvrzení jejich vynikající práce,“ uvedl Dan Vardie, zakladatel a předseda organizace AutoBest.
 
Ocenění CompanyBest 2015 je uděleno skupině  Koç Holding Automotive Group. Již od roku 1926 je Koç Group předním konglomerátem v Turecku. Skupina, která je se změnami vždy o jeden krok napřed, se stala jednou z největších v Turecku a celém regionu. Zahrnuje vice než 100 společností, 90 000 zaměstnanců a 10 000 prodejců, agentur a poprodejních servisů. Koç Holding je jedinou tureckou společností, která je uvedena na seznamu Fortune Global 500. Skupina zaujímá přední pozici v automobilovém průmyslu, energetice, finančním sektoru a sektoru bílého zboží. Skupina má významné postavení v tureckém hospodářství pokud jde o výnosy, vývoz, daně, podíl v tržní kapitalizaci na istanbulské burze a zaměstnání. Koç Group se soustředí na udržitelný a ziskový růst v rámci své stabilní vedoucí pozice v Turecku, stejně jako v region a jejím záměrem je stát se důležitým světovým hráčem. Koç Holding Automotive Group, zahrnující Tofaş, společný podnik s Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Ford Otosan, společný podnik s Ford Motor Co., Türk Traktör, společný podnik s CNH, Otokar a Otokoc, je vedoucí společností v tureckém automobilovém průmyslu pokud jde o prodej, export a výrobu. Zastřešuje značky Ford, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Ferrari, Maserati, New Holland a Case.
 
Ocenění EcoBest 2015 dostává Mezinárodní úřad pro čistou dopravu (ICCT) za vynikající činnost neziskové organizace, která se věnuje snížení automobilových emisí. John German, americký společný ředitel ICCT, vede tým, jenž pomáhá odhalit skutečnosti kolem případu skutečných emisí u Volkswagenu. ICCT se rozhodla sledovat emise NOx v USA, kde jsou emisní standardy přísnější. ICCT vyšetřuje vysoké emise NOx ze vznětových motorů od roku 2013, opouští standardní laboratorní testování emisí a věnuje se testování na silnici, které probíhají za běžných jízdních podmínek, a používání nezávisle zajištěných vozů.
 
Cenu DesignBest 2015 dostává hlavní návrhář Mazdy Ikuo Maeda, jenž se rozešel s moderní závislostí na designu generovaném na počítačích a přivedl Mazdu ke staré škole. Přepracoval postup návrhu a každý projekt začíná tvarováním, hliněným modelům propůjčuje dokonce ještě větší vliv při směrování stylu vozu. Posun začal v roce 2009, když se Maeda chopil kormidla, ale projevuje se právě nyní ve smělém, nápaditém designovém výrazu Kodo, který přiměl analytiky k nadšenému popisování nejnovější modelové řady Mazdy. Jeho úloha v dramatické změně Mazdy je zásadní.
 
Pro ocenění SmartBest 2015 porota zvolila Tom Tom Navigation and Traffic. Dynamické směrování v systému Tom Tom neprověřuje jen všechny možnosti trasy, což by výpočet trasy měl udělat, ale sleduje řadu alternativních směrovacích koridorů mezi vaší současnou polohou a cílem cesty. Systém nabízí odlišný a efektivnější způsob sběru dopravních informací a jejich přesunu do zařízení. Je to jednoduchý a prozatím nejspolehlivější dopravní systém. Jedná se vynikající výsledek, jenž zásadně mění každodenní život řidiče.
 
Pro udělení ocenění TechnoBest 2015 porotu přesvědčily motory Volvo Drive-E. Nová generace pohonných jednotek Drive-E je kombinací výkonu, účinnosti, prvotřídního zážitku a je rovněž příslibem udržitelnosti. Přináší čtyřválcový motor s nízkou spotřebou paliva a emisemi, jenž má výkon jako šesti- nebo osmiválec. S těmito pohonnými jednotkami Volvo prokazuje nové přednosti vedle své tradiční hlavní hodnoty, kterou je bezpečnost.
 
Držitelé ocenění ManBest a SafetyBest byli již oznámeni po frankfurtském autosalonu. Jako ManBest 2015 byl zvolen šéf marketingu Fiat Chrysler Automobiles Olivier Francois. Cena SafetyBest 2015 byla udělena pro systém osvětlení nového Opelu Astra IntelliLux LED Matrix Light.
 
15. ročník slavnostního vyhlášení výsledků ankety (AutoBest Awards Festivity) se uskuteční v únoru příštího roku v Milánu, Itálii. Mezinárodní porota AutoBest věrna tradici vyhlašuje vítěze každý rok v jiné zemi. Bude to první galavečer po rozšíření poroty AutoBestu, které bylo oznámeno v září ve Frankfurtu vpředvečer IAA autosalonu. Loni se slavnost konala v Záhřebu, Chorvatsku.
 
Členové poroty AutoBest děkují čtenářům z regionu za podporu projektu a zástupcům PR z automobilového průmyslu za poskytnutí veškeré pomoci při organizování setkání a testovacích jízd s novými výrobky.
 
Organizace AutoBest vznikla v roce 2001 s převratným konceptem „nejlepšího vozu ke koupi“ na evropském trhu. Nyní je v porotě zastoupeno 26 evropských států, což reprezentuje více než 91 % obyvatel Evropy. Aby se vůz stal vítězem ankety AutoBest, musí představovat nejlepší nabídku pro většinu evropských zákazníků. Nejdůležitějšími kritérii v procesu hlasování jsou cena, servisní síť, distribuce náhradních dílů a všestrannost. Při hlasování je rovněž důležitým kritériem design a nové technologie. Při rozhodování o vítězi AutoBest používá transparentní hlasovací systém s komplexní matricí 13 kritérií.