opel astra gtc: kupé s dramatickým vzhledem | Nové modely | autoweek.cz

Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem

Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem

10.06.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Automobilku Opel na podzim čekají premiéry tří nových modelů: elektromobilu s prodlouženým dojezdem Ampera, MPV nové generace Zafira Tourer a sportovní verze kompaktního modelu Astra GTC.

Generální ředitel automobilky Opel Karl-Friedrich Stracke novinku představuje: "Astra GTC je sportovním členem rodiny automobilů Opel navrženým a zkonstruovaným v našem vývojovém centru v německém Rüsselsheimu. Profiluje se jako atraktivní sportovní kupé s temperamentními jízdními vlastnostmi, přičemž zůstává cenově dostupným vozem s udivující flexibilitou a prostorností. Jsme přesvědčeni, že Astra GTC vnese svěží vzduch do celého segmentu kompaktních sportovních automobilů."

Nová Astra GTC zaujme atraktivním designem, k němuž přidává i odpovídající jízdní vlastnosti. Sériová podoba Astry GTC vychází z konceptu Opel GTC Paris Concept, který se představil na podzim roku 2010 na autosalonu v Paříži. Jedná se o zcela svébytný model - ani jeden vnější díl karoserie není shodný s jinými verzemi řady Astra s výjimkou vnějších zpětných zrcátek a střešní antény.

"Snažili jsme se, aby model Astra GTC byl mezním vyjádřením výrazových prostředků designu značky Opel kterou charakterizujeme jako "sochařské umění ve spojení s německou precizností". Zhmotňuje naši vášeň pro dokonalé automobily. Nechtěli jsme ale emocemi potlačit funkčnost: Astra GTC je proto stále praktickým a dostupným automobilem," říká viceprezident značek Opel/Vauxhall odpovědný za design Mark Adams.

Oproti pětidveřové verzi má Astra GTC o 15 mm nižší světlou výšku. Díky prodlouženým ramenům zadní nápravy vzrostl rozvor o 10 mm ze 2685 mm na 2695 mm. Také rozchod obou náprav je zvětšený na 1584 mm (+ 40 mm) vpředu a  1588 mm (+ 30 mm) vzadu. To umožnilo použití kol většího průměru se sportovními nízkoprofilovými pneumatikami.

Design ve stylu kupé u Astry GTC neomezuje funkčnost. V interiéru je místo pro pět osob a zavazadlový prostor má objem od 370/1235 l. Ke zvětšení objemu odkládacích schránek napomohla i elektricky ovládaná parkovací brzda. Osobitný charakter modelu Astra GTC umocňuje i standardně dodávaný sportovní volant s ergonomicky tvarovaným věncem.

Za příplatek se dodávají ergonomická přední sedadla AGR (Aktion Gesunder Rücken - Akce za zdravá záda) s atestem Asociace zdravotnických expert.

Po technické stránce Astra GTC používá novou konstrukci přední nápravy HiPerStrut, konstrukčně blízkou nápravě modelu Insignia OPC a doplňující zadní nápravu patentované konstrukce s Wattovým přímovodem, používanou i u ostatních verzí nové generace modelu Astra. Přední náprava HiPerStrut (High Performance Strut) má oproti běžné nápravě se vzpěrami McPherson pozměněnou geometrii - především zmenšený odklon osy čepu řízení. Tím se zlepšuje vedení kol a redukuje se přenos sil od hnacích předních kol do řízení.

Konstrukce podvozku FlexRide integruje systém tlumičů pérování s plně adaptivní regulací. Tento systém zvyšuje dynamickou stabilitu vozu, zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách a optimalizuje reakci vozu na impulsy řízení tím, že automaticky přizpůsobuje charakteristiky tlumičů pérování stavu vozovky, rychlosti jízdy a individuálnímu stylu řízení konkrétního řidiče. Systém FlexRide navíc řidiči umožňuje měnit stisknutím tlačítka nastavení podvozku ve třech režimech - Standard, komfortní Tour nebo aktivní Sport.

Opel Astra GTC bude od začátku prodeje k dispozici se čtyřmi motory - jedním vznětovým a třemi zážehovými. Turbodiesel 2,0 CDTi má výkon zvýšený na 121 kW (165 k) a standardně se dodává se systémem Start/Stop. Ten se standardně montuje i do obou zážehových čtyřválců přeplňovaných turbodmychadlem 1,4 Turbo o výkonech 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k). Vrcholem nabídky je motor 1,6 Turbo/132 kW (180 k). Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazené. Po premiéře přibudou další motory. Nejsportovnější verze včetně OPC vyjedou v roce 2012.

Mezi inovativními technologiemi Astry GTC je mj. druhá generace kamerového systému Opel Eye, s funkcí Traffic Sign Recognition (TSR) identifikující více dopravních značek než doposud s doplňováním informací z navigačního systému. Kromě funkce Lane Departure Warning (LDW), varující při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu, systém LDW podporuje i novou funkci Following Distance Indication (FDI), díky níž je řidič vizuálně informován o odstupu od vpředu jedoucího vozu. Čtvrtá generace bi-xenonových adaptivních světlometů Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4) kromě dosud známých devíti funkcí systému AFL+ může u Astry GTC doplnit funkcí Intelligent Light Ranging (ILR) využívající kamery systému Opel Eye pro měření vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a na základě toho nastavující dosah tlumených světel.

Opel Astra GTC bude mít oficiální premiéru v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Opel předpokládá, že kompaktní pětimístné kupé Astra GTC bude tvořit 15 až 20 % z prodeje modelové řady Astra. Opel Astra GTC byl kompletně navržen a zkonstruován v technickém a vývojovém centru značky Opel v německém Rüsselsheimu. Vyrábět se bude v závodě v polských Gliwicích.

 

  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem
  • Opel Astra GTC: kupé s dramatickým vzhledem