name | autoweek.cz

Volkswagen Amarok z Hannoveru

Volkswagen Amarok z Hannoveru

20.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Výroba Amaroku v Hannoveru byla úspěšně zahájena. Do nového modelového roku 2013 tento pick-up dostal výkonnější motory, úpravy BlueMotion Technology a rozšířenou výbavou.

Všechny vozy Volkswagen Amarok DoubleCab se od konce června pro evropský a ruský trh vyrábějí v Hannoveru v závodě Stöcken. Volkswagen Užitkové vozy současně přichází s nabídkou výkonnějších motorů, zvýšením hmotnosti přívěsu, několika praktickými komfortními doplňky výbavy a prodlouženou záruka proti prorezavění.

Výkon motoru BiTurbo TDI byl i u verzí s přímo řazenou převodovkou zvýšen ze 120 kW (163 k) na 132 kW (180 k), tedy na úroveň varianty se samočinnou převodovkou. Spotřeba nafty se nezměnila.

Sada BlueMotion Technology je nově k dispozici i pro varianty o výkonu 90 kW a 132 kW ve spojení s pohonem zadních kol nebo stálým pohonem všech kol. Kombinace funkce Start-Stop, rekuperace kinetické energie a pneumatik se sníženým valivým odporem, známá již z modelových řad T5, Caddy a Crafter, ušetří až 0,5 l/100 km. Díky tomu Amarok v nejúspornější verzi 90 kW s pohonem zadních kol spotřebuje jen 6,8 l nafty na 100 km.

Pro Amarok jsou nově k dispozici i asistenční systémy používané v ostatních modelech Volkswagen Užitkové vozy - parkovací čidla ParkPilot vpředu i vzadu, sada Světlo a výhled (snímač deště, automatické ovládáním světlometů, funkce coming home/leaving home pro osvětlení okolí vozidla při nastupování a vystupování a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko) nebo světlomety pro odbočování (mlhové světlomety, které se rozsvěcují na straně, kam se odbočuje).

Automaticky řízená klimatizace Climatronic může nově mít i programovatelné vodní přídavné topení s dálkovým ovládáním.

Ke změnám došlo rovněž v celkové konstrukci vozidla. Zadní víko, zatížitelné hmotností až 200 kg, je nyní uzamykatelné a díky torzní pružině se mnohem snadněji zavírá.

Všechny modely Amarok s pohonem všech kol a přímo řazenou převodovkou mají nyní nejvyšší přípustnou hmotnost přívěsu 3,0 t, zatímco za Amarok se samočinnou převodovkou lze připojit přívěs s hmotností až 3,2 t. Pro komerční využití je k dispozici příprava pro digitální tachograf. Záruka proti prorezavění byla navíc prodloužena na 12 let.

Pick-up Amarok se vyrábí v Hannoveru a v argentinském závodě Pacheco. Dodává se s jednoduchou kabinou SingleCab nebo s dvojitou DoubleCab. Na výběr jsou dva motory TDI s výkony 90 kW a 132 kW v kombinaci s pohonem zadních kol, trvalým pohonem všech kol nebo přiřaditelným pohonem všech kol. Zákazníci si mohou vybírat z celkem jedenácti různých variant modelu Amarok.

Ceny modelu Amarok začínají na částce 478 975 Kč bez DPH (574 770 Kč s DPH) s dvoumístnou kabinou SingleCab a motorem 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k), resp. 535 986 Kč bez DPH (643 183 Kč s DPH) za odpovídající model s dvojitou kabinou DoubleCab.

Poté, co bude každý pracovní den výrobní linku v Hannoveru opouštět 185 vozů, bude se zde ročně vyrábět přibližně 40 000 Amaroků, které budou dodávány zákazníkům v Evropě a v Africe. Zahájení výroby Amaroku v hannoverském závodě si vyžádalo rozsáhlou sanaci haly 2, v níž byla v letech 1975 až 2006 vyráběna modelová řada LT, a dále integraci dílů Amaroku do lakovny a karosárny, jakož i výstavbu nové montážní linky. V Hannoveru bylo od roku 1956 vyrobeno celkem téměř 8,5 milionu modelů Transporter, Caravelle, Multivan a California pěti generací. Zdejší výrobní linku opustil také přibližně jeden milion vozů LT, Taro a nákladních vozidel MAN G. V 70. letech vyjelo z bran závodu dokonce i několik desítek tisíc Brouků. Od roku 2009 zde kromě toho vznikají lakované karoserie pro Porsche Panamera.