name | autoweek.cz

Volkswagen CC v novém designu

Volkswagen CC v novém designu

03.11.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen představuje technicky a stylisticky modernizovanou podobu oblíbeného manažerského vozu s novým jménem Volkswagen CC. Na českém trhu se představí koncem 1. čtvrtletí roku 2012. Cena zatím nebyla stanovena.

Volkswagen Passat CC se představil v roce 2009 jako první vůz označovaný za čtyřdveřové kupé ve střední třídě na evropském trhu. Byl vytvořen na platformě evropského modelu Passat. Dodnes se po celém světě tohoto sedanu s liniemi sportovního kupé prodalo téměř 270 000 kusů. Letos za devět měsíců jej jen v západní Evropě zvolilo 16 019 kupujících. Volí jej zákazníci hledající eleganci, velkorysý vnitřní prostor pro čtyři osoby a čtvery dveře pro pohodlné nastupování.

Nová podoba vozu na první pohled zaujme nově řešenou přídí s novou chromovanou mřížkou, novými bixenonovými světlomety s integrovanými LED a nově tvarovaným nárazníkem. Nově jsou navržená zadní světla LED.

V sériové výbavě je mj. i systém sledování únavy řidiče, rádio RCD 310 s přehrávačem CD, prahové lišty z ušlechtilé oceli, na předních sedadlech bezpečnostní opěrky hlavy s doplňkovým seřizováním polohy také v podélném směru, multifunkční volant, parkpilot, tempomat a elektricky sklopná vnější zrcátka.

Volkswagen CC má i nové asistenční systémy. Mezi ně patří na přání dodávané technologie, jako je u Volkswagenu poprvé použitý systém Side Assist Plus včetně funkce Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a podporuje řidiče zásahem do řízení s cílem zabránit srážce), nebo nová funkce Dynamic Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů) a kamerové sledování dopravního značení. Sedadla jsou klimatizovaná s integrovanou masážní funkcí.

Volkswagen CC je poháněn zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním paliva. Motory TDI dosahují nejvyššího výkonu 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Zážehové motory evropských verzí CC nabízejí 118 kW (160 k), 155 kW (210 k) a 220 kW (300 k). Všechny turbodiesely TDI jsou standardně vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie při brzdění. Rekuperací budou vybaveny rovněž všechny zážehové motory.

Motor TDI o výkonu 103 kW v kombinaci s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou má spotřebu 4,7 l/100 km. Novinkou na českém trhu bude čistý turbodiesel BlueTDI plnící emisní normu Euro 6.

Nový Volkswagen CC se veřejnosti představí ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles (18. až 27. listopadu). Volkswagen začne čtyřdveřové kupé prodávat v únoru 2012 nejprve v Německu a následně i v celé Evropě, Americe, Rusku, Číně (lokální verze bude k dispozici od roku 2013) a na všech dalších trzích, kde je o tuto třídu vozidel mezi zákazníky zájem.