name | autoweek.cz

Volkswagen ID.3: vyjíždíme!

Volkswagen ID.3: vyjíždíme!

09.11.2019 | | Aktuality

Kompaktní elektromobil ID.3 by měl najít cestu z krize skupiny VW. Ve Cvikově byla zahájena sériová výroba čistě elektricky poháněného automobilu od něhož ve Wolfsburgu očekávají skutečně velké věci, především že bude dostupný milionům zákazníků.
Ceremoniálu v závodě Volkswagen ve Cvikově se po boku generálního ředitele VW Herberta Diesse zúčastnila i německá kancléřka Angela Merkelová. Ta při této příležitosti slíbila podporu spolkové vlády elektromobilitě mj. vybudováním milionu rychlodobíjecích stanic.
 
Koncern Volkswagen plánuje do roku 2028 uvést na trh ř 70 nových elektricky poháněných modelů. V březnu Diess uvedl, že VW do roku 2023 utratí za elektrifikaci svého portfolia vozidel přes 30 miliard eur. Skupina Volkswagen plánuje do roku 2028 prodat zhruba 22 milionů elektricky poháněných vozidel a pomoci tak elektrickému pohonu automobilů dosáhnout průlom. Továrna ve Cvikově zde bude hrát klíčovou roli: poprvé byla velká automobilka investicí ve výši 1,2 miliardy eur zcela přeměněna na elektromobilitu.
 
„ID.3 zpřístupní čistou a individuální mobilitu milionům lidí. Je milníkem pro naši společnost na cestě k tomu, aby se do roku 2050 stalo klima neutrální,“ řekl generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess při slavnostním ceremoniálu ve Cvikově.
 
Volkswagen chce během roku 2020 vyrobit kolem 100 000 vozidel ID.3, přičemž ve střednědobém horizontu plánuje ročně vyrábět až 330 000 elektromobilů řady ID ročně. VW chce šetřit náklady pomocí tzv. „E-kitu“ v kombinaci se speciální platformou MEB. Celkově by se modulární platforma MEB měla uplatnit ve 33 modelech.
 
„ID.3 je high-tech automobil z high-tech továrny,“ zdůrazňuje ředitel pro e-mobilitu značky Volkswagen pro elektromobilitu Thomas Ulbrich. Dokazují to čísla: 1700 roboty, autonomním systémem dopravy a plně automatizovanými výrobními procesy Cvikov ukazuje, jak musí vypadat velkoobjemová výroba elektromobilů budoucnosti.
 
„V konečném důsledku to však budou lidé, vyrábějící tento vůz, kteří budou rozhodující pro jeho úspěch. Náš tým v Sasku zvládl dvouletou fázi konverze až do zahájení výroby s velkým znalostmi a nasazením - s velkým týmovým úsilím,“ pokračoval Thomas Ulbrich.
 
Volkswagen chce s novým elektrickým modelem řešit problém, že elektricky poháněná vozidla byla pro každodenní použití pro mnoho spotřebitelů dosud nepraktická a příliš nákladná. Očekává se, že základní verze ID.3 s dojezdem kolem 300 km bude od léta 2020 v Německu nabízen za méně než 30 000 eur.