eu připravuje superrychlé kamery | Trendy | autoweek.cz

EU připravuje superrychlé kamery

EU připravuje superrychlé kamery

18.12.2010 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Testy nového systému v Německu, Francii, Rakousku a Finsku vyvolávají obavy, že připravované zavádění superrychlých kamer na evropské silnice hrozí špionáží řidičů.

Ranou pro řidiče se stanou super rychlé kamery, které začíná testovat Evropská unie. EU si dala stranou 8,2 milionů eur na vývoj kamerového systému, který nejen zachytí řidiče, kteří překračují povolenou rychlost, ale také ty, kteří pojedou příliš blízko za před nimi jedoucím automobilem, jejichž auta příliš znečisťují vzduch, ale dokonce i nepřipoutané cestující a řidiče, kteří pojedou příliš rychle vzhledem k okamžitým podmínkám na silnici.

Podle Technického výzkumného centra VTT ve Finsku, které se na vývoj systému podílí, se zařízení, jenž je založeno na dohledu poskytovaném samočinnou kamerou a bezdrátovým připojením, pohodlně umístí na mobilní přívěs. Policie tak může monitorovat provoz a ukládat mnohem spravedlivěji a plošněji pokuty. Kamery se v současné době testují v Německu, Francii, Rakousku a Finsku. Pokud vše půjde podle plánu, v celé Evropě se systém začne rozšiřovat v roce 2013. Jeho cílem bude omezení množství nehod způsobených porušováním dopravních předpisů.

Testované zařízení výrazně posílí policejní dohled nad konáním všech osob na silnicích. Dokáže měřit rychlost vozidel, vzdálenost mezi vozidly, podmínky na povrchu silnice a dokáže spočítat emise vypouštěné z motoru. Technické testování systému bude pokračovat do konce roku 2011 a poté by část nového zařízení měla být připravena pro výrobu.

Monitorované informace budou přístupné policii, provozovatelům silnic a úřadům zabývajícím se životním prostředím. Pilotní systém byl zahájen v Tampere ve Finsku. Cílem je vyvinout takové zařízení, jenž by co nejlépe vyhovovalo požadavkům policie. Databáze systému je přísně chráněna. Zařízení samočinně maže záznamy starší než měsíc a ty, které nezachycují porušení dopravních předpisů.

Po fázi testování bude sledovací technologie přemístěna z testovacích přívěsů na policejní vozy. Celkový rozpočet pro projekt ASSET (Advanced Safety and Driver Support for Essential Road Transport) je 8,2 milionů eur, z velké části jej financuje Evropská komise