name | autoweek.cz

Volkswagen plánuje malý elektromobil

Volkswagen plánuje malý elektromobil

28.11.2020 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Podle informací agentury Reuters Volkswagen vyvíjí malý elektromobilu pro masový trh v očekávání přísnějších regulací klimatu, protože usiluje o zvýšení objemu prodeje místně bezemisních vozidel. Jde i o reakci na projekt Renaultu s cenově dostupným elektromobilem Dacia Spring.
V rámci projektu přezdívaného Small BEV (malé elektrické vozidlo s akumulátorem) se speciálně sestavený tým konstruktérů snaží vyvinout akumulátory napájený čistě elektricky poháněný automobil velikosti Volkswagenu Polo, který by měl být k dispozici za 20 000 až 25 000 eur (514 000 - 655 000 Kč). Měl by tedy být podstatně levnější než elektromobil Volkswagen ID.3, který se začal prodávat v září. Volkswagen zatím ale neuvádí kdy a kde by se tento automobil mohl vyrábět. Jde ale o součást první fáze expanze elektromobility plánované do roku 2023 a podle Automobilwoche se tento projekt označuje ID.2.
 
Automobilka uvedla, že přísnější emisní cíle Evropské unie ji donutí zvýšit podíl hybridních a elektricky poháněných vozidel na jejím prodeji v Evropě do roku 2030 na 60 %, oproti předchozímu cíli 40 %.
 
Ve svém aktualizovaném investičním plánu vedení koncernu navýšilo plánované investice do digitálních technologií a elektricky poháněných vozidel v příštích pěti letech na 73 miliard eur, z čehož přibližně 35 miliard eur (917 miliard Kč) bude směřovat do elektronické mobility.
 
Značka Volkswagen v současné době plánuje do roku 2025 vyrobit 1,5 milionu elektromobilů. V plánu je kromě hatchbacku ID.3, jehož prodej začal v září, i SUV ID.4, které přijde do prodeje do konce roku, a minivan ID.Buzz, bude uveden v roce 2022. Poté bude pokračovat ID.5 jako crossover na pomezí hatchbacku a SUV s dojezdem až 470 km - a větší model ID.6. V roce 2023 se má přidat luxusní Aero B, který by měl být schopen ujet až 700 km na jedno nabití akumulátoru.
 
Základem těchto vozů je platforma pro elektromobily MEB, pomocí níž chce Volkswagen vytvořit jednotný technický základ pro elektronickou mobilitu a digitalizaci i pro další dceřiné společnosti skupiny, včetně značky Škoda. Ta už s využitím tohoto základu začala vyrábět elektrické SUV Enyaq iV. To by mělo výrazně ušetřit náklady a podpořit výměnu zkušeností za účelem lepší koordinace softwaru a řídicích systémů.
 
„Volkswagen konečně rozšiřuje své řady ID o menší model šetřící zdroje. Volkswagen a další automobilky by měly nabídnout více alternativ k těžkým SUV. Doprava bude šetrná ke klimatu pouze pokud zmizí spalovací motor a automobily budou současně menší a lehčí,“ uvedl Tobias Austrup z hnutí Greenpeace, které je vůči Volkswagenu dlouhodobě ostře kritické.
 
V dosavadním výrobním závodě Volkswagenu pro lehká užitková vozidla v Hannoveru se má vyrábět velké luxusní SUV s elektrickým pohonem pro značky Audi, Porsche a Bentley.