citroën ds4 - druhá fáze luxusu | Aktuality | autoweek.cz

Citroën DS4 - druhá fáze luxusu

Citroën DS4 - druhá fáze luxusu

25.05.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Citroën rozšiřuje svou exkluzivní řadu DS o kompaktní Citroën DS4. Jeho nový tvar u Citroënu označují jako zvýšené čtyřdveřové kupé.

Citroën přichází se druhým modelem z řady luxusních verzí navazujícím na veleúspěšný DS3, jehož se během prvního roku prodalo kolem 80 000 kusů. Citroën DS4 je s délkou 4270 mm nejen delší, ale přichází i s novým konceptem karoserie. Nejde totiž o další třídveřovou verzi, protože pro usnadnění přístupu na zadní sedadla má DS4 další do jisté míry skrytý pár dveří jehož kliky jsou v zadním sloupku jako u Alfy 156.

Citroën DS4 navržený Marcem Pinsonem zaujme zvýšeným konceptem s vyšší světlou výškou, panoramatickým čelním sklem, místem řidiče jako ve sportovním kupé a přitom nadprůměrným komfortem. Exkluzivitu vzhledu podtrhují loga DS, chromované lišty a velká kola (až 19").

Mimořádnost vozu ještě více vynikne v jeho interiéru. Zaujmou zde anatomicky tvarovaná sedadla i přístroje ozdobené chromovanými rámečky. Přístrojová deska je zajímavá nejen vzhledem, ale je také příjemná na dotek díky použití pružného materiálu (slush nebo kůže) se zrnitým povrchem.

Zákazník Citroënu DS4 má na výběr pět kombinací kůže aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní podobě je použita plnohodnotná kůže ve verzi Bracelet i na přístrojové desce, ve dveřních panelech a na předních sedadlech. Střední část sedadel evokuje články pásku k náramkovým hodinkám, zatímco okraje sedadel jsou ozdobeny sadou švů, které podporují hutný vzhled celého interiéru. Dojem luxusu zvyšují chromované lemy kolem výústek ventilace, sdruženého přístroje a řadící páky i na některých ovladačích na středové konzoli.

Citroën DS4 vznikl na stejné kompaktní platformě PSA PF2 jako model C4. Také po mechanické stránce vychází ze stejných komponent. Je vybaven přední nápravou označovanou jako pseudo-McPherson a hydraulickým řízením s čerpadlem s elektrickým pohonem. Zadní náprava je s deformovatelnou příčkou. V případě DS4 je ale podvozek zcela jinak naladěn jak z hlediska maximálního komfortu jízdy, tak i omezení přenosu hluku a vibrací.

DS4 je při svém uvedení na trh vybaven dvěma zážehovými motory standardně vybavenými filtrem pevných částic. Vznětové motory byly vyvinuty ve spolupráci s BMW. Objevuje se mezi nimi i nová vysocevýkonná verze THP 200 k. Všechny motory jsou kombinovány se šestirychlostními převodovkami, které jsou buď přímo řazené nebo robotizované.

V nabídce Citroënu DS4 je i mikrohybridní technologie e-HDi u motoru HDi 110 k. Tento systém kombinuje několik technologií: vznětový motor HDi, systém Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace a systémem e-booster pro okamžité nastartování motoru (0,4 s), systém elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie když vůz zpomaluje a převodovku s optimalizovanými rychlostními stupni. Když je motor v pohotovostním režimu, jsou zachovány hlavní komfortní funkce jako např. klimatizace nebo rádio. Tato novinka omezuje spotřebu paliva a tím i emise CO2 při jízdě ve městě až o 15 %.

Zavazadlový prostor má objem 370 l. Citroën DS4 nabízí i řadu odkládacích prostor: velkou osvětlenou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vejde láhev o objemu 1,5 litru, a zásuvku pod předním sedadlem. Diky koncepci středové konzole mohou být u verzí vybavených robotizovanou převodovkou další odkládací přihrádky vč. chlazené přihrádky s osvětlením a několika možností připojení - Jack, USB a zásuvka 12 V. Další zásuvka 230 V je ve velké odkládací přihrádce pod přední loketní opěrkou.

Výbava prvky luxusní výbavy v rámci Kreativní technologie Citroën DS4 zahrnuje např. audiosystém se softwarem DAW a přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek. Z řady prvků pro individualizaci vozu jsou připraveny čtyři kategorie polyfonních zvuků pro zvukový doprovod zapnutí blikačů, tři úrovně intenzity klimatizace či možnost výběru barvy sdruženého přístroje.

Citroën DS4 může být vybaven funkcí Citroën eTouch spouštějící nouzové a asistenční volání. Tato služba zajistí rychlý zásah v případě nehody nebo poruchy díky přesnému určení polohy vozu. V nabídce jsou i mlhové světlomety se statickým nasvícením zatáček spouštějící se samočinně po zapnutí směrovky nebo natočení volantu do úhlu 60°. K dispozici je i systém sledování mrtvého úhlu se čtyřmi ultrazvukovými čidly informující řidiče pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích. Získat lze také programovatelný omezovač rychlosti, který umožňuje nastavit několik rychlostí.

Díky nabídce Citroën FREEDRIVE, která se poprvé objevila u vozu Citroën DS3, může majitel vozu Citroën DS4 spoléhat na novou komfortní službu zahrnující nejen veškerou údržbu, ale také například umytí a vyčištění celého vozu. Služba Citroën Freedrive navíc zajišťuje mobilitu, protože v případě nepojízdnosti vozu nabízí co nejvhodnější dopravní prostředek. Náhradní vůz majitel získá dokonce i při údržbě svého vozu Citroën DS4.

Citroën DS4 se vyrábí ve francouzské továrně v Mylhúzách. Základní cena za verzi s motorem 1,6 VTi 120 k ve výbavě Design je 459 900 Kč. Vrcholná varianta s motorem 2,0 HDi 160 k ve výbavě Sport se bude prodávat za 669 900 Kč.

 

Citroën DS4 bude na český trh uveden v červnu na autosalonu v Brně. Jeho prvním uživatelem v České republice a současné tváří DS4 se při mediální prezentaci tohoto vozu v pražském klubu SaSaZu stal herec Saša Rašilov.

"Máme velkou radost, že právě Saša Rašilov, úspěšný český filmový a divadelní herec, se rozhodl spojit své cestování a zážitky za volantem s vozem Citroën DS4. Sašu známe z mnoha rolí v českých seriálech jako je Dokonalý svět, Velmi křehké vztahy nebo z filmu Šakalí léta. A přesně takový je i Citroën DS4, vůz pro silnou osobnost, která dělá jen to, co opravdu chce a které nabídne svou multifunkčnost a především nezaměnitelný styl a výkon", říká generální ředitel Citroën Česká republika Frédéric Passemard.

Saša Rašilov dostal bílé DS4 s motorem 2.0 HDi 160 k, hliníkovými 19" koly a doplňky Pack Dark Chrome.

 

  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu
  • Citroën DS4 - druhá fáze luxusu