name | autoweek.cz

Volkswagen představil nové logo

Volkswagen představil nové logo

10.09.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Večer před tiskovými dny Mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu značka Volkswagen odhalila své nové logo a nový design jako začátek nové éry doprovázený současným představením plně elektricky poháněnho modelu ID.3. Půjde o jednu z nejrozsáhlejších rebrandingových akcí v historii.
Budoucnost společnosti Volkswagen má být elektrická, plně připojená a s neutrální uhlíkovou stopou. Díky novému designu chce Volkswagen vytvořit jednotný globální zážitek ze značky, který bude modernější a autentičtější. Nové logo Volkswagen s plochým dvourozměrným designem se omezuje jen na základní prvky. Design značky a logo jsou určeny pro digitální aplikace. Nové uspořádání značky Volkswagen bude jednou z největších rebrandingových kampaní na světě. Přechod na novou podobu má být dokončen do poloviny roku 2020.
 
„Nový design značky znamená pro společnost Volkswagen začátek nové éry. Díky formulaci nového obsahu a nových produktů prochází značka zásadní transformací směrem k budoucnosti s neutrální bilancí emisí. Nyní je ten pravý čas na zviditelnění nového přístupu naší značky vnějšímu světu,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva VW odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby.
 
Nový design značky platí jak pro osobní automobily Volkswagen, tak i pro užitková vozidla Volkswagen.
 
Strategické základy pro nový design značky nebyly položeny externími agenturami, ale společným týmem Volkswagen Design and Marketing. Návrh byl realizován s plnou integrací všech oddělení společnosti v rekordním čase devíti měsíců. Do projektu bylo zapojeno celkem 19 interních týmů a 17 externích agentur.
 
Globální přechod má být realizován pomocí nákladově optimalizovaného přístupu šetrícího zdroje. Zpočátku se promění prodejci značky v Evropě, pak bude následovat Čína, Severní a Jižní Amerika a zbytek světa. Rebranding bude dokončen do poloviny příštího roku. Jde o jeden z největších projektů tohoto typu v automobilovém průmyslu na světě. Celkově se dotkne 171 trhů ve 154 zemích. U 10 000 prodejců a servisních partnerů po celém světě bude nahrazeno 70 000 log.
 
Místo informací o značce bude mít Volkswagen poprvé i zvukové logo. Díky tomu bude značka Volkswagen také akusticky výrazná, a to jak ve vozidle, tak v komunikaci. Již několik desetiletí Volkswagen k prezentaci svých vozidel a pro reklamní účely používá mužský hlas. Značka se nyní má stát ženskou. Téměř na všech trzích bude pro Volkswagen mluvit žena s příjemným, sebevědomým a sebevědomým hlasem.
 
Nový vizuální jazyk značky se bude lišit od jazyka, který dosud představoval Volkswagen - bude odvážnější a pestřejší. Důraz bude kladen na lidi. Volkswagen se už nebude zaměřovat na perfekcionismus vyjadřovaný fotografiemi vozidel. V budoucnu bude hlavním cílem představit realistické situace, s nimiž se zákazníci mohou ztotožnit.
 
Také u autorizovaných prodejců bude hrát klíčovou roli nové logo, ale z architektonického hlediska nedojde k žádné změně interiéru.