name | autoweek.cz

Volkswagen předvedl pick-up větší než Amarok

Volkswagen předvedl pick-up větší než Amarok

03.04.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Zatímco v Ženevě Volkswagen prezentoval svou tvář přívětivou k životnímu prostředí s řadou konceptů elektromobilů I.D., v New Yorku vystavuje největší automobil postavený na platformě MQB Atlas Tanoak Pick-up s motorem V6 3,6 FSI.
Volkswagen bojuje o ztracenou přízeň Američanů na všech frontách. Na jednu stranu se snaží zlepšit svou pověst důrazem na podporu elektromobility, ale současně chce Američanům nabídnout auta, o jaké mají skutečně zájem. Po velkém sedanu Arteon nyní na autosalonu v New Yorku vystavuje studii pick-upu - většího než je Amarok, nicméně na americké poměry stále ještě střední velikosti. Ve Wolfsburgu chtějí zjistit, zde by Američané o takové auto se značkou VW měli zájem.
 
Tanoak je strom z čeledi buků, který se vyskytuje na březích Tichého oceánu v USA a dorůstá až do výšky 40 metrů. Atlas značí vůz patřící do modelové řady středně velkých SUV Atlas, nabízené jen v USA. Design Atlasu Tanoak vychází ze stylu nejnovějších modelů z Wolfsburgu doplněného efektní LED světelnou technikou. Správný silácky výraz autu dodává velká maska ​​chladiče a ochranný krytu motoru s integrovaným navijákem.
 
Volkswagen Atlas Tanoak Pick-up je s délkou 5438 mm a rozvorem náprav 3259 mm větší než Amarok (ten se v USA neprodává, protože je pro Američany moc malý), a je proto největším autem postaveným na bázi modulární platformy MQB. Jeho konstruktéři tedy nezvolili koncept s karoserií na rámu. To znamená menší nosnost a snížené možnosti tahání přívěsů ale mnohem lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Pro zvládání těžšího terénu má Atlas Tanoak off-roadové pneumatiky s rozměrem 275/55 R20 a světlou výšku 236 mm.
 
Interiér vychází ze sériového modelu Atlas s prvky ze studie Atlas Sport Cross Concept. Stejně jako v novém Touaregu zmizela tlačítka a jiné ovladače, protože většina funkcí se ovládá přes dva dotykové displeje na středové konzoli.
 
Pohon zajišťuje zážehový V6 3,6 FSI/203 kW (276 k) uložený vpředu napříč přes osmistupňovou samočinnou převodovkou s měničem monetu a pohon všech kol 4Motion.
 
O možnosti výroby Volkswagen nemluví, ale továrna Chattanooga má volnou kapacitu a díky příbuznosti s modelem Atlas by to neměl být problém. Záleží na vyhodnocení ohlasu z autosalonu v New Yorku. Každopádně pick-up Volkswagenu v USA rozhodně chybí. V USA segmentu středních pickupů kraluje Toyota Tacoma, která má, stejně jako domácí zástupci Chevrolet Colorado, GMC Canyon a Ford Ranger (ten se ovšem k návratu do USA teprve připravuje) nebo Nissan Frontier (ten známe pod jménem Nissan Navara ale také Mercedes-Benz X a Renault Alaskan), rámovou konstrukci. Jen oblíbená Honda Ridgeline má samonosnou karoserii.