name | autoweek.cz

Volkswagen slibuje: nový Golf přijde včas

Volkswagen slibuje: nový Golf přijde včas

29.04.2019 | | Aktuality

V médiích se objevily informace o zpoždění v uvedení na trh a hromadících se chybách v propojení osmé generace Golfu. Vedení Volkswagenu proto učinilo neobvyklý krok a umožnilo pohled do pečlivě střežených vývojových laboratoří, aby ukázalo jak obrovský pokrok nový Golf přináší.
Golf je stále nejdůležitějším modelem značky Volkswagen. Je koncentrací schopností dolnosaských techniků a symbolem pro celý segment evropského trhu. Za 45 let se už prodalo asi 35 milionů těchto vozů. Žádný jiný model značky není v Evropě stejně často poptáván jako tento kompakt.
 
Vývojové oddělení už více než tři roky usilovně pracuje na operaci Golf VIII. Poměrně subtilní technické inovace, jako u předchozích modelových generací, už si s ohledem na stále rychlejší změny v automobilovém průmyslu Volkswagen nemůže dovolit. Nová generace musí znovu předefinovat standardy v kompaktním segmentu, a to zejména z hlediska konektivity. Demokratizuje technické vymoženosti z vyšších tříd pro běžné zákazníky. Současně by nový Golf měl učinit velký krok směrem k autonomnímu řízení u velkosériově vyráběného automobilu.
 
Obvyklé přísné utajení, panující ve vývojovém centru Wolfsburgu, zcela vylučuje vstup veřejnosti. Dokonce ani zaměstnanci si nesmějí do práce vzít svůj telefon. Tak přísně utajená jsou tato pracoviště. Proto bylo pro Volkswagen zcela výjimečné povolit sem přístup s možností podívat se na současný stav příprav premiéry nového Golfu, která je plánovaná na říjen 2019.
 
Důvodem byly šířící se pověsti, že příští Golf přijde později a v méně variantách, než bylo původně plánováno. Náběhová křivka prý bude kvůli technickým problémům pozměněna a výroba bude nabíhat pomaleji, než bylo plánováno. Viditelně pod tlakem Volkswagen překročil vlastní stín a pozval nás k návštěvě experimentální laboratoře.
 
To, že osmá generace bestselleru přijde se stejným rozvorem náprav a bude pouze o pár milimetrů delší, že hodnota součinitele aerodynamického odporu bude nejlepší v segmentu a že design bude oživený jen diskrétně - to vše se očekávalo. Stejně jako to, že se zákazníkům dostane kvantový skok v oblasti konektivity a infotainmentu.
 
Přesto je výsledek, s nímž Volkswagen realizuje plně digitální Golf, velmi působivý. Takže je zde standardně digitální kokpit a k tomu 8,25“ dotykový displej, za příplatek 10“. Obě verze budou k dispozici hned při uvedení na trh, jak tvrdí u VW, stejně jako všechny nové funkce, jako včetně personalizace pomocí cloudu, digitální klíček nebo přirozené hlasové ovládání. Šéfové vývojového oddělení slibují, že komunikace s vozidlem a mezi vozidlem a okolním prostředím bude na nejvyšší dostupné úrovni.
 
Golf VIII bude vždy online. Jeho ovládání přes dotykový displej, namontovaný v mírném úhlu k rychloměru, se zjednodušilo, takže nebezpečí zabloudění v menu a podnabídkách by mělo patřit minulostí. Funguje jako tablet s tlačítkem Home, posuvnými dlaždicemi a volným přístupem. Dokonce i v případě luxusních doplňků, jako je volně programovatelné ambientní osvětlení, se Golf posouvá do vyšších sfér zatím vyhrazených jen pro Arteon a Touareg.
 
Úroveň propojení v novém Volkswagenu je obrovský. Vývojáři, vedení členem představenstva Frankem Welschem, hovoří o Golfu VIII jako o voze, který bude novým měřítkem pro konektivitu a funkčnost. Schéma, které tento komplexní systém představuje, vypadá tak trochu jako plán pro superpočítač nebo grafickou reprezentaci lidské DNA - v každém případě je enormně komplikovaný.
 
Jak rychle se tato „datová továrna v autě“ vyvíjí, vysvětlují technici na základě čísel: ještě v roce 2010 bylo pro jedno auto napsáno asi 10 milionů řádků softwarového kódu. Nyní je to již 100 milionů - a vývoj pokračuje rychle dál. Vše funguje pouze v síti a každá část komunikuje se všemi ostatními.
 
Automobilka s potěšením přiznává, že chyby se přitahují téměř magneticky. Ve Wolfsburgu se v této souvislosti hovoří o „lístcích“, které jsou zpracovávány. Tisíce takových chybových hlášení se sbíhají v impozantních zkušebnách, kde se neustále prověřuje funkčnost všechny částí nového Golfu.
 
Vyskytuje se u VIII. generace podstatně více „lístků“ - neboli chyb - než u předchozích generací Golfu? V průměru je to zhruba 120 000 „lístků“ ročně na zhruba 120 projektů. Tyto „lístky“ jsou vysoce oceňovány. Čím dříve totiž jsou chyby zjištěny a lokalizovány, tím rychleji mohou být odstraněny.
 
Jaký tedy je výsledek návštěvy ve vývojovém centru z pohledu VW? S novým Golfem VIII vše běží zcela podle plánu. Křivka chyb bude postupně a rychle řešena. V konečném důsledku se může o několik dní zpozdit zahájení prodeje, nikoli první dodávky. To je vzhledem k třem rokům trvání projektu Golf VIII naprosto normální.
 
Už v roce 2019 po prvních demonstračních vozech pro prodejce podle VW získají první normální zákazníci svá zcela individuálně objednaná auta. Budou moci volit mezi 1,5 TSI s nebo bez mild-hybridní techniky nebo 2,0 TDI. Další varianty 1,0 TSI, GTI, GTE, TGI (zemní plyn), plug-in hybrid, R-Line nebo R budou přicházet postupně, jako je ve Wolfsburgu obvyklé.