name | autoweek.cz

Volkswagen T-Cross se poodhaluje

Volkswagen T-Cross se poodhaluje

13.07.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen na podzim rozšíří svou nabídku vozů SUV o nejmenší z nich, zcela nový model T-Cross. Před jeho premiérou Volkswagen takřka denně uvolňuje další informace.

Velmi důležité je ohlášení výrobního závodu - místem výroby malého SUV T-Cross bude španělská Navarra, kde se vyrábí i model Polo. T-Cross se bude časem vyrábět i v Číně a Latinské Americe.
 
T-Cross se zařadí k současným modelům T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg a vytvoří tak nejucelenější modelovou řadu mezi všemi evropskými automobilkami. Kromě toho ještě má Volkswagen modely Atlas v USA a jeho ekvivalent Teramont v Číně. Do budoucna Volkswagen připravuje i SUV s elektrickým pohonem I.D. Crozz, který se představí v roce 2020.
 
T-Cross vychází ze stejného základu jako malé SUV Seat Arona resp. nová generace modelu Polo, tedy s platformou MQB-A0 (Volkswagen ji nově označuje též MQB short). Stejně jako Arona i T-Cross má mít jen pohon předních kol. Délka bude 4107 mm při rozvoru 2566 mm. Zavazadlový prostor bude mít objem 365 - 455 l podle polohy zadních sedadel.
 
Na výběr budou přeplňované zážehové motory - tříválec 1,0 Eco TSI/70 kW (95 k) resp. 85 kW (115 k) a čtyřválec 1,5 TSI Evo/110 kW (150 k) a turbodiesel 1,6 TDI/70 kW (95 k).
 
Výraz vozu dodají LED hlavní světlomety. Světlomety pro denní svícení jsou integrované ve světlech do mlhy. Z asistenčních systémů už Volkswagen uvedl Light Assist pro hlavní světlomety.
 
Pro interiér bude v nabídce i tzv. digitální kokpit s 8“ dotykovým displejem a Active Info Displayem v roli přístrojového panelu. Ve voze budou až čtyři USB připojení a indukční dobíjení. Volkswagen slibuje, že pro T-Cross budou připraveny maximální možnosti personalizace interiéru i vnějšího vzhledu.
 
Platforma MQB umožňuje využít asistenční systémy, jako jsou Front Assist, sledující situaci před vozidlem, Lane Assist, udržující vůz v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu Blind Spot Assist, upozornění na vozidla blížící se zezadu Rear Traffic Alert, systém nouzového brzdění s rozpoznáním chodců City Emergency Braking with Pedestrian Monitoring a proaktivní ochrana v případě blížící se nehody Proactive Occupant Protection System.