name | autoweek.cz

Volkswagen Touran – světová premiéra v Lipsku

Volkswagen Touran – světová premiéra v Lipsku

13.04.2010 | Antonín Matějka | Aktuality

Automobilka Volkswagen přestavila na nedávném autosalonu v Lipsku novou generaci svého prodejně velice úspěšného MPV Touran. Kromě nových motorů přináší tento automobil i nové prvky výbavy – navigaci s dotykovou obrazovkou, kamerový adaptivní systém bi-xenonových světlometů či parkovací asistent Park Assist 2.0.

Nový Touran již na první pohled reprezentuje nový stylistický směr značky VW, který zvýrazňuje horizontální linie karoserie. Design přídě zcela zapadá do současné modelové strategie koncernu a rovněž zadní partie vozu s dvoudílnými lichoběžníkovými svítilnami je velice elegantní. Celkový vzhled nového Touranu podtrhuje dynamický boční profil s velkoryse řešenou prosklenou plochou. Interiér vozu je výrazně modernizován, týká se to především přístrojové desky, výběru materiálů a jednotlivých prvků výbavy. Ta je odstupňována ve třech úrovních Trendline, Comfortline a Highline, přičemž nejvyšší z nich zahrnuje mimojiné automatickou klimatizaci, přední sportovní sedadla, multifunkční barevný displej či potahy sedadel z Alcantary. Poprvé se v nabídce modelové řady VW Touran objevuje vyspělý navigační systém RNS 315 s dotykovou obrazovkou a kamerové systémy Light Assist a Dynamic Light Assist pro přepínání a ovládání dálkových a tlumených světlometů klasické či bi-xenonové konstrukce. V pětimístné konfiguraci sedadel (na přání může být Touran i sedmimístný) nabízí novinka automobilky VW zavazadlový prostor o objemu 695 litrů, v němž je možné převážet náklady až do hmotnosti 660 kilogramů. Po demontáži druhé řady sedadel vznikne nákladový prostor o objemu 1989 litrů, takže je jasné, že se noví majitelé vozu nemusí příliš trápit problémy s přepravou rozměrnějších předmětů.

Nabídku pohonných jednotek reprezentuje osm motorů. V duchu moderního trendu „downsizingu“ se jedná výhradně o přeplňované čtyřválce TSI a TDI s přímým vstřikováním paliva, které pokrývají výkonové spektrum od 90 do 170 koní. K dispozici je i agregát spalující zemní plyn (CNG). Většina motorů je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější zážehové a vznětové jednotky 1,4 TSI a 2,0 TDI výrobce standardně kombinuje se sedmi- či šestistupňovou převodovkou DSG. Motor 1,6 TDI ve verzi BlueMotion Technology se může pochlubit zatím nejnižší kombinovanou spotřebou paliva, jaká byla dosud naměřena u sedmimístného MPV – 4,6 l/100 km.

V Německu se nový VW Touran objeví v srpnu letošního roku, na další trhy bude postupně uváděn v průběhu podzimních měsíců.